lördag, augusti 01, 2020

Mina bokmärken och lite inifrån slottet

Lördag och dags att visa ett bokmärke!

Det här är kommet från Nationalmuseum i Stockholm. En akvarell, målad av Ivar Arosenius (1878-1909) och heter Romantik.
Kanske BP, Agge och Hannele också kan visa bokmärken?

Jag passar på att visa några bilder från hur "köket" såg ut inifrån på Läckö slott, en gång i tiden.

Här knäskurade en tjänsteflicka golvet.

All den goda maten, uppå faten.

Kolla, vilka grillspett!

Här var då bakugnen.

Nu har jag testat Nya Blogger och jag är absolut inte nöjd. Det är jättesvårt att lägga in bilder och få till texten som jag vill. Jag har försökt med vänstermarginal, med centrering, jaa, det blir inte bra!
Vad tycker ni andra, som har börjat använda detta nya? Trögarbetat, säger jag och ingen fördel alls.

Önskar er en fortsatt solig och fin lördag med ljus och kärlek!

6 kommentarer:

  1. trevlig akvarell, fina bilder från slottet.

    SvaraRadera
  2. Kul med bilderna från slottet, gillar sånna där typ mer "levande" museum, då man kan se lite hur vardagslivet gestaltade sig.

    kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort av Ivar Arosenius! Roligt att ha kvar.
    Tack för titten in i Läckö slott. Här finns ju så mycket fint att titta på och mycket historia runt slottet.
    Trist att ni som har blogger måste ta den nya varianten. Undrar varför ni inte kan välja.
    Stor kram och trevlig lördag.

    SvaraRadera
  4. Ditte: Jo, vi har kvar att välja t.o.m. 23 augusti. Men jag tänkte att jag skulle vara envis och lära mig den nya. Jag hoppar nog lite fram och tillbaka, tänker jag.
    De som har gratis Wordpress har ju fått det likadant!

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha hur många bokmärken som helst i dina gömmor. Snart är det bara du och Hannele kvar i utmaningen. För jag har slut.

    Nu kan jag Läckö slott - hahaha! Du och Freedomtravel kompletterar vrandra perfekt. Perfekt guidning bjuder ni på;-)

    Har inte bytt till Nya Blogger. Den gamla funkar fortfarande. Emma gav oss ju några tips den 9 juli. Scrollar ned hos henne, då just det inlägget inte går att länka till. Du kanske får lite hjälp där.

    SvaraRadera
  6. Så fina bilder från köksregionerna på Läckö slott.
    Det var andra tider då minsann och det är roligt att det finns bevarat.
    Ha en skön söndag, för nu är lördagen snart slut!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera