onsdag, november 18, 2020

Båtlåt

God morgon! Jag bjuder på ett par båtbilder idag. Konstaterar att mitt bildförråd krymper, så jag för hushålla. Bilderna är från inloppet av Östra hamnen i Lidköping, samma ställe som jag visade från igår.

Balticshipping.DK står det på detta lastskeppet, som heter AVOCA. 

Här har vi Kustbevakningen som är stationerad i Lidköping och ska bevaka Vänern.

Likadana bilder fast i olika format.

Igår väntade jag på en hemleverans mellan 11.00 och 15.00. Naturligtvis kom den 13.30 men smidigt och bra. Dock blir man lite fjättrad under tiden men jag passade på att jobba undan en hel del.

MOD har lanserat en ny och fräsch hemsida. Alla gamla personliga berättelser ska in där, men det är inget jag gör, jag håller på med de nya. Gillar detta skarpt.

Jag fick rensat upp en del i klädkammare. Inte i klädväg utan annat som också ska få plats där. Så en sväng till sopet och en till källaren.

Orsakullan säger: Somliga går med trasiga skor, hur ofta köper du nya? Jag satsar mycket på bra skor för mina med åren besvärliga fötter och hälsena, så ja, det blir skor med kvalitet och hållbarhet då det behövs.

Hur ofta går du till en simhall? Inte alls. Gjorde det ett tag, gick faktiskt på vuxensim, men det är inte min grej.

Enligt de nya restriktionerna får jag bara umgås med dem som bor i mitt hushåll. Ehhh...
Ljus och Kärlek 🙏 

11 kommentarer:

  1. Jobbigt när man får husarrest på det där viset när man väntar på leverans. Föredrar att hämta grejerna själv på nåt utlämningsställe.

    Båtlåten är så himla bra! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. I morgon är det dags för vår leverans men det är bara att vänta. Hellre det än att trängas.

    Numera satsar jag också på bra skor av god kvalitet. Det tjänar man på i längden tycker jag.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  3. Gillar både båtarna och båtlåten!
    Jag åker till affären och handlar på morgonen innan det blir så mycket folk - och de flesta är väldigt bra på att hålla avstånd - känns helt OK så här ute på landet.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra skor är viktigt!
    Vi gick faktiskt på vattengympa i flera omgångar, men sedan jag blev ensam har det inte blivit av.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Skor och väskor är en svaghet jag lider av ;-) har många väskor och de flesta svarta men använder vanligtvis inte väska :D jo jag gjorde det förr... samma lika när det gäller skor, jag shoppar skor, gärna svarta :D och använder ändå i princip bara ett enda par eller ja två par blir det väl per säsong :)

    Simhall inget för mig då jag är allergisk mot klor och både får svårt att andas och utslag som kliar.

    Att inte umgås med andra än de som man bor ihop med blir svårt då man är ensamstående, det är ju samma lika för min mor.

    kram

    SvaraRadera
  6. Vi har förmånen att vara två i hushållet och det är en välgärning i dessa dagar. Väldigt jobbigt att inte kunna få en mer bestämd tid. Kramiz

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du är så engagerad i MOD och det ger ju mycket på så många olika sätt.
    Ja, hemleveranser kräver ju passning men är man ändå hemma spelar det ju inte så stor roll. Och man kan ju göra annat under väntans tider.
    Kul med båtar! Vi har dem dagligen här som underhållning och man undrar ibland om de ska ta sig genom slussen.
    Robban Broberg gillas! Tycker hans texter är så fyndiga.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Jättefina foton från hamnen. Väldigt konstigt att gå ut med en sådan restriktion när så många lever ensamma. Mer som ett hån, tycker jag. Och att folk inte längre får gå i kyrkan eller på begravning.

    I kyrkan är det ju ofta två kyrkvärdar, en präst, en kantor och en vaktmästare så i så fall skulle det bara kunna komma två till på en gudstjänst. Men biskoparna har gått ihop i en protest mot detta så det kanske blir ett undantag. Tråkigt är det i alla fall.
    Sen kramas det ju hej vilt på idrottsmatcherna. Hur tänker FHM och regeringen egentligen?
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  9. Smidigt med hemleverans, men lite trist när man blir bunden och inte vet när de kommer!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Älskar dina bilder från hamnen, speciellt då de fina silon är med igen. Yummie, yummie säger jag bara:-) Även de gamla tegelstensbyggnaderna är en så fin inramning. Jag gillar sådana miljöer skarpt.

    Väntade också en leverans idag. Den dök dock inte upp. Ja, ja... Jag hade valt kvällsleverans, så jag låste mig inte, men ändå.

    MODs hemsida är modern och fräsch. Personen som satte ihop den kunde sin sak.

    SvaraRadera
  11. här blåser det rejält fast varmt

    SvaraRadera