mÄndag, december 14, 2020

Glad mĂ„ndag! 😊

God morgon! MĂ„ndagen startade med ett fint telefonsamtal frĂ„n min barndoms "lillebror". 

Blomfotot tog jag igÄr och kÀnde mig glad över detta. Lite blÄtt pÄ himlavalvet just nu förgyller min dag, glad för det lilla.

Lusseskotrar pÄ Lidan. Bild lÄnad frÄn lidkopingsnytt.nu

HÀr mitt egna foto frÄn Nya Lidköpingstidningen.

Jag hade inte stenkoll pÄ detta jippo, det var synd, det. Jag var ÀndÄ sÄ ute klockan 14.30 men inte i centrum - och detta startade 16.30.

Det mÄste ha varit hÀftigt att se. Tomte och lucia i vattenskrinda och en tomte som skÀrmflygare ocksÄ. Jag Àr stolt över min stad!

Orsakullan undrar om jag skickar julkort. Det har blivit fĂ€rre julkort med Ă„ren och nu skickar jag inga alls.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀
Ljus och KĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. Vilket coolt evenemang! Synd att du missade att se det i verkligheten, det mÄste ha varit en upplevelse.

    Ha en glad start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  2. WOW! VÀxter i blomning nu - eller rÀttare sagt, knoppning.
    Det Àr roligt med alla jippon nu som Àr utomhus nu. Lite bra med att hÄlla avstÄnd i alla fall. Vi Àr precis som du ledsna över att inte kunna trÀffa nÀra och kÀra, men snart ljusnar det!
    Kram

    SvaraRadera
  3. SĂ„ hoppfullt och knoppfullt!

    Kram och glad mÄndag till dig <3

    SvaraRadera
  4. Ja minst sagt hÀftigt julevenemang. Kan tÀnka mig att det var en hÀftig syn. Jag kan Àven tÀnka mig att det var ett vimmel av folk. Glad mÄndag till dig med <3
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fint med lite blĂ„ himmel. Även vi har haft det idag och lite sol. Tonvikt pĂ„ lite. Vad roligt med ett samtal som piggade upp.
    Vilken rolig idé med vattenskotrarna pÄ Lidan. Synd du missade det.
    Önskar dig en bra mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Jag Àr pÄ vÀg ut för att handla julkort, sÄ att jag kan fÄ ivÀg dem pÄ onsdag. DÄ bör de komma fram till jul tycker jag.
    Jag skickar alltid julkort och ett sÄnt hÀr Är Àr det extra viktigt tycker jag.
    Ha en glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. TrĂ„kigt Du missade jippot men ur covid-19 synpunkt kanske bra đŸ€”
    Jag kommer inte in i min blogg sĂ„... ❓

    Är i Lycksele med Elin. Hon sitter nu i samtal och ja vi gĂ„r vĂ€l höra vad dom kommer fram till.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, nu behöver vi ljus i alla dess varianter! Snart vÀnder det!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket roligt event! Du kan med all rÀtt vara stolt över din stad. Synd bara att du missade tillstÀllningen irl. Men den kanske Äterkommer nÀsta Är.
    Bilden pÄ knoppen ger mig vÄrkÀnslor:-)
    HÀr var ocksÄ aningen ljusare idag, men en blÄ himmel sÄg vi inte. SÄ grattis till dig:-(

    SvaraRadera