mÄndag, oktober 05, 2020

Glad mĂ„ndag! 😁

God mÄndagsmorgon, dÀr jag vaknade till 10 grader och knallgul sol!
 
Jag börjar med en zoom-test pÄ grannens balkong i nÀsta hus (tvÀttstugehuset). DÀr som det har blommat sÄ otroligt rikligt denna sommar. Massvis med röda pelargoner. Kvinnan har pratat mycket med dem, har jag sett, mannen har njutit pÄ sin stol.
 
JodÄ, Lumix fÄr godkÀnt hÀr av novisen Gerd.

IgÄr kom Àntligen det dÀr anfallet eller infallet, att jag ville baka frallor. Denna gÄngen anvÀnde jag mig av kikÀrter i stÀllet för stora vita bönor och sÄ tog jag i en sked ÀppelcidervinÀger som extra. Jag blev nöjd, supergott.

Receptet fick jag tidigare av Susjos som i sin tur fĂ„tt det av en annan. Jag googlade ocksĂ„ pĂ„ det HÄR!

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje!

 Orsakullen pĂ„stĂ„r: Nu börjar butikerna rusta inför julen, vad tycker du om det? Om det tycker jag INTE, tycker det Ă€r störande.


Idag har jag tvĂ€ttstugan, sĂ„ det blir vĂ€l Happy Laundry, dĂ„ 😁
Ljus och KĂ€rlek!

8 kommentarer:

  1. Nybakade bullar blir man alltid glad av! Funderar faktiskt att testa receptet...

    Kram och glad mÄndag <3

    SvaraRadera
  2. Jag sÄg att Thomas lagt ut en bild pÄ ett julpyntat Clas Ohlsson. Jag tycker ett det Àr alldeles för tidigt. Vem orkar tÀnka pÄ jul redan och speciellt i Är?
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SÄ fint det blommade dÀr pÄ den inzoomade balkongen fastÀn vi har kommit en bit in i oktober. Blommor blir man verkligen glad av :-)

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  4. Kul att du Àr igÄng med din nya kamera. Och att zooma in ger ju stora möjligheter i mÄngt och mycket.
    Även hĂ€r blev det fĂ€rskt bröd- Maken bakade bĂ„de grovt matbröd och kanelbullar igĂ„r.SĂ„ gott.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag frĂ„n ett strĂ„lande Stockholm.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Kul att testa nya kameran! Ser bra ut!
    Frallor Àr inte fel - jag bakade lÄngpannebröd - det var ocksÄ gott. :)
    Ha en fin kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Lumix fÄr absolut godkÀnd tycker jag. SÄ roligt att se att du nu ocksÄ kan vara aningen "nÀrgÄngen" vad gÀller dina grannar. Har ju sjÀlv trÀnat pÄ det sedan ett antal Är, men med bÀttre zoom hos min Sonny Àr det ju Ànnu roligare. SÄ fortsÀtt pÄ den inslagna vÀgen, det Àr skitkul!

    HÀr var det ocksÄ underbart vÀder, 17 grader och strÄlande sol.

    Julpynt redan nu borde vara förbjudet!

    SvaraRadera
  7. Kameran verkar ju hur bra som helst och funkar finemangs :)
    Blommorna ser fina ut... kanske vattnar hon med kallt kaffe... det ska visst vara bra, sÀger min mor.
    Julen börjar tydligen redan i september.
    kram

    SvaraRadera
  8. Kameran funkar ju finfint! Å visst Ă€r bönbrödet gott, nu var det ett tag sen som jag bakade dem. Tusen tack för lĂ€nken ;-)
    MÄ sÄ gott!

    SvaraRadera