mÄndag, november 16, 2020

Glad mĂ„ndag 😀 med frĂ„gor och svar!

God morgon, med en gul ros frÄn min tidigare granne Sonias balkong. RÀtt fÀrskt fotograferat i denna november, helt otroligt!

HÀr klÀttrar den uppför hennes balkong. Och det kan inte betyda annat Àn en "Glad mÄndag"!

Tog en cykeltur i lördags och delar denna bild i motljus. Vid Àlva och jÀrnvÀgsbron.

Idag pĂ„ förmiddagen ska jag videofika med en vĂ€n 💖 Det Ă€r faktiskt en fin möjlighet 🙏 Jag brukar ta ett glas vin med mina döttrar nĂ„gon fredag, sĂ„dĂ€r đŸ· Har provat att prata med mina smĂ„ttingar ocksĂ„ 💑

Orsakullan frĂ„gar: 
1)MÄnga tar DNA-tester idag för att slÀktforska. Vad Àr din Äsikt om detta? Jo, jag har vÀl varit lite intresserad, men nej, inte kommit till skott.
2)Söndag idag, hur spenderar du den? Ja, det var igÄr och jag gjorde en massa bra saker. Telefonmöte med styrelsen för Vasa i nÀstan tvÄ timmar och lÀsning, TV, volontÀrjobb, promenad.
3)Hur har din ekonomi pÄverkats av Covid-19? Inget, dÄ jag Àr pensionÀr.
 
Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje!
Ljus och kĂ€rlek 💞

14 kommentarer:

  1. SÄ vackra rosor passar verkligen perfekt en glad mÄndag! Med tanke pÄ att vi Àr i mitten av november Àr det imponerande hur mycket som blommar men sÄ har hösten ocksÄ varit ovanligt mild.

    Kram och glad mÄndag till dig med :D

    SvaraRadera
  2. Det var en vacker ros! Jag hittade ocksÄ rosor igÄr nÀr jag var ute pÄ en söndagspromenad.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. SĂ„ vackra rosor - och en fin motljusbild!
    Önskar dig en Glad mĂ„ndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja man fÄr göra det bÀsta av som det Àr idag, du har det alltid sÄ mysigt :) ha en fin mÄndag varm kram fina Gerd

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk ros! Den blev jag vÀldigt glad av, sÄ tack för det :-)

    Ha en fortsatt glad dag!

    SvaraRadera
  6. Visst blir man extra glad över att se de blomster som fortfarande Àr i blom.
    Rosen Àr jÀttefin och den ser ut att trivas.
    Skönt med en cykeltur och viktigt nu att ta del av det dagsljus som finns för att stÀrka immunförsvaret. VÀldigt fin motljusbild.
    Önskar dig en fin mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. En frÄga. Sedan ett tag tillbaka sÄ mÄste jag pÄ din blogg och hos nÄgra andra med blogger nu kryssa i de hÀr "idiotiska bilderna" De var ju borta lÀnge men Àr nu tillbaka. Dock inte hos alla med blogger. Idag fick jag fem olika varianter att mÀrka för hÀr och med suddiga bilder sÄ det Àr svÄrt att ens se- GÄr det att ta bort?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, blommor blir vi glada av och gul fÀrg!
    Hoppas att du blir extra glad i dag dÄ jag meddelar dig att du vunnit Mumin-reflexet! Grattis!
    Skriver om det strax pÄ min blogg.

    SvaraRadera
  9. Underbar ros - och visst Àr det skönt att vara pensionÀr i dessa tider. Fast jag skulle nog ÀndÄ gÀrna byta ut det mot en tidigare ÄrgÄng av mig sjÀlv.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Ditte: De hÀr idiotiska bilderna rÄr jag inte över. Jag har inte bestÀllt dem, kan inte se att de finns och sÄledes inte ta bort dem. Har ingen granskning, inga restriktioner alls. Fritt fram. - SÄ himla trÄkigt. Men dessa bilder förekommer pÄ andra bloggar Àn Blogger ocksÄ. sÄ vete sjutton hur de uppkommer.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Den gula rosen Àr en tuffing! Nu har det inte varit speciellt kallt Àn, men ÀndÄ att den hÄllit sig sÄ fint.
    Kul med videofika. Det Ă€r ju nĂ€stan som pĂ„ riktigt, fast sĂ€krare. Å vinkvĂ€llarna med döttrarna var ju sĂ„ roliga nĂ€r du visade upp er pĂ„ bloggen. Ja, som det ser ut nu lĂ€r de nog fortsĂ€tta ett tag.

    SvaraRadera
  12. Hos dej blir man verkligen glad, vilken hÀrlig fÀgring en mÄndag i november!
    Ha det gott, och grattis till vinsten hos Carita!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  13. Man undrarju vart klimatet Àr pÄ vÀg, men det var ju vackra blommor. Fin motljusbild.

    SvaraRadera