söndag, november 08, 2020

Skyltsöndag och Fars dag

God söndagsmorgon! Det är november månads andra skyltsöndag, som vår fantastiska BP håller i! 🚮🚭

Även Fars Dag men den är som alla andra dagar för mig *vinkar upp till himlaskyarna*

Synen är ju viktig, så jag börjar med en optikerskylt. Fast jag går nästan aldrig numera till en optiker, enbart om jag behöver köpa nya bågar. Min "glasögonsyn" ändrar sig nämligen inte.

Det var hit, som jag drog i måndags. Här bedöms själva ögonskadorna och de går inte att reparera med glasögon, utan mest hålla i schack. SÅ tacksam för det.

Här hade hattmakare Elisabeth sin fina affär en gång i tiden. Kunglig Hovleverantör. Många är de som handlat här, även jag, jag köpte en rosa-röd hatt en gång. "Semestern" har blivit lååång.

Jag älskar barns förklaringar på allt! Alla blir pensionärer om man inte dör före. Och så får man ligga i badet hela dagarna 😁 Härligt, va?

Orsakullan undrar om vinterjackan kommit på än. Ack, ja, en lättare variant. Även mössa och vantar ibland, kallt att cykla.

Ljus och Kärlek 🙏

13 kommentarer:

  1. Underbara ungar! Det finns fördelar med att vara pensionär, helt klart. :)
    Du har så rätt vad gäller synen och tacksam är man när det fungerar.
    Hattmakeri skulle vara roligt. Här fanns också en hattmakerska tidigare men inte på många år.
    Tack för din skyltning Gerd!
    Ha det bäst du med!

    SvaraRadera
  2. Jag borde gå till optikern nu igen, blev påmind om det här hos dig :D Alltså, dessa underbara ungar, dom har så härliga tankar och svar på det mesta!! Nu önskar jag dig en fin söndag Gerd, kram på're

    SvaraRadera
  3. Haha! Underbara uttalanden från barnen :-)

    Snyggt skyltat!

    Ha en fin söndag :-)

    SvaraRadera
  4. Ögonkontakter är bra, så en kan se så länge det går :-)
    Hattemakardörren gillar jag, även om den inte leder in i hattemakeriet längre ..
    Barnas tankar om pensiönärer och annat i livet är underbara och roliga- javisst vi lever och är nu just i p- tillståndet.
    Ha en fortsatt fin söndag och en fin vecka Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för dagens första smil!!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Snyggt skyltat som vanligt! Så då är det pantburkar och långa bad som man har att se fram emot :D Vi som bara har dusch...

    Så skönt att dina ögonproblem går att hålla i schack i alla fall.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  7. Så fint att dina ögon kan hållas i schack. Nej, finns det inget att göra är man glad för att det kanske inte blir värre.
    Barns förklaringar är oftast så bra. Kan ge upphov stor munterhet.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Jag skrattade gott åt barnes förklaringar om vad en pensionär är, men jag kände inte riktigt igen mig själv i deras beskrivningar. Kram

    SvaraRadera
  9. Synsams skyltfönster gör mig riktigt glad. Helt rätt färg både på skyltningen och logotypen:-)
    Har också Synsam som "leverantör" av bågar, men synundersökningar gör jag hos en ögonläkare. Less is more kan jag tänka när jag ser alla skyltar på dörren där. Men STOP var det i alla fall;-)
    Så fin den gamla trädörren är. Gissar att hattmakaren har gått i pension och därmed har permanent semester;-)
    Barnens ord om pensionärer - hahaha:-) Å till viss del har ju barnen rätt där;-)

    Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Borde gå till optikern igen, kanske snart dags för nya glasögon?
    Haha, älskar barns svar om pensionärer, jag vill också ligga i badet hela dagarna!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Barn går rakt på sak inga krusiduller. Synsam drev min fars kusin i Sundsvall många år och nu har dottern hans tagit över. Han berömde vår far idag, för farsan lärde honom köra bil när han var 12-13 år sedan tog han med honom på flygturer. Så bra med din syn.

    SvaraRadera
  12. Man borde kanske lägga sig i badet lite oftare nu när man har tid ...

    SvaraRadera
  13. Barnens uttalanden är bara sååååå roligt!
    Tänk om alla kunde vara så oskyldiga.

    SvaraRadera