onsdag, november 11, 2020

Onsdag - Mittwoch

Vacker som en nyponros! Ja, hon finns på gårdens ena berså.

Och där var det en till nyponros!

Nypon är inte bara nyttiga, de är vackra också.

Man kan inte göra något åt vädret alls. Igår var det milt men ack så grått och Kinnekulle låg gömd.

Att blicka ut över Vänern ger ändock lite frid och ro. Såg en båt därute men den försvann in i småbåtshamnen.

Jag har ännu inte varit i någon mataffär sedan 30 oktober, då vi fixade ett lager, min äldsta och jag. Rätt skönt i pandemin. 

Ringde Borås lasarett och hörde om min årliga donatorsundersökning. Jag kommer att få ta prover i Lidköping, jag tar mitt blodtryck själv hemma och sedan blir det telefonmöte med en sjuksköterska i Borås. Smidigt och bra.

Annars så händer det inte så mycket. Mer än ett styrelsemöte via WhatsApp på söndag, också smidigt.

Ha en god onsdag med ljus och kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Ja i dessa tider ska man vara lite mer än försiktig om man ligger i riskzon. Såkkarr vill ingen bli riktigt sjuk. Skönt att du har lagrat!
    Underbara är både rosorna och nyponen i er berså.
    Den sista bilden ger en sådan mystik och förundran. Vem som helst skulle kunna irra omkring i dimman. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så bra att saker och ting kan lösas på ett smidigt vis - det behövs i dessa tider.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Nu har vi all anledning att vara försiktiga, men jag ska nog smyga iväg till Coop i morgon i alla fall. Går man mitt på dagen brukar det inte var så mycket folk där. Är man lite smidig kan man i princip nästan vara ensam mellan hyllorna.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ja, man är ju lie rädd. Speciellt jag som en dag i veckan (igår) var på VC och sen en dag i veckan (i morgon) ska till sjukhuset för cellgift. Gå in i en mataffär har jag inte gjort på evigheter - Rolle sköter det. Men det blir lite knepigt ibland med matvarorna, jag skriver bara ner det han ska köpa och glömmer att han inte kan laga mat. Så ibland blir det helt fel.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Jag handlar ca var 14:de dag, resten håller jag mig hemma.
    Bra att det kan ordnas i Lidköping.
    Fina bilder!
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Nu gäller det verkligen att vara försiktig. Vi fortsätter med att få maten hemlevererad och det fungerar bra.
    Vädret är som det är och inte mycket att göra åt.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder trots det mer grå vädret. Men visst är det skönt att komma ut både för kropp och knopp. Vi har ju frihet att kunna röra oss. Så skönt. Vi handlar själva och har gjort det hela tiden. Tycker det fungerar bra och jag vill gärna se vad jag köper. TYcker också att avstånden där har fungerat bra och det finns personal som påminner om någon ev. glömmer. Och med våra mindre manuella butiker i närheten så får man ta en kölapp och vänta utanför. De tar i 3-5 personer i taget.
    Så fint att du kan få ta proverna i Lidköping och slipper resa. Jag är ju ett par gånger i veckan nu på Södersjukhuset och vår VC men det fungerar väldigt bra. Man sprider ut patienterna. Men jag har ju gångavstånd...
    Önskar dig en fin onsdag. Ska ut en andra sväng nu med en väninna.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt med lite blomfröjd i november, det kan behövas! Idag har det varit jämngrått!
    HA det fortsatt gott!
    Bra att det löste sig med din donatorsundersökning!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Läckra färgstarka bilder på rosen och nyponen som står helt i kontrast till de andra bilderna som är väldigt rogivande.
    Japp, vården har verkligen anpassat sig bra till rådande omständigheter. De har blivit väldigt kreativa, ungefär som många lärare som undervisar på distans.

    SvaraRadera
  10. tänk att ni har nyponrosor i mitten av november, min favoritblomma ,-)
    Vackra bilder. Och kunna blicka ut över Vänern ,-)
    Så fint
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  11. Fina bilder från din promenad!
    Bra att slippa handla i vanliga affärer om man kan undvika det ...
    Kram

    SvaraRadera