söndag, oktober 04, 2020

Skyltsöndag ❗ den första i oktober!

Världens mysigaste café på Limtorget i gamla staden Lidköping. 
 
Det finns fem olika vandringsleder runt om Lidköping. Det här är den femte just och det är en stadsvandring på ca en mil. Jag har aldrig gått den, kanske läge att undersöka den någon gång.

Den första är Biosfärleden, sen Källstorp, Läckö slott/Spiken och Råda vy. Jag har gått på flera av dem. 

Kort avstånd - långt avstånd.
Dessa bilder är tagna med mobilen sista veckan i september, så de är relativt färska.

Den här har jag lånat från nätet och gillar den 😂!

Det var oktober månads första skyltsöndag, som vår fantastiska BP håller i! 🚮🚭

Orsakullan: Kanelbullens dag idag, blir det någon bulle? Troligen inte, men jag har inte bestämt mig.

Ljus och Kärlek

16 kommentarer:

  1. Ha ha fina skyltar Gerd den sista var bäst :) ja idag blir det en bulle absolut ..kram o fin söndag

    SvaraRadera
  2. Ljus och kärlek till dig med på bullens dag!! Trevliga skyltar och leder som ger mer mersmak i promenad. Gillar verkligen sista citatet÷)
    Trevlig söndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt skyltat igen! Såklart du måste gå den där stadsleden, en baggis för dig som gått pilgrimsleden :-) Tycker det är bra när det finns leder som bestämmer hur man ska gå så slipper man fatta dom besluten själv :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar med den sista skylten. Caféet ser riktigt gammaldags mysigt ut. Kram

    SvaraRadera
  5. Den sista skylten fick mig att skratta högt! Tack för det!
    Det är så bra med utstakade vandringsleder. Det är bara att haka på! Härligt!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Någon kanelbulle blir det inte, men säkert något annat gott.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat hos dig som vanligt. Den sista skylten är verkligen klockren ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  8. Än så länge har det icke blivit någon kanelbulle... jag är en usel kanelbullsbagare så det är inget jag ger mig på.

    Bra skyltat som vanligt :)

    kram

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig skyltning! Limtorget är verkligen så fint. Hela miljön. Caféet skulle jag gärna besöka.
    Väldigt trevligt med de olika vandringslederna som har sina olika karaktärer. För egen del vandrar jag ju både långt och mycket. Räknade ut att jag förra veckan totalt från måndag till lördag totalt vandrade/gick ca 4.5 mil. Blev alltså en del....
    Stor kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
  10. PS Här har maken bakat kanelbullar och gott, mörkt matbröd. Så jag har testat både och.

    SvaraRadera
  11. Skulle vara roligt att vandra längs de fem lederna i Lidköping och Emeli´s ser mycket inbjudande ut. Fina skyltar allihopa, roligast är den sista. Något som jag tänkte spontant att kunde bli en broderad väggbonad.
    Ha en fin fortsättning på dagen, ät en kanelbulle och må bra!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Apropå Lidköping, jag umgicks i dagarna tre med min arbetskollega som just bor i din stad och grannen som härstammar därifrån också fyller 65 idag (hon heter Lundell som flicka) Trevliga skyltar du bjöd upp med.

    SvaraRadera
  13. Limtorget är så fin, å vilken fantastisk utsikt! Åtminstone för en som mig som älskar silon.
    Tänk om de olika butikerna skulle kunna ena sig om vilket avstånd man ska hålla. Man ser skyltar med allt från en till två meter. Undrar om det finns en och inte fler riktlinjer där.
    Sista skylten - där fick jag mig ett gott skratt. Jag menar om man är lagt åt besserwisserhållet så måste man ju gilla den:-)

    Så fint skyltat! Tusen tack för det, länken och att du tycker att jag är fantastisk. Nu blir jag nästan aningen mallig;-)

    SvaraRadera
  14. Jag bara älskar dina skyltar, caféet ser hur mysigt ut som helst och den sista är ju bara sååååå bra :D Kram på're <3

    SvaraRadera
  15. Led-ande skyltar! Mysiga cafeer gillas :-) Sista skylten sitter fint!
    Skyltgott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Så fint i Lidköping!
    Jodå, jag åt en kanelbulle idag, som maken köpt, han gillar ju kanelbullar, idag tyckte även jag att det smakade gott till kaffet!
    Tack för alla fina grattishälsningar! Det värmer gott!
    Kram

    SvaraRadera