onsdag, augusti 26, 2020

Mittwoch - blandat mitt i veckan

Nu har augusti visat sig från bästa sidan igen! Jag har cyklat på, hej och hå och att vara ute har varit guld.

Jag gjorde mina inköp på det lilla COOP igår. Så nöjd att kunna hitta precis allt (utom grillad kyckling, men det har stora COOP utifall). Det är en välgärning att äntligen våga plocka mina varor själv. Jag spritar av kundvagnens handtag och använder handskar. Personalen är hjälpsam och som kund får jag lite rabatter.  

Jag bjuder på lite stadsbilder. Blicken drogs till det här hörnet av Iqbaltorget. Några göbbar var högljudda redan klockan elva på förmiddagen. Mamarazzi gjorde ett svep med kameran 😆

Det är vackert på detta lilla torg, som ligger framför Särnmarkshuset, som rymmer en del affärer som Hemtex, Cervera, Stadium m.m. plus Åhléns och Hemköp lite längre bort.

En titt i lokalblaskan ger vid handen att Läckö slott i framtiden kommer att förändras mer till originalfärgen från 1600-talets kalkputs, skiftande nyanser av gräddvitt och gyllene beige. Det snövita hör 70-talet till. 

Orsakullan frågar:
Diskmaskin eller att diska för hand, vad gör du? Diskmaskin ingår inte i hushållet, så därför blir det för hand och det funkar alldeles utmärkt med bara mig.

Idag ska jag göra något för mitt välbefinnande. Jag har haft ovanligt mycket tinnitus under några dagar. Får ta det varligt.
Ljus och kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Härliga bilder igen! :-)

    Tyvärr finns det ingenstans att göra av en diskmaskin i vårt kök, så det blir handdisk för min del. Gillar det inte! Men vill inte bygga om hela köket heller, det känns onödigt.

    Ha en fin liten lördag! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder från din stad!
    Tinnitus är ett elände och att aldrig få ha det tyst frestar på.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så skönt att kunna handla själv igen i en bra butik. Vi beställer fortfarande från ICA Maxi men vi får väl se hur länge vi fortsätter. Det är i alla fall en smittkälla mindre.

    Tinnitus är verkligen ett elände och det tar på krafterna.

    Kram och ha en fin onsdag!

    SvaraRadera
  4. Ett stort steg att kunna handla själv. Jag har gjort det ett tag nu, men fortfarande är det lite konstigt.
    Kanske inte så stor skillnad på färgen på Läckö, var rädd att det skulle helt ändra färg, som t ex rött.
    Jobbigt med din tinnitus, hoppas det blir bättre under dagen.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  5. Så skönt att kunna röra sig fritt med avstånd och handla=)
    Underbara bilder som alltid.
    Mamarazzi var ett nytt ord men användbart för oss i blogglandia.
    Krya pp dig från Tinnitus
    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Tinnitus är fruktansvärt. Jag hoppas Du får lindring.

    Vädret kan vi än så länge inte klaga på ;-)

    Att handla själv är ju ett sätt att se vad som finns i butiken, handlar Du på nätet blir det bara det Du känner är nödvändigt... manuell handling gör troligtvis att det kan tillkomma något extra.

    kram

    SvaraRadera
  7. Jag undrar ibland varför detta med tinnitus verkar vara mer påtagligt ibland, vissa dagar, märkligt, vet inte att jag har gjort något speciellt.
    Vackra bilder som du bjuder på. Verkar vara sol hos dig.
    Jag följde med Mysingen idag och det kändes fint. Annars går han själv och handlar.
    Sköt om dig Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  8. Visst har det varit skönt med det vackra vädret. Som gjort för utevistelse. Cykla kan jag inte göra ännu eftersom min axel inte är ok. Men att promenera fungerar perfekt och kombinera med diverse trevliga båtturer.
    Skönt att du nu handlar själv. Är ju så mycket roligare att se vad man köper. Vi har ju handlat själva hela tiden, men med avstånd och det har här fungerat så bra. Men detta med avstånd kan ju variera från butik till butik.
    Vad roligt att man ger Läckö slott tillbaka sin originalfärg.
    Hoppas din tinnitus blir bättre för kan tänka mig att det är besvärligt.
    Stor kram och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  9. Sista delen av kommentaren föll bort.
    Jättefina och soliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du är en duktig mammarazzi! Mera sånt, tack! Det är så himla roligt att leka på det sättet.
    Kul att du har hittat en för dig passande lösning att handla. Duktigt med handskar och handsprit. Så långt har jag inte kommit än, men har klarat mig ändå - peppar, peppar.
    Det är så otroligt många som lider av tinnitus. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas.
    Levande diskmaskiner fungerar alldeles utmärkt, det kan jag intyga;-)

    SvaraRadera
  11. Vi har det fint omkring, var vi än bor och att vi kan njuta av det blir ju som en guldkant.
    Och maten handlar du hem; äta bör man ...
    Tinnitus kan vara jobbigt! Jag har en mild form som ett dovt buller/dån. Första gången jag upptäckte det för 8- 9 år sedan trodde jag det var ljud utifrån. Så jag gick på besök till några vänner och testade men ljudet var det samma. Besvären är små för mig.
    Diskmaskin finns, men jag använder den inte :-)
    Kram

    SvaraRadera