söndag, augusti 30, 2020

Skyltsöndag ⚠️ augusti 🚱 tre frågor

Den här skylten finns nere "ve älva" Lidan, på cykelvägen. Väl befogad, för där är många som promenerar med sina hundar. Barnvagnarna har ju blöjor 😉

Här inne, i den lilla fotoaffären, var jag en dag för ett par veckor sedan, för att kolla på en ny kamera. Max 3 kunder inne. Kan jag hålla med om, för butiken är väldigt liten. Men något köp har det inte blivit. Inte än. Är i funderingsläget.

Nej, den gubben går verkligen inte!

Min lilla sushilunch igår. Med ett Iittalaglas öl till.

Det var augusti månads sista skyltsöndag, som vår fantastiska BP håller i!


1)Vem tror du vinner valet i USA i år? Hoppas inte, men jag tror det blir Trump igen, han är svår att få bort.
2) Idag vill jag ge extra kärlek till... alla goda vänner som läser min blogg!
3) Om du skulle beskriva dig själv som tonåring, vem var du då? En duktig skolflicka, glad i kläder. Sydde själv en del. Bar gärna snäv kjol och skor med klack. Resglad. Jag kan inte komma på några tråkigheter, faktiskt.

Ljus och kärlek 🙏

16 kommentarer:

  1. Snyggt skyltat igen :-)
    Jag är också rädd att det blir Trumpen igen, men håller tummarna att jag (för en gång skull ;-) ) har fel...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bra skyltat. Även här är det många, bl a Apoteket som bara vill ha 3 kunder inne åt gången.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tror vi var lite lika som tonåringar du och jag! Delar dessutom din farhåga ang valet i USA.
    Och nu blev jag påmind om att det var länge sen jag åt sushi. Så gott.

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat och självklart borde alla plocka upp efter sina hundar men verkligheten är en annan.
    För hela världens skull så hoppas jag att Trump förlorar valet.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Fin skyltning! Även här är det på många ställen skyltar uppsatta med begränsat antal i butiker, på båtar och restauranger. Bra, tycker jag.
    Så gott med suhshi. Var länge sen men vi har några riktigt bra ställen här där de gör de medans man väntar så det blir kanske att testa idag.
    Önskar dig en skön söndag.
    Ser lovande ut här idag med sol.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Din beskrivning av dina tonår stämmer ganska bra in på hur jag upplevde den tiden. En del idéer och intressen finns fortfarande kvar. Jag tror inte man ändrar sig så väldigt mycket under årens gång. Det genuina i en person finns nog alltid kvar. Kram

    SvaraRadera
  7. Din beskrivning av dina tonår stämmer ganska bra in på hur jag upplevde den tiden. En del idéer och intressen finns fortfarande kvar. Jag tror inte man ändrar sig så väldigt mycket under årens gång. Det genuina i en person finns nog alltid kvar. Kram

    SvaraRadera
  8. Trump lär vinna även om jag hoppas att jag har fel... för världens välbefinnande är Trump en fara.

    Tonårstiden var intressant :D jag var väl kanske inte den mest lugna och ordentliga tjej ;-) mycket handlade om bilar, lastbilar och hänga i garage ;)

    kram

    SvaraRadera
  9. Vilken god mat!
    Tar emot din kärlek och skickar tillbaka en från mig till dig också.
    Jag var nog en riktig rebell i tonåren och inte alltid lätt att tas med, gick min egen väg, visste vad jag ville och vad jag tyckte om allt, fast jag nu inser att det mesta var heltokigt. Ungdomlig tokighet tror jag att det heter.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Det var bra och talande skyltar. Det behövs alltid en liten påminnelse.
    Vi har ett konditori inte så långt ifrån oss och där köar folk utanför, en i taget inne i affären, för den är mycket liten. Det känns fint.
    Din tonårstid var intressant att få en inblick i.
    Vi får verkligen hoppas på det bästa då det gäller det Amerikanska valet.
    Trevlig söndagskväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Usch ja, risken för Trumf en period till är överhängande. Hoppas Inte!!
    Som tonåring var jag vild och svårtämjd.Kramiz

    SvaraRadera
  12. Den gubben går inte är jättehärlig och så fyndig .
    Iittalaglaset, wow, så snyggt. Inget dåligt glas du fick dricka öl ur.
    Tack för fin skyltsöndag här hos dig igen !

    SvaraRadera
  13. Jätte fina skyltar, speciellt den första som jag aldrig sett i ett sådan roligt utförande. Undrar om det är en utlänning som äger kamerabutiken "Vår butiken är liten...".
    Den liggande streckgubben var ju såååå söt:-)
    Det är första gången jag ser dig äta sushi. Det kan inte vara ofta du mumsar i dig sushi. Nu blev jag riktigt sugen:-)

    Ska svara på Orsakullans frågor imorgon tror jag. Men kan säga som så att du och jag hade inte mycket gemensamt när vi var unga förutom att vi båda var resglada;-)

    Tusen tack för en toppen skyltning, länken och den fina komplimangen:-)

    SvaraRadera
  14. BP: Nej, ingen utlänning. Det är en anställd ifrån Expert som brutit sig ur kedjan, en helt vanlig svensk ;) Men stavning, det kan väl inte alla?

    SvaraRadera
  15. Den gubben går inte nej! Haha, vilken rolig skylt!
    Mums med sushi och öl till!

    Svar: Jag har också haft svårt att lägga in filmer. Nu laddar jag ner dem på datorn, och då blir de kvar nere i vänstra hörnet på datorn, och då kund ejag dra videosnutten till bloggen. Men nu ikväll när jag skulle göra detsamma från kvällens konsert så var videofilmerna för långa, och jag vet inte hur jag ska korta ner dem, haha!
    Måste klura ut det!
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  16. Godmorron Gerd <3
    Åhhh vilket härligt broderi med gubben, där fick jag dagens första skratt :D men fint skyltat i övrigt också förstås.
    Ha en fin måndag, kram på're

    SvaraRadera