lördag, november 14, 2020

Bokmärke och läsplatta

Jag hittade ett visitkort som mycket väl kan vara bokmärke. Jag känner dessutom tjejen och har handlat av henne. Karin bor ute på Hönö och tillverkar goa SPA-produkter. Kika på instagram violkarin.spaproducts

Jag lärde känna Karin i januari 2017 då vi var med i samma Radioprogram.

Kanske även dessa har bokmärken: HanneleAgnetaBP Åsa och Klimakteriehäxan!

I torsdag kom då äntligen min beställda läsplatta. Lagom tunn och behändig och med bokstäver som passar mig. Slipper nöta på mobilens batteri, plattans batteri håller superlänge.

Nu har jag ett gäng tekniska prylar att glädja mig över och ta hand om 😁 Ja, vad gör man inte för att fördriva tiden för Fru Ensamhet i pandemin?
Papperstidning kommer tre/v och jag har Reader med veckotidningar på iPaden, jösses. Garnnystan i soffhörnet, som ligger och glor på mig.

Solen skiner ida, kan dä bättre va?
Ljus och kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. vackert bokmärke idag, jag läser ibland i min lilla iPad, läser även Göteborgs-Posten och massa tidningar i Readly; engelska trädgårdstidningar och många olika svenska tidningar.

    SvaraRadera
  2. laddar ner biblioteksböcker gratis i min iPad

    SvaraRadera
  3. Så fint visitkort och bra att använda det som bokmärke.
    Min padda är gammal och drar mycket batteri och tar lång tid att ladda. Kanske dags här också för en ny.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hannele: Jag har sedan länge kunnat ladda ner biblioteksböcker gratis på min stora iPad, men den är inte "läsvänlig" för mina ögon. Läsplattan kan ställa om sig och det går att läsa både i mörker eller i solljus utan att bli bländad.
    När man har synfel får man vara varsågod och rätta sig därefter.

    SvaraRadera
  5. Geddfish ♥ min iPad blir svart med vita bokstäver på natten, mycket skönt för ögonen, går att justera på olika sätt.

    SvaraRadera
  6. Hannele: Det har min gamla iPad också! Men det räcker inte för min syn.

    SvaraRadera
  7. Jättefint bokmärke! :-) Ja, nog verkar det som du har en hel del att göra :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Skojjsigt med ny bok, jag har än aldrig testat läsplatta eller liknande, då jag försökte med ljudbok tappade jag tråden och somnade :D

    Någonting måste Du helt klart syssla med nu då utelivet är begränsat och man helst ska hålla sig familjevis.

    kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med läsplattan och än bättre att du tycker den fungerar bra. Och att fnula ut hur både läsplattan, kameran och annat fungerar tar ju sin tid. Och dagarna rullar på. Vet fortfarande inte riktigt hur tiden kan rusa iväg. Men det gör den.
    Önskar dig en fin lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Vi får göra vad vi kan för att sysselsätta oss. Jag har också en sån där liten behändig läsplatta och använde den mycket ett tag, men nu förser husbibliotekarien mig med så mycket böcker så plattan får vila.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  11. Det är mycket stor skillnad att läsa på en läsplatta så det var ett bra köp. Ja, nu gäller det att hålla sig sysselsatt efter bästa förmåga.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  12. Rätt roligt med ett himla snyggt visitkort som bokmärke, samtidigt som du visar upp din Storytel Reader, där du knappast lär behöva "riktiga" bokmärken. Vilken rolig kulturkrock tycker jag.
    Å stort GRATTIS till solen hos dig. Den kan jag tyvärr inte skryta med.

    SvaraRadera