lördag, december 12, 2020

Mina bokmĂ€rken 📑 🔖

NĂ€r jag blĂ€ddrade i riktigt gamla böcker, sĂ„ hittade jag denna dyrgrip. Det hĂ€r pĂ„klistrade bokmĂ€rket. 

Boken, som blivit svĂ„rt skadad, heter Naturen, lĂ€robok för folkskolan, tryckt 1923 och tillhörde min faster Ingrid. Och, jag fann ytterligare nĂ„got... 

Kanske Ă€ven dessa har bokmĂ€rken: HanneleAgnetaBP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!

Orsakullan frÄgar:
1) NÀr skrattade du senast? I onsdags, dÄ jag var med pÄ video dÄ syskon smög och överraskade Sarah i VÀrmland, fy tusan sÄ roligt det var!

2) Vad gör dig glad just nu? Nyss lyssnade jag pÄ Ring sÄ spelar vi, medans jag lÄg och drog mig i sÀngen och det gjorde mig glad. Men strax ska jag njuta min frukost, det Àr glÀdje!

Ljus och KĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Jag har ocksÄ lyssnat pÄ Ring sÄ spelar vi och den dÀr körsÄngen med över tusen deltagare var helt fantastisk.
    Ha en fin lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken fin gammal bok med tillhörande bokmÀrke!

    Kram och god lördag till dig <3

    SvaraRadera
  3. Bok och bokmÀrke, en klenod.
    Trevlig lussehelg!

    SvaraRadera
  4. Boken, en rikedom 😍
    Ring sÄ spelar vi... jag lyssnar bara pÄ radio dÄ jag kör bil.
    Att skratta Ă€r livsviktigt 😊
    Kram

    SvaraRadera
  5. HÀr har du verkligen grÀvt djupt och hittat nÄgot riktigt extraordinÀrt. Bra jobbat dÀr! SÄ med ytterligare ett fynd klarar du nog Äret ut du med;-)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt bÄde med den fina, gamla boken och bokmÀrket.
    Önskar dig en fin och glad fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Det mÀrket Àr en riktig dyrgrip. Ha en fin Luciadag.

    SvaraRadera
  8. Oj vilken gammal bok. Undrar vad mer du hittade...

    Ha en fin Lucia! :-)

    SvaraRadera
  9. Ser bÄde skadad och vÀllÀst ut den boken!

    SvaraRadera