söndag, september 06, 2020

Skyltsöndag 🚼 pĂ„ olika sĂ€tt.

GÄgatan fram i Lidköping!

GÄgatan bakÄt.

Min stenkatt, som följt med mig frÄn Nössemark i Dalsland sedan ja, sÀkert 20 Är tillbaka.

Det Àr kyligt idag, bara 10 grader, urraburra. Kan bli 16 lÀngre fram. Men jag ska strax göra frukost och sÀtta mig ute, med en filt om benen, för det Àr lite soligt ÀndÄ.

Tekniken Àr ju underbar. Lowe klÀngde pÄ sin pappa nÀr jag pratade med dem om födelsedagen och önskade grattis och hurra!

Lowe 7 Är. Kalas pÄ social distansering. Titta, vilken fin tÄrta!
Mina minsta gullungar, farmors 💝💝

Det var september mĂ„nads första skyltsöndag, som vĂ„r fantastiska BP hĂ„ller i! 🚼🚭

Orsakullan frĂ„gar: 
1) Hösten kommer med svamp och frukt. Äter du mer av naturens godsaker sĂ„ hĂ€r Ă„rs? Nej, inte mer, jag försöker alltid fĂ„ med frukt och grönt i kosten och sĂ„ svamp pĂ„ burk.
2) Stickade plagg hör hösten till. Stickar du eller köper stickade plagg? Jag stickar strumpor och ev. halsdukar, men inga tröjor lÀngre.

Ljus och kÀrlek!

14 kommentarer:

  1. RegnbÄgsflaggan Àr sÄ fin, lyser upp med sitt budskap.
    Kul att hÀnga med dig Gerd pÄ din promenad i stan och duken under din sten ser ut att ha med Finland att göra :) PÄ nÄgot sÀtt i alla fall.
    Lowes tÄrta ser goood ut! SÄ bra det Àr att man kan ha kontakt digitalt. SÄ Àr det för min del ocksÄ och jag Àr glad, tacksam över att möjligheten finns.
    Ha en skön söndag! <3

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en fin tÄrta, men visst Àr det bedrövligt att man inte fÄr trÀffa sina barnbarn och krama om dem.

    Jag plockar helst frukt och grönt pÄ Konsum eller liknande. I Är har jag plockat blÄbÀr i skogen flera gÄnger, men sÄnt hör till undantagen nÀr det gÀller mig.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det ser somrigt ute med alla klÀder och prylar, till försÀljning, dÀr pÄ gÄgatan.
    Mysigt med fina bilden pÄ sonen och barnbarnet, och dig.
    TĂ„rtan ser god ut.
    Trevlig söndag Gerd.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tÄrta och vilka fina barnbarn du har <3

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. SÄ fint i ditt Lidköping.
    Ja, tur att vi har dagens teknik. Jag förstÄr dig helt.
    Fin kille och fin tÄrta.
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. FĂ€rgglada bilder frĂ„n din stad. Vilken tur att man kan "ses" via datorn. Daniel fyllde 8 Ă„r i torsdags och det kĂ€nns trist att inte fĂ„ vara med pĂ„ riktigt. Det lĂ€r nog dröja innan de kan göra resan frĂ„n Dallas till Åstorp. Kram

    SvaraRadera
  7. SÄ fint regnbÄgsflaggan vajar i vinden hÀr pÄ gÄgatan bÄde fram och bakÄt.
    Kul med stenkatten Àr och ett fint minne-
    Visst Àr det bra med tekniken nÀr man inte kan ses i verkligheten och du var ju pÄ sÄ sÀtt med pÄ kalaset.
    Fina barnbarn!
    Stor kram och trevlig fortsatt söndag

    SvaraRadera
  8. Snyggt skyltat - och regnbÄgsflaggan lyser upp!
    SÄ bra med den moderna tekniken för att hÄlla kontakten med nÀra och kÀra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Prideflaggan Àr en pÄminnelse om allas rÀtt att vara annorlunda.

    VÀdret blev plötsligt vÀldigt höst.

    HÀrligt att kunna ses fastÀn pÄ avstÄnd, vi fÄr vara glada att vi lever i den tid dÄ den digitaltekniken Àr uppfunnen.

    kram

    SvaraRadera
  10. SÄ fÀrgglatt i stan.
    Å, bra med tekniken som gör att man kan umgĂ„s Ă€ndĂ„. Söta barnbarn och fin födelsedagstĂ„rta.

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte det sÄg sÄ somrigt ut pÄ dina bilder, döm om min förvÄning nÀr jag sÄg temperaturen! Men det Àr bara att acceptera, hösten nÀrmar sig, hÀr var det +5 grader i morse!
    Fint skyltat Gerd, ha en riktigt hÀrlig mÄndag ocksÄ! Kram pÄ're

    SvaraRadera
  12. Är det Pridevecka i Lidköping? Älskar regnbĂ„gsflaggan som borde hĂ€nga Ă„ret om tycker jag.
    Den söta lilla stenkatten har ju hÀngt med pÄ dina frukostbilder. Du har ju en duk pÄ bordet, sÄ stenkatten har en dubbelfunktion nÀr det blÄser. Smart!
    Lowes tÄrta Àr verkligen fin. Gissar att grabben blev helnöjd.

    SÄ du plockar heller inte svamp. Jag plockar dom frÄn en lÄda hos den lokala ICA;-)

    Jag varken stickar sjÀlv eller köper stickade plagg. De kliar bara. HÄller mig till hoodies.

    Tusen tack för en riktigt rolig Skyltsöndag! Stort tack för lÀnken ocksÄ:-)

    SvaraRadera
  13. GÄgatan tror jag mej kÀnna igen, den mÄste vi ha gÄtt pÄ nÀr vi var i Lidköping pÄ Mello?
    SÄ fint med det lilla sÀllskapet av stenkatten pÄ balkongen.
    Å fint att man i alla fall kan ses via datorn, men det blir inte riktigt samma sak förstĂ„s!
    Varm Kram till dig!

    SvaraRadera
  14. Riktigt mysig smÄstadskaraktÀr pÄ gÄgatan i Lidköping Fina bilder pÄ barnbarnen.

    SvaraRadera