tisdag, december 22, 2020

Mina vĂ€nner - en riktigt God Jul 🎄

 Gomorron, dan före dan före dopparedan! Och dan före uppesittarkvĂ€llen. Just nu kraftigt regn och 5 plusgrader.


Idag Ă€r ocksĂ„ dan dĂ„ jag kan styra kosan till VĂ€rmland. Jag har verkligen "skött mig" sĂ„ att detta kan vara möjligt och vi blir bara tre plus Diego. Men det handlar om denna julen, nĂ€sta jul blir sĂ€kert som vanligt annorlunda igen. Jag Ă€r Ă€ndĂ„ sĂ„ alltid "omgiven" av nĂ€ra och kĂ€ra, gott att ha en stor familj 🎅đŸ‘ȘđŸ‘«đŸ‘ȘđŸ‘« och vi ses ju i gruppvideon pĂ„ julafton.

MÄnga bryter traditioner nu under pandemin och det kan Àven vara pÄ gott. Nya idéer föds, helt otroliga och nya kontakter knyts, om Àn digitala.

Ett nytt jobb har dykt upp i handeln. LÀste i lokaltidningen att from igÄr sÄ jobbar trÀngselvakter utanför ICA och Àven inne i butiken och rÀknar in besökare. Eller - en ut och en in, eventuell kö utomhus. Bravo! Kunderna har inte verkat klara detta riktigt sjÀlva.

Jag gör nu en "bloggpaus" med kanske litet inhopp. Som en gummiboll kommer jag tillbaks đŸ€¶ om inte förr, sĂ„ 2021 💃

God Jul och Gott Nytt År i Ljus och KĂ€rlek 🙏 

19 kommentarer:

  1. En riktigt God Jul och Ett HĂ€lsosamt Gott Nytt År önskar jag dig!
    Njut av tillvaron med dem du kan vara nÀra bÄde fysiskt och digitalt!
    Julkram!

    SvaraRadera
  2. Bra att nya jobb föds!! Det behövs i dessa tider. HÀr i Spanien finns mÄnga moralpoliser. HÀrligt med stor familj och att du kan spendera julhelgen med de dina. God jul och gott nytt Är.
    Kram ��

    SvaraRadera
  3. Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År! Vi ses 2021. Kram

    SvaraRadera
  4. GOD JUL fina du önskar jag dig, hoppas du fÄr ha det gott med god mat och allt varm kram

    SvaraRadera
  5. Ha en hÀrlig helg med dina nÀra och kÀra.
    God Jul och Gott Nytt År!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Skönt att du kommer ivÀg i alla fall :-)

    Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det Àr ju alltid sÄ att i nöden kommer kreativiteten fram. Inget ont som inte har nÄgot gott med sig. Det innebÀr inte att jag vill ha elÀnde, tvÀrtom! Nu kan vi i alla fall se ljuset i tunneln
    God Jul, tag hand om dig och var försiktig dÀrute!
    Julkram!

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en fin julhelg tillsammans med nĂ€ra och kĂ€ra samt Diego!

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Åh, sĂ„ roligt att du kommer ivĂ€g till dina kĂ€ra över julhelgen! Underbart!
    HA en fin och fröjdefull Jul!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  10. Glad jag blir, fÄr tÄrar i ögonen, nu fÄr Du vara med familj och slipper sitta sjÀlv <3 <3 sÄ himla bra.

    En riktigt GOD JUL till Er alla

    kram

    SvaraRadera
  11. Önskar dig ocksĂ„ en sĂ„ bra jul som möjligt! Och sĂ„ roligt att det blir en resa till VĂ€rmland.
    Vi vet vad vi har just nu och sÄ mycket lÀngre kan man ju inte planera. SÄ viktigt att ta vara pÄ dagen som Àr. SÄ tÀnker jag. Men visst hoppas och önskar jag, som alla andra, att livet ska ÄtergÄr till det mindre begrÀnsande-
    Vi trÀffas i mindre konstellationer under julen men pÄ julafton ses vi alla via Zoom och dÄ blir det livat vÀrre.
    Ha det sÄ bra du kan!
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Jamen va' kul att du kommer ivÀg till Sarah! Hoppas hon och hennes man har skött sig lika perfekt som du.
    Om vi "inte hörs" före jul sÄ önskar jag dig en fin jul med god mat och dryck samt roliga videotrÀffar med alla andra familjemedlemmar. Ni ska nog ha riktigt skoj:-)

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
    Skönt att du mÄr bra och har klarat dig frÄn viruset. Vi mÄr ocksÄ bra och ingen i familjen eller vÀnner har drabbats.
    Vi har köpt en liten valp i november. Ella som nu Àr drygt tre mÄnader, en likadan ras som Ludde var.
    Skickar en stor KRAM till dig.
    HĂ€lsningar frĂ„n Maria i GĂ€llivare đŸ€—

    SvaraRadera
  14. Ja, vi har minsann fÄtt lÀra oss vara innovativa pÄ olika sÀtt sedan mars 2020.
    Hoppas du fÄr en fridfull jul med nÀra och kÀra i trygg miljö.
    Önskar dig gott nytt Ă„r nu ocksĂ„!
    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Det blir en annorlunda jul för mÄnga av oss. Vi hÄller oss för oss sjÀlva eftersom jag Àr i dubbel riskgrupp och vill inte bli sjuk, om jag kan undvika det.
    Förhoppningsvis kommer det flera tillfÀllen att trÀffas.
    Visst Àr det mÀrkligt detta med vakterna, men jag tycker att det Àr bra att de hÄller ordning och hjÀlper till sÄ att rekommendationerna hÄlls.
    Ha nu en finfin Julhelg med dotter med familj.
    GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar jag och Mysingen dig.
    Varm Julekram.

    SvaraRadera
  16. Vill bara skicka en đŸ€—

    SvaraRadera
  17. önskar en god fortsÀttning!

    SvaraRadera
  18. Kram och god fortsÀttning ��

    SvaraRadera