torsdag, november 19, 2020

TrĂ„ktorsdag đŸ€Ż

Idag tÀnker jag för första gÄngen hÀnga pÄ temat "TrÄktorsdag" hos KajsaLisa. Inte för att jag vet om denna dagen blir trÄkig och inte var det vÀl sÄ jÀttetrÄkigt igÄr heller.

Men de vackra rönnbÀrstrÀden ser numera rÀtt trÄkiga ut.

Liknande bild har jag visat med EN blĂ„ buss, men hĂ€r har ni TVÅ blĂ„a bussar pĂ„ en och samma bro. Kanske inte sĂ„ trĂ„kigt?

Nej, jag tycker vÀl mer att pandemilÀget har blivit vÀldigt trÄkigt, allvarligt och glÀdjedödande. Allt kul har nu frusit inne. Hela advent, lucia och jul, ja det vete katten. Trist, men jag bryter inte ihop. Jag vÀntar pÄ vaccinet, som kommer nÄgon gÄng.

I fÀrskt minne har jag dock min goda fiskgryta igÄr kvÀll. Mat och dryck Àr fortfarande en glÀdje.

Idag har jag tvÀttstugan och det blÄser rejÀlt i trÀa 13 m/s, sÄ hÄll i hatten!

Grattis alla Elisabeth, inklusive mig sjĂ€lv 💖
Ljus och KĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. PandemilÀget Àr verkligen trÄkigt. Vist finns det saker man kan göra ÀndÄ, men att inte fÄ trÀffa sina nÀrmaste nÀr man vill kÀnns jobbigt. HÀr har de ocksÄ lovat blÄst, men Àn sÄ lÀnge mÀrks inget. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst Àr det ett trÄkigt lÀge men man fÄr försöka göra det bÀsta av situationen.
    Stort GRATTIS pÄ namnsdagen!

    Ha en fin otrÄkig dag :-)

    SvaraRadera
  3. Usch ja hÀr oxÄ, ja man mÄste ha trÄkigt ibland för att sen kunna ha kul :) snart jobb för mig, sÄ ta hand om dig fina Gerd varm kram

    SvaraRadera
  4. Det grattiset tar jag Ät mig, för jag heter ocksÄ Elisabeth!
    Grattis till dig!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Grattis pÄ namnsdagen och hoppas att dagen inte blir sÄ trÄkig :)

    SvaraRadera
  6. Grattis pÄ namnsdagen! Ja, god mat och dryck piggar ju upp och goda böcker.
    Jag försöker bortse frÄn trÄkiga dagar och göra det jag tycker om i sÄ stor utstrÀckning som möjligt. Har kommit sÄ lÄngt i tankarna nu att det Àr slöseri med energi att fundera pÄ det jag inte kan pÄverka. Jag gÄr mina promenader och jag trÀffar nÄgra vÀnner utomhus och har sÄn tur att jag har döttrar och barnbarn pÄ nÀra hÄll sÄ vi kan ses och gör det.
    Men visst Àr det annorlunda med pandemin. Absolut men trots nödvÀndiga begrÀnsningar tycker jag att tillvaron Àr helt ok.
    Önskar dig en bra torsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Livet Àr inte roligare Àn man gör det - har jag hört ;-)

    Tycker bilden med bussarna ser riktigt fin ut.

    HÀr kom det drygt en dm snö under natten.

    Jag har inte sÄ mycket trÄkig torsdag att komma med ;-)

    kram

    SvaraRadera
  8. Grattis pÄ namnsdagen!
    Ja, pandemilÀget Àr trÄkigt varje dag sÄ lÀnge det pÄgÄr!
    Ha en fin kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  9. PandemilÀget Àr minst sagt allvarligt och trÄkigt nu sÄ man kan verkligen bli matt för mindre.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Nu Àr det inte bara KajsaLisa och jag somhÄller TrÄktorsdagen vid liv. Förra veckan hakade Susjos pÄ, och idag Àr det ju. Ja tÀnk att vi kan "tacka" coronaelÀndet för det, eller rÀttare sagt KajsaLisa kan tack C-19;-)

    Jag orkade inte med pandemirestriktionerna lÀngre idag, och fick ett riktigt roligt "utbrott" som jag inte Ängrar en sekund:-) Det ska jag göra om!

    SvaraRadera
  11. VÀlkommen i klubben, den första var rÀtt trÄkig, men den andra var fin. Jag Àr urless pÄ pandemin jag med, slÀppte mitt TrÄktorsdagsinlÀgg nu.

    SvaraRadera