lördag, augusti 29, 2020

Mina bokmärken

Ont om bokmärken har jag. Egentligen inget riktigt alls. Grävde i alla mina kort och minnen och hittade det här söta.

En kattmamma med fyra ungar. Precis som jag då, med fyra barn. Kortet fick jag för många år sedan med skriften "Ville bara skriva: Tack för att du är just min mamma. Jag älskar dig."

Ett foto på grannhusets blomstrande balkonger igen, taget en solig och blå himmelsdag. Idag är det grått.
Andra våningen stod tom drygt en månad, men nu har någon flyttat in och fått det renoverat. 

Och se här, här flyttar min granne ut, den unga tjejen. Hon har knappt märkts. Hoppas det kommer någon lugn igen, för nu är här riktigt bra i trappuppgången.

Min tinnitus sköter sig bättre nu. Jo, den styrs ju av hjärnan. Så skärmtid och inre stress framkallar gärna dessa besvär i öronen. Dessutom hade jag huvudvärk och kände av blodtrycket. Då är det bara att lyda.

Kanske även dessa har bokmärken: HanneleAgnetaBP!

Önskar alla en trevlig lördag med ljus och kärlek! 

10 kommentarer:

  1. Det kattkortet förstår jag att du sparar livet ut! Jag har haft ett återfall i bokmärkesbranschen:
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2020/08/bjuden-pa-bokmarken.html

    SvaraRadera
  2. Fint bokmärke fullt av minnen <3

    Möjligtvis återkommer även jag med bokmärke och boklista... måste bara få igång min döda mobil... den tappade strömmen under natten.

    a en fin dag, kram

    SvaraRadera
  3. Riktigt sött bokmärke, lugna bra grannar är toppen.

    SvaraRadera
  4. Vilket fint minne kortet är <3
    Hoppas att dina nya grannar är tysta och lugna för det betyder mycket.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
  5. Kortet med katterna är så fint och extra fint blir det ju med den texten.
    Kan tänka mig att det är viss omsättning på lägenheterna men viktigt ar ju att det är lugnt i huset.
    Grått även här idag men å andra sidan har ju augusti varit så fin både vad gäller väder och annat så jag tar det med ro. Sysselsättning saknas aldrig.
    Skönt att din tinnitus är bättre och när du vet vad bidrar till att förvärra den är ju det bra.
    Önskar dig en fin lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vilket fint och härligt bokmärke med en stooor dos av affektion :-)

    Ha en fin kväller!

    SvaraRadera
  7. Gillar så klart kortet med katterna, och såklart texten till!
    Har oxå tinnitus, som tyvärr låter mycket om idag, suck, men bara att gilla läget!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt bokmärke! och så fina ord ,-)
    Ja här flyttar folk ofta, vi har också turen att ha så fina grannar. Synd när någon flyttar. Hoppas det blir en lugn granne som flyttar in.
    Tråkigt att du har tinnitus, det ska vara jobbigt.
    En fin helg hoppas jag att du får.
    Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Kortet är ju perfekt lämpat som bokmärke. Du har sparat mycket och det kommer ju väl till pass till temat som inte ens var uppfunnen när du fick kortet och sparade det.
    Det skulle aldrig hända i stor-Stockholm att en hyreslägenhet får stå tom en hel månad. Här är det lång kö för alla slaghyreslägenheter. Det finns/byggs ju knappt några sådana, bara bostadsrätter som unga bara har råd med om de har rika föräldrar. Håller tummarna att du får en lika lugn granne som tjejen.
    Här har varit grått hela dagen och det har delvis öst ned. Ja, jag vet att vi behöver regn, men jag föredrar nattliga skyfall.

    SvaraRadera
  10. Goa minnen i ditt kort. Så gott få läsa det där!
    Hoppas du får vila från din stress, blodtryck och tinnitus. Bra att veta hur en ska hjälpa sig själv bäst.
    Fin söndag önskar jag dig!
    :-) Tumme upp!

    SvaraRadera