mÄndag, september 07, 2020

Glad mĂ„ndag đŸ„° Pride och Covid-19

I förra veckan ledsnade jag pÄ mitt gamla tangentbord, som fick för sig att haka upp sig pÄ radera-knappen stup i kvarten. Det var INTE kul.
Investerade i ett nytt hos Clas Ohlson för 99 kr plus Àntligen en ny musmatta.

Nej, jag gillar inte att anvÀnda laptopens tangentbord. Jag skriver snabbare pÄ ett separat.

IgĂ„r visade jag bilder pĂ„ regnbĂ„gsflaggorna pĂ„ gĂ„gatan. Idag börjar prideveckan och man har tydligen sprayat grĂ€smattan framför rĂ„dhuset!

NÀr jag inte kan trÀffa de yngsta barnbarnen fÄr jag stjÀla lite bilder hÀr och var. HÀr Àr söta Sally, 2,5 Är. Visst blir man glad av henne!

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje!

Orsakullan frĂ„gar: Covid-19 kommer göra hösten speciell i Ă„r, vad gör du för att ha en "onormal" normal vardag? Jag kan ju sĂ€ga att jag saknar körerna intensivt. Det Ă€r inte detsamma att lyssna pĂ„ andra utan jag vill deltaga. Och ja, vad gör jag? 
I övrigt har jag mycket jobb med MOD och möter dÀr mÀnniskor som har fullt upp med hemkarantÀn.

Ljus och KĂ€rlek

13 kommentarer:

  1. Absolut att man blir glad av Sally!
    Ja och prideflaggan glÀder förstÄs ocksÄ med sina fÀrger :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja man blir glad av sina barnbarn det Àr sÄ kul att prata med dom & gosa o pride Àr viktigt :) ha en fin mÄndag kram fina du <3

    SvaraRadera
  3. Visst blir man glad av en bild pÄ Söta Sally <3 TÀnk sÄ stora vÄra smÄ har blivit. Jag tycker att tangentbordet pÄ min laptop Àr alldeles utmÀrkt men det Àr sjÀlvklart en smaksak. Pride Àr viktigt!

    Kram och glad mÄndag till dig!

    SvaraRadera
  4. Det vÀr en trevlig mÄndagsglÀdje du delar med dig. Speciellt att fÄ ta del av ditt söta barnbarn. Ha det bÀst!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul med Pridevecka i Lidköping. HÀr var den ju i augusti men det mesta av programmet var digitalt.
    Kanske sÄ hos er ocksÄ.
    Visst Àr det roligt att fÄ bilder av barnbarnen nÀr man inte kan ses sÄ ofta. SÄ söt liten tjej. Klart du blir glad av att fÄ den bilden.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. En glad fin mÄndag inne hos dej med prideflaggor och sÄ söta Sally pÄ bild. En bra start pÄ veckan. Ja, hösten blir inte som vanligt i Är, vÀldigt trÄkigt!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Salyy Àr sÄ söt sÄ det rÀcker mer enn bara dag :-)
    Nytt tangentbord lÄter ok.
    HÀrliga fÀrger i pridens pris!
    Hur gör det normal onormalt - jaa, jag tÀnkte direkt att pÄ nÄgot sÀtt har det blivit normal att det Àr onormalt - nÀstan. Du gör ett bra jobb med och i MOD!
    SÄ viktigt för sÄ mÄnga!
    Kram och god fortsÀttningen pÄ mÄndagens :-)

    SvaraRadera
  8. Behöver ocksÄ ett separat tangentbord, men det nya jag köpte för 30 euro, ungefÀr 300 kronor, hÄller inte mÄttet. Det lÄter dÄ man skriver, tangenterna Àr plastiga... nej, det blir nog att sÀtta ner en större summa för ergonomins skull... jag skriver ju frÄn arla till sÀrla.

    Tack för ditt glada mĂ„ndagsbidrag! Lilla Sally Ă€r SÅ söt :-)

    SvaraRadera
  9. Visst blir man glad av söta Sally!
    Pride Àr viktigt tycker jag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Söta Sally Àr ju en riktig solstrÄle att bli glad av :-)

    Coolt med regnbÄgemattan! :-D

    Ha en fortsatt fin... mÄndag! :-)

    SvaraRadera
  11. Grattis till nya tangentbordskompisen! PÄ jobbet hade jag alltid ett riktigt tangentbord och en stor skÀrm till min laptop. Nu klarar jag mig utan bÄda tvÄ. Har liksom vant mig.
    SÄ jag gissade rÀtt att det Àr Pride vecka i Lidköping. SÄ fint med den mÄlade flaggan i grÀset dÀr.
    Sally Àr hur söt som helst och jag Àlskar hennes orange jacka.

    Min favo kompis Yvonne sjunger ju i olika körer. Kvartetten hon sjunger med ska satsa pÄ nÄt som jag glömt namnet pÄ. Det gÄr ut pÄ att man sjunger hemma med mikrofon, hörlurar och en programvara irl, utan fördröjningar och utan hack. Pratar med henne pÄ fredag, dÄ frÄgar jag henne vad det Àr de hÄller pÄ med. Tror det kan vara nÄt för er ocksÄ.

    SvaraRadera
  12. Separat tangentbord kan sÀkert vara jÀttebra! För mig skulle det inte funka för dÄ kommer skÀrmen för lÄngt bort för att jag ska se ... Men det gÀller ju att hitta det som funkar bÀst för en sjÀlv, sÄ grattis till nya tangentbordet!

    SvaraRadera
  13. Visst blir man glad av de smÄ. Jag har trÀffat mina utomhus bÄde under senvÄren och sommaren. I helgen var vi inne men försökte hÄlla visst avstÄnd. Kramiz

    SvaraRadera