tisdag, september 08, 2020

Glad tisdag och Pride 🌈

Nu Àr det kallt, min sjÀl. IgÄr morse var det bara 6 grader dÄ jag vaknade. Nu var det hela 14 och regn, men ÀndÄ... Idag Àter jag inte frullen pÄ balkongen, kanske lunchen om solen skiner som igÄr, men middagen, nej, dÄ fryser jag mig fördÀrvad. SÄ tyvÀrr. Kyligare tider vÀntar.

Jag var ju tvungen att ta en repa till stan för att med egna ögon kolla regnbÄgsgrÀsmattan. Snyggt, Lidköping!

MÄndag igÄr och fÄ mÀnniskor pÄ torget, just i detta ögonblick syns ingen.

Vad gör jag idag? Har massa roligt jobb med MOD, kanske lyssnar lite pÄ min bok "DÀr krÀftorna sjunger" och jo, jag ska handla pÄ lilla COOP.

Min ena höstlika pelargon. Bladen gulnar.
Nej, full fart pĂ„ frullen nu. Hoppas ni alla fĂ„r en glad tisdag med ljus och kĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. MÄnga glada fÀrger nÀr det Àr Pride :-)

    Ha en hÀrlig dag!

    SvaraRadera
  2. Snyggpride!
    Joo, nu kommer det svalare temperatur, du fryser redan vid + 6 ser jag!DÄ kommer höst-vintergarderoben fram förstÄr jag.
    Du har mycket njutlyssande att se fram emot, Anna Maria KÀll gör den stor rÀttvisa med sitt sÀtt att lÀsa! Blir roligt se vad du upplever?
    God tisdag :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken tjusig grÀsmatta! En sÄn skulle jag vilja se pÄ fler platser. Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera
  4. Vilken lÀcker grÀsmatta! Lidköping levererar! Bra jobbat!
    Hoppas vÀdret inte stÀller till det för mycket under Pride!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. HÀr inte bara gulnar bladen pÄ pellisarna, det blir röda ocksÄ. Mindre snyggt faktiskt.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. JÀttefin grÀsmatta! Bra dÀr Lidköping!
    Hoppas solen kommer och skiner lite pÄ dej idag ocksÄ Gerd, hÀr har det regnat, men nu skiner solen en aning i alla fall!
    HA det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul med en "pridegrÀsmatta" och kanske blir det nÄgra evenemang hÀr ocksÄ under veckan.Men Ä andra sidan Àr det ju knepigt att fÄ till nÀr man inte kan samlas fler Àn 50.

    Ja, inte Àr det svÄrt att fÄ dagarna att gÄ- HÀr var det regn pÄ förmiddagen men 12 kom solen och dÄ bar det av pÄ nya Àventyr. Lika bra att passa pÄ- Lite jobb hÀr ocksÄ men det kan sparas till i kvÀll.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Verkligen bra gjort av kommunen! Eloge!
    Du Àr ju uppe betydligt tidigare Àn jag, men jag kunde i alla fall konstatera i morse att det mÄste ha regnat rejÀlt i natt och troligen Àven under tidig förmiddag. Men vid klockan 13:0 var det Äterigen soligt och 18 grader, varmare pÄ balkongen. I skrivande stund Àr det fortfarande 16,8 grader. Inte illa.

    "NĂ€r krĂ€ftorna sjunger" - vilket sammantrĂ€ffande. Även Ditte nĂ€mnde boken idag pĂ„ sin blogg.

    SvaraRadera
  9. Din pelargon stÄr i en vÀldigt kul kruka! Och visst, Àta middag ute Àr förmodligen inte riktigt lÀge för nu. MisstÀnker att jag badat klart ocksÄ.

    SvaraRadera
  10. RegnbÄgsmattan var snygg ,-)
    Söt tjej pÄ cykel i inlÀgget innan ,-) FörstÄr att du lÀngtar att trÀffas ,-)
    Ha det gott KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera