tisdag, november 17, 2020

Lugn vilar sjön

En liten tripp till Östra hamnen en dag förut i veckan. För att insupa lite sjöluft ifrån hamninloppet.

Ja, god morgon, denna grå och regniga dag med 8 grader 😀
 
Vände blicken åt andra hållet, motsols. Motivet blev tvärs över älva.
 
Tittade tillbaka igen. Jodå, där låg några fler båtar. Dessa visar jag en annan dag.

Lördagens skörd av trattkantareller. Inte plockade av mig, utan snällt fådda, tack!

I söndags hade jag telefonkonferens, igår videofika och nu planerar vi en videoglöggkväll inom familjen. Man får ta alla möjligheter som står till buds. 
Idag väntar jag en hemleverans. Det verkar vara tidens melodi.

Ljus och kärlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Vilken tur att vi har dator att tillgå. Nu kan vi ändå "ses" om än inte på riktigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är tur att vi har alternativa möjligheter att träffas!
    Fina bilder som vanligt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. En söt liten älva över älva :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Den moderna tekniken är allt bra den!
    Fina bilder - och grattis till fådda trattisar!
    Ha en fin eftermiddag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Min mor är väldigt isolerad då hon bara har en "telefon/mobil" om jag nu ska kalla den så... hon klarar varken av att läsa sms eller skiva och hon har ingen dator.
    Hon sitter typ hemma 24/7 och träffar knappt nån levande varelse.

    Så gott med svamp, förr kunde vi köpa färsk svamp här på ICA men det har typ "gått över" ;-)

    Fina bilder, vatten är vilsamt.

    kram

    SvaraRadera
  6. Trevligt med lite sjöluft. Stärkande och uppiggande. Jag har stärkt mig med långpromenad och sett julskyltningen på NK. En fin dag här och med lite sol.
    Kul att ni kan ses inom familjen på en videoglöggkväll. Jag hoppas på att träffa de mina både till advent och jul men vi bor ju närmare varandra och det är lättare att få till en träff.
    Fint med svamparna. Jag fick också en sändning och har använt en del men det finns mycket kvar- Så gott.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Vackra och lugna bilder från Lidköping.
    Härligt med skogssvamp.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Dessa vackra silon. Älskar dom. Är troligen ensam om det, men de är så häftiga. Blev så ledsen när dom rev alla silon i Norrtälje och byggde lyxbostäder där istället. Hoppas att Lischs silon inte går samma öde till mötes.

    Färska trattisar tackar man inte nej till - gott! Dom ser rensade ut också, så då slapp du det också:-)

    Det där md videokonferenser av olika slak är ju nästan som "the real thing", fast bara nästan. Väntar också hemleverans både imorgon och på torsdag.

    SvaraRadera
  9. Sjöluft är aldrig fel. Så mysigt att vara nära vatten. Det spelar liksom ingen roll vilket väder det är.
    Det är helt fantastiskt med tekniken så att man kan mysa tillsammans fast med ett säkert avstånd. Det blir dock inte detsamma som i verkliga livet!
    Avståndskram

    SvaraRadera
  10. Det finns många fördelar med den nya tekniken som helt klart gör det möjligt att hålla kontakten. Inte blir det som att träffas personligen men det är bättre än inget.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera