lördag, oktober 03, 2020

🔖BokmĂ€rke och dagens agenda

Det lönar sig att grÀva, fram kom ett bokmÀrke! Ett litet bokmÀrke frÄn bokhandeln i Taizé.

Kanske Ă€ven dessa har bokmĂ€rken: HanneleAgnetaBP Ă…sa!

En cykeltur till stan igĂ„r och jag fĂ„ngade gamla vattentornet. 

Röda, granna buskar vid bostadshuset!

Ett bloggminne "idag för nio Ă„r sedan", alltsĂ„ den 3 oktober 2011. kan du lĂ€sa HÄR! Det handlar om att det kan vara skönt att byta miljö. In splended isolation before Corona.

Orsakullan frĂ„gar, hur spenderar du denna lördagen? Det jag vet Ă€r att jag kommer cykla till COOP RĂ„da för att stödhandla lite. vara MODvolontĂ€r, sticka strumpor, söka ny ljudbok (för "DĂ€r krĂ€ftorna sjunger" Ă€r fĂ€rdiglyssnad, den rekommenderas!), experiment med Lumix Ă€r stĂ€ndigt pĂ„gĂ„ende. Just nu lyssnar jag pĂ„ "Ring sĂ„ spelar vi".

Ljus och KĂ€rlek

7 kommentarer:

  1. riktigt modernt bokmÀrke, trevligt reseminne

    SvaraRadera
  2. Snyggt grÀvt! :-)

    Ha en finfin lördag!

    SvaraRadera
  3. Det lÄter som bra planer för dagen! SjÀlv ska vi fira yngsta dottern som fyller Är i dag.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Jag stÀdar, har varit pÄ Kustgrillen och köpt vÄrrullar och sÄ fort stÀdningen Àr klar ska jag försöka lÀsa ut boken jag hÄller pÄ med. Den ska lÀmnas tillbaka pÄ mÄndag.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Roligt att du hittade bokmÀrket som ju ocksÄ mÄtte vara ett fint minne frÄn Taizé.
    Och fina reseminnen Àr viktiga att ha med sig.
    Stor kram och trevlig lördag.
    Lycka till med kameran och kul att testa olika funktioner.

    SvaraRadera
  6. Du ser, dina bokmÀrken sinar inte heller. Kul att vi Àr nÄgra kvar som visar upp vÄra "fynd".
    SÄ mÄnga nya vyer frÄn Lidköping! För det gamla vattentornet kan jag inte minnas att du har visat förr. Det Àr riktigt fint och ett lantmÀrke antar jag.

    Ja, och i det gamla inlĂ€gget fick jag ju Ă„terse Volvolina. Å den 3 oktober för nio Ă„r sedan var det strĂ„lande solsken. Det Ă€r det tyvĂ€rr inte idag.

    Lycka till med "Lumix-Ă€ventyret". Är dagens bilder tagna med Lumix eller med mobilen?

    SvaraRadera
  7. Bra fÄngat av vattentornet.

    Inget bokmÀrke hos mig idag... jag har haft kökstjÀnst ;-)

    kram

    SvaraRadera