tisdag, november 10, 2020

Tisdag 10 november och Mårtens dag

Mulet och grått och 7 grader!
Visst finns det några blommor kvar ute, blandat med höstlöven. Väldigt vackert och glädjande.

De finns både högt och lågt i Stadsträdgården. Bilderna är från förra veckans cykeltur.

Här är en bild från den ena bersån av många, i min park.

Jag kunde inte motstå frestelsen att vara lite mamarazzi igår. Min mobil fick jobba i bakhåll 😁 Jag såg när gänget gick och även när de kom. Det är väl underbart med dessa hjälpmedel ändå!

Orsakullan: Mårtensdag firas i vissa delar av Sverige. Äter du gås? Nej, men jag har haft möjligheten flera gånger genom Vasa Orden av Amerika.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Det är så pass varmt ute ännu, så många växter lever fortfarande och blommar. Det syns verkligen på dina vackra bilder.
    Rullatorer har blivit mycket populära och användbara. Vi har skaffat två st. en för ute och en för inomhusbruk. Jag har ju en benägenhet att få yrsel och ramla, så det känns tryggt att ha, om de behövs.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
  2. Så vackert det blommar lite här och var fortfarande men så är hösten också ovanligt mild.

    Kram och

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga höstbilder! :-)

    Här är det sol och blått men blott 17,5 grader ännu så länge.

    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  4. Några blommor finns här också, bland löv och buskar ,-)
    Ja hjälpmedel av alla slag är kanonbra, gå ute stadigt och bra. Den dag jag behöver ska jag säga ja till allt,-) Min mamma är ju envis, jag ville att hon skulle ha rullstol ute, så hon kunde se sig omkring. Men hon total vägrade, hon ville istället inte gå ut alls!
    Ser mysigt ut, kul att leka mamarazzi ,-))
    Härliga bilder. Hösten är fin!
    Ha det gott KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Så fint med lite blommor i naturen. Vi åt kalkon i helgen med alla tillbehör. jag tycker gås är lite väl fett, men visst är det gott. Kram

    SvaraRadera
  6. Visst äter jag gås, rent generellt i alla fall, men nu är det många år sedan.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Visst är det fint att kunna komma ut fritt och röra sig och njuta av det som finns kvar i blomväg och även av höstens färger.
    Visst är det fint med hjälpmedel som göra att man kan ta sig ut.
    Vad gäller gås äter jag det inte. Alltför fett. Har varit på en del Mårtensfester under årens lopp men alltid hoppat över både gås och svartsoppa. /Äter inte anka heller som också är ganska fett kött som jag inte kan bryta ner)
    Här väntar utgång och en långpromenad. Tyvärr ingen sol men skönt att komma ut och stärka kropp och knopp.
    Trevlig tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fröjd för ögat alla dessa höstbilder. Tur det finns hjälpmedel för de äldre som behöver ett eller annat stöd.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Mårten Gås firades lite när jag var liten och bodde i Skåne. Under vår senaste resa till Budapest fick jag lära mig att St Martin (eller vad det nu hette) är en relativt viktig högtid där också :)

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder både på naturen och gänget :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Kul att se att du också har en levande gård där du bor. Bra med mammarazzi-bilden. Även den påminner om min innergård, där förvånansvärt många äldre går runt med sina rollatorer. Du har rätt där, tack för alla hjälpmedel som finns.

    Ingen sol här heller och tre grader kallare än hos dig;-)

    SvaraRadera
  12. Mårten, gås och svartsoppa!
    Gås ät jag för inte så längesedan, men svartsoppa var längesedan jag åt.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera