söndag, augusti 02, 2020

Skyltsöndag - från utflykter

God mulen morgon med förhoppning om att det ska spricka upp och att solen ska sticka fram snarast! Än, har inte augusti visat någon större värme än juli. 

För att göra det lite smidigt idag, så kör jag med "gamla Blogger" och nya skyltar (har några gamla kvar). 

Det här funkade bra, infarten till "Räkorgien i Värmskog". Räkmackan är uppäten, men här tittar vi på skylten, som talar om att här är det endast mc & handikapp.

En liten bit bort ifrån serveringen hittade jag denna skylt.
Sven-Ingvars och "Säg inte nej, säg kanske kanske kanske..." ♪♫♪♫

 På samma resa så åkte vi vidare till Klässbol och Linneväveriet. Där vävs dukarna till Nobelfesten, minsann. 

 Jag köpte denna löpare plus en disktrasa i lin. Det kostade, men det var det värt.

Dagens skyltsöndag à la BP. Tusen tack för att du håller liv i detta roliga tema! Ljus och kärlek!

14 kommentarer:

  1. Den låten gav mig en direkt nostalgitripp till barndomen - tack för det! :-)

    Vilken superfin löpare! Ibland är det värt att betala mer när man hittar nåt som man verkligen gillar :-)

    Snyggt skyltat! Ha en fortsatt fin söndag :-)

    SvaraRadera
  2. Lin är så fint o skönt o visst kostar det men det är det värt precis som du säger :) njut av dan kram

    SvaraRadera
  3. Hoppsan, du har varit i Barndomslandet! Kul! Hoppas du slapp stå i evig kö. Tillströmningen till de där räkmackorna är ofattbar, oändlig. Om Sven-Ingvars-skylten kan du läsa här: https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2020/07/karlek-som-faktiskt-rostar.html
    (jag är förstås ett fan sedan mycket länge!)
    Och kanske du tog den lokala lättölen till din smörgås?
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2019/06/lattol-och-sjovatten.html

    SvaraRadera
  4. PS och Klässsbols linneväveri har jag självklart också uppmärksammat ... https://klimakteriehaxan.blogspot.com/search?q=linnev%C3%A4veri

    SvaraRadera
  5. Vilken fin löpare!
    Ha en bra söndag och hoppas solen och värmen kommer!
    Kram

    SvaraRadera
  6. PS mönstret på din fina löpare heter Citron men det vet du kanske redan. Ett av väveriets riktigt klassiska mönster. Jag har det också (är stammis)!

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat hos dig och vilken vacker löpare du köpte. God tygkvalitet kostar men det är det värt.

    Kram och ha en fin söndag <3

    SvaraRadera
  8. Vilka trevliga skyltar från din tur till Värmland.
    Ja, Sven Erik Magnusson och Sven Ingvars hör ju till. Jätteroligt med ett besök på Klässbo. Vi brukar göra ett besök här ibland på våra turer genom Värmland och det blir alltid något som kommer med hem. Vad gäller priserna så spelar det ju mindre roll om man tycker om en sak. Löparen du köpte är jättefin.
    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  9. Fin löpare absolut ett bra köp.
    Skojjsigt med sådan skylt vid parkering... bra initiativ, då slipper nån försöka tränga sig in.
    Räkmackor är vanligtvis min favoritsort :)
    Bra skyltat.
    kram

    SvaraRadera
  10. Jag köpte en fin linneduk från Klässbols till sonen när han fyllde 40 år. Den är såååå vacker!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Säg kanske....helt klart mest annorlunda skylt. Kul.
    Nobelfest leverantör av dukar, o då kan jag tänka att du fick betala bra för din löpare.

    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Vilka fina skyltar, Gerd!!! Linneväveriet hade jag gärna besökt, så vacker löpare du fick (??) med dig hem! Kram på dig!

    SvaraRadera
  13. Det var en tydlig skyltning för MCn och bilar med handikappade.
    Den rostiga utsmyckningen är ju så himla läcker. Det är samma konstnär som gjort liknande tavlor fast med texter från Tomas Tranströmer i ett nytt område här hos mig.
    Klässbols Linneväveri är ju vida känt, till och med jag har sett deras varor bland annat hos NK och Svenskt Tenn här i Stockholm.

    Tusen tack för fina skyltar och länken.

    PS. Igår 24 grader och sol, idag 23 men molnigt)

    SvaraRadera
  14. Vilken jättefin löpare du köpte! Linneväveriet har jag nog hört talas om tror jag?
    Å kul med Sven-Ingvars text där på den rostiga grejen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera