söndag, september 13, 2020

Skyltsöndag 🚼🚭 GudstjĂ€nst

En fÀrsk skylt frÄn gamla staden. Inte Limtorget utan pÄ andra sidan gatan. Eller det kanske hör ihop?

Detta Àr hederligt stulet ifrÄn "Landet runt" pÄ TV förra söndagskvÀllen,

Även detta. Jag tycker inte jag ser sĂ„ mĂ„nga munskydd i omlopp. Detta skulle ju passa i svettiga lĂ€nder 😂!

Det var september mĂ„nads andra skyltsöndag, som vĂ„r fantastiska BP hĂ„ller i! 🚼🚭

Orsakullan frĂ„gar: Söndag idag, brukar du gĂ„ pĂ„ gudstjĂ€nst? Nej, inte regelbundet, bara om jag Ă€r kyrkvĂ€rd. Men nu Ă€r alla 70+ pausade. Om jag vill, kan jag fĂ„ komma och lĂ€sa texter. Men hĂ€nvisar till sista skylten.

Ljus och kÀrlek!

12 kommentarer:

  1. Det dÀr munskyddet skulle verkligen passa hÀr nere hos oss ��
    Kram

    SvaraRadera
  2. HĂ€rligt skyltat! Älskar anledningen dĂ€r pĂ„ slutet :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Kul skyltar! Vad gÀller munskydd ser jag nÀstan inga alls hÀr men dÀremot hÄller de flesta goda avstÄnd.
    Och i de lÀnder dÀr man anvÀnt munskydd verkar det ju inte hjÀlpt utan mÄnga av dem drabbas nu hÄrt igen.
    Men det mer luftiga munskyddet kanske vore ett gott alternativ i varma lÀnder. Fniss!!!
    Önskar dig en fin söndag.
    HÀr bÀr det av till Uppsala och 7-Ärs kalas för William.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat som vanligt! Ja, det Àr fortfarande mycket som Àr pausat men vi fÄr vÀl se hur det blir framöver.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  5. Alltid kul att se era skyltar :) hoppas du fÄr en fin söndag fina Gerd kram

    SvaraRadera
  6. Sista skylten gillar jag. SÄ rakt och Àrligt. För visst har det hÀnt att man hittat pÄ olika orsaker för att slippa det ena eller det andra, nÀr det egentliga skÀlet varit just "jag vill inte".
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. VĂ€ldigt bra skyltar du hittat!

    SvaraRadera
  8. Oj, nu har du verkligen hittat skyltar att le Ät...ja förutom den första, den Àr sÀkert vÀlbehövlig med tanke pÄ kulturarvet och de vackra husen!
    Kram Gerd, ha en fin söndag nu <3

    SvaraRadera
  9. Fint samlat och roligt hopsatt :-)
    Munskyddet ser ut att vara av samma materil som brynjor - dÀr hÀlsoamma undertröjor som gjorde sig i lager pÄ lager vÀrme tanken "förr i tiden"
    Fortsatt glad söndagskram

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Guuu sÄ jag skrattade frÄn början till slut!! Det Àr nog den roligaste Skyltsöndag du lagt upp, tror jag i alla fall;-)
    Skrattade mest Ät den japanska skylten. Allt var japanerna gör gÄr ju ut pÄ precision och finess, till och med att kissa - hahaha:-)
    Gissar att Ama skulle gilla det dÀr munskyddet:-)
    En hÀrlig skyltning. Tusen tack för den och lÀnken:-)

    SvaraRadera
  11. Snyggt skyltat Gerd!
    Ja, den japanska skylten var ju fiffig! Å sista skylten Ă€r inte dum den heller, haha!
    HA det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kul skyltat ... och de frÄn Landet runt var riktigt bra :)
    Önskar dig en bra start pĂ„ denna nya vecka!
    Kram

    SvaraRadera