söndag, december 13, 2020

Skyltsöndag, lucia och tredje advent

Glad Lucia och Trevlig tredje Advent hälsar jag denna Skyltsöndagsmorgon den 13 december. Ett roligt skyltsöndagstema, som vår inspirerande bloggvän BP, håller i! Utan BP - ingen skyltsöndag, så är det bara!

 
Första skylten ut är min egen lucia snögubbe, som jag har ovanför tidningshållaren bredvid min bostadsdörr. 

Men, oj, där smög Sally fram i full fart! Visserligen förra året... undrar när vi syns igen?? Hoppas verkligen på ett fungerande vaccin.

Detta tips kommer från värmlandshållet. Försent för denna gången men tips för nästa års lussemorgon kanske? Äta lussebete. Var det bättre på 1700-talet??

Där var jag inte och klippte mig den 4 december, men har sett skylten så många gånger och inte blivit tillreds att fota den förrän nu!

Den här såg jag när jag var hos ögonläkaren den 2 november. Sådär, nu är alla gamla skyltar slut!

Orsakullan frågar: Lucia idag, har du nånsin burit Luciakrona? Jag har faktiskt det. Jag var med i Blåvingarna och fick vara Lucia. Sarah blev Dals Eds Lucia 1995.

Ljus och Kärlek - och nu tittar solen fram från en blå himmel!
PS. Säg den glädje som varar, nu vart det igenmulet. DS

11 kommentarer:

  1. Jag fick aldrig vara Lucia. Är man liten och mörkhårig passar men inte i det sammanhanget, men jag fick vara med i Luciatågen i alla fall, för jag sjöng bra.
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt glad bild på sötaste Sally <3 Hoppas ni kan träffas snart.

    Kram och glad lucia och tredje advent!

    SvaraRadera
  3. Härlig bild på förra årets lilla Lucia!
    Önskar dig en fin söndag också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så roligt med Sally som Lucia- Kanske får du en bild i år också-
    Ja, lite sent med dessa historiska tips i år men till nästa år kanske du är i gång.
    Fint med snögubben på dörren. Och den gör sig ju extra bra nu i snöbristens tider.
    Önskar dig en trevlig Lucia och tredje advent
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Många fina skyltar här och en härlig liten lucia!
    Ja-a, man undrar när vi kan mötas igen.

    SvaraRadera
  6. Sötaste Sally <3

    Nu längtar vi efter det normala och det mer fria livet då vi kunde umgås å göra typ det vi ville utan att tänka efter före.

    Någon sol finns inte längre, den håller social distans... kommer tillbaka först när alla är vaccinerade.

    kram

    SvaraRadera
  7. Din lilla snögubbe på hjärtat är ju såååå söt. Lika söt är Sally:-) SSedan fick jag ett gott skratt, när jag läste de värmländska tipsen för ett lyckat luciafirande - hahaha! Vissa saker kanske var bättre förr;-)

    Frisörskylten är riktig läcker, men vad heter frisören? Det tog mig ett tag att förstå att det inte hette "Xar-Sax" utan "Ar-Sax". Japp, jag googlade såklart.

    Fick mig ett litet skratt till. Sjukhusområdet har alltså varit rökfritt sedan den 31 maj 2015, och det är ju mera än fem år sedan. Dags att förnya skylten kanske...

    En toppen skyltmix här hos dig:-) Tusen tack för den, dina fina ord och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Sally är bäst, så rörlig och fin bild av den lilla Lucian!
    Ett lyckat luciafirande, haha..stiga upp och ta ett rus och så vidare, så vidare. :)
    Aha, det heter Ar-Sax ser jag här ovan hos BP. Funderade på Xar-Sax jag också.
    Tack Gerd för dina skyltar och ha en fin Luciakväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Men vilken levande bild på lilla Sally 🤗 Förstår att du längtar. Sax skylten var väldigt rolig. Men har lite svårt att tyda exakt... Första skylten där var mycket fin. Vi håller ut och sköter om oss.

    SvaraRadera
  10. Så fin liten Lucia. Ja, vad man kan längta efter de små, lite efter de stora också 😉.
    Fin dekoration vid din dörr. Den gillar jag!

    SvaraRadera