fredag, december 04, 2020

Fem en fredag - film

God morgon till rostade mackor. Det var visserligen igår, för jag har inte ätit frukost ännu, men det blir exakt lika. Ont om bilder hade jag gott om, så det här får duga.  

Tvättstugan, ja den hade jag igår och här var jag på väg från det ena huset till det andra. Lediga varvet mellan passningarna passade jag på att cykla till COOP. Jag ville välja några varor själv. Ganska lite folk mitt på dagen, spritning vid in- och utgång och munskydd, så var det fixat.

Här gick jag förbi lite julpynt på vägen från tvättstugan. En del har inget, andra har mycket. Idag ska jag fram till stan, det är ett som är säkert!

Elsamatildas fem frågor om FILM
  1. Vilken film sätter du på för att bli glad? Lejonkungen. Även Pretty Woman!
  2. Vilken film skulle du kunna tänka dig att leva i? Sound of Music.
  3. Vilken film är minst som ditt liv? Ett päron till farsa.
  4. Vilken genre stänger du av på en gång? Allt våld.
  5. Vilken är en populär film du aldrig har sett? Kommer inte på någon. Finns säkert flera.
Kalle Ankas jul är viktig för många, säger Orsakullan, tittar du? Jag tittar bara om jag är i sällskap där andra tittar.

Ljus och Kärlek 🙏

18 kommentarer:

  1. Pretty Woman verkar vara populär och visst är den bra. Jag tycker inte heller om filmer med våld. Action däremot har jag ingenting emot.
    Ha en skön fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilka spännande frågor idag, de tåls att tänka på!
    Ha en bra fredag! Kram

    SvaraRadera
  3. Pretty Woman är också en av mina favoritfilmer. Jag gillar Julia Roberts. Det blir förmiddagshandling för min del med när jag måste ge mig till affären. Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Pretty woman gillar jag också. När det gäller våld så beror det lite på konstigt nog. Jag tittar ju varje vardag på NCIS, och det är ju sannerligen våldsamt ibland, men de är också lite roliga i sina "par/teamrelationer". Ha en god helg!

    SvaraRadera
  5. Skönt att dels komma ut en sväng. Och visst är det helt annat att välja varor själv så man vet vad man får. Visst är det bra med hemkörning, men vi har aldrig använt oss av det. Känner ingen oro alls för att handla för det är rymligt och gott om plats i våra butiker. Jag tycker dessutom det är trevligt.
    Önskar dig en fin dag. Ska också ut en sväng. Tyvärr småregn men jag vill ut en runda varje dag.
    Hoppas du får en bra fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Vi är många som gillar Pretty Woman och många som ogillar våldsfilm!

    SvaraRadera
  7. Många roliga frågor att svara på idag :) Jag ser väldigt lite på film, men jag gillar absolut inte såna med mycket våld!
    Ha en fin fredagseftermiddag/ kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Pretty women och Bodyguard med Kevin Costner och Whitney Houston, bra filmer båda två :)
    Men jag gillar action och thriller...

    Ser att björken har löv, märkligt. Trodde alla träd var avklädda nu ;-)

    Jag kan inte fixa länk på mobilen så om jag t ex vill länka till BP/Skyltsöndag måste jag välja dator, men nu har jag snart bloggat en vecka från mobilen :) nästan nöjd med nya blogger då :D

    kram

    SvaraRadera
  9. hoppas vi kommer till London med äldsta barnbarnet och se Lejonkungen som musikal.

    SvaraRadera
  10. Lejonkungen hade jag kunnat skriva också, eller valfri disneyklassiker egentligen. De kan man ju inte bli annat än glad av!

    SvaraRadera
  11. Sound of Music är verkligen en fin film. Fast ska man leva i den måste man kanske fly över Alperna. Verkar jobbigt ;)

    SvaraRadera
  12. Det er interessant, mange av de samme filmene som inspirerer ...
    du har Netflix? - det er nå den nye filmen med Sofia Loren der
    fordi kinoene er stengt på grunn av Corona -
    hennes sønn er regissør "The Life Ahead".
    Hilsen til deg.

    SvaraRadera
  13. Gillar dina frukostbrickor, ser så mysiga ut ,-)
    Bra att du är så säker du kan vara när du handlar, om film, ser själv inte gärna våld, vill ha något kul och mysigt! Som man kan slappna av till ,-)
    En mysig Helg önskar jag dig!
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  14. Skönt att det gick att handla coronasäkert. Pretty woman gillar jag med men det är en film som jag glömmer bort bland alla andra filmer som jag gärna kikar på.

    SvaraRadera
  15. Pretty Woman är det fler som har svarat, så den filmen måste ha varit väldigt poppis.

    På våra balkonger ser det likadant ut som hos dig. Vissa har gått all in, andra har inte pyntat alls. Det gäller framsidan av huset också, men där har de flesta fönster antingen en ljusstake eller stjärnor (som du visar) som hänger i fönstren. Har också lagt märke till att många har investerat i nya prydnader i år. De gamla ljusstakarna har bytts ut mot stjärnor faktiskt och enstaka "moderna" adventsstakar.

    SvaraRadera
  16. Pretty Woman har jag sett några gånger, men nu är det länge sen. Lejonkungen kan en se lite då och då.

    SvaraRadera
  17. så många löv på björken! jag vill också se varorna. har beställt en del och åkt och hämtat färdiga kassar. men julskinkan vill jag verkligen välja själv. och en del annat också. Lejonkungen har jag faktiskt inte sett. men det skulle jag kunna göra

    SvaraRadera
  18. Det där med våld i filmer resonerar vi lika kring.
    Lyckligtvis måste man inte titta :-)
    Pretty Woman är en härlig film!

    SvaraRadera