mÄndag, december 21, 2020

Glad mĂ„ndag 😀

God morgon, första dagen i julveckan! 😀

Visar en bild pÄ en liten julgÄva som jag fick i förra veckan. Personligt överlÀmnad utomhus. Enbart tanken och gesten gladde mig.

Mitt förrĂ„d av glögg och glĂŒhwein. Det gĂ„r inte Ă„t sĂ„ mycket, men en kopp hett till en pepparkaka med Ă€delost, sitter inte fel.

Vi hade videogruppsamtal igÄr kvÀll. Det blev fantastiskt trevligt och vi tjingade pÄ varandra, bÄde barn, respektive och barnbarn. Vi gör om detta pÄ jul, sa vi. SÄ enkelt, faktiskt.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀
Och nu ska jag göra mig en god frukost och lÀsa lokaltidningen.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

18 kommentarer:

  1. TÀnk att lite gör mycket. Underbar gest till julpresent!!!
    Tack jag vettja för internet under dessa tider!!
    Ha det gott och glad mÄndag <3

    SvaraRadera
  2. Tur att internet finns!
    SÄ trevligt med en liten julgÄva.
    Varm glögg Àr gott, och gÀrna med en pepparkaka med Àdelost pÄ!
    Ha en fortsatt glad mÄndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina glÀdjeÀmnen som ger en bra start pÄ veckan :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Min glögg börjar ta slut. Jag mÄste fÄ hem mer innan helgen Àr hÀr.
    Ha en riktigt glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med en julpresent! Och fint att sprida ut dem.
    Fint att du har ditt glöggförrĂ„d klart. Har i helgen tillverkat glögg bĂ„de rödvinsglögg och en vit variant med sockerfri Ă€pplemust och rom som bas. Ordnade ocksĂ„ till kryddblandning för glĂŒhwein sĂ„ nu Ă€r detta ocksĂ„ klart. Hade ocksĂ„ samtal/glöggfest med alla de mina igĂ„r via Zoom. SĂ„ mysigt. Vi brukar ses i princip dagligen vis Facetime men detta att ses via Zoom har vi mest gjort en gĂ„ng i veckan. (SvĂ„rt att ha alla pĂ„ plats samtidigt.)
    Önskar dig en fin mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Visst blir man glad för en liten present och omtanken den vÀrmer.
    Glögg tycker jag Ă€r lite för sött sĂ„ jag köpte en liten flaska glĂŒhwein till mig. Det gĂ„r lika bra.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  7. En fin julpresent ... klart du blev glad!
    Lite glögg smakar bra ... mÄste komma ihÄg att köpa hem en flaska till jul :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Mysig strut med gott innehÄll förmodar jag. Vi ska med anvÀnda oss av datorn för att kunna prata med varandra i jul. Det Àr en nödlösning, meme den fungerar i Är. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken fin julgÄva du fick :)
    Och sÄ hÀrligt med videosamtal, tur att det finns digitala lösningar mitt i allt det hÀr elÀndet med covid :)

    SvaraRadera
  10. SÄ mysigt att fÄ en liten julpresent sÄ dÀr. FörstÄr att du blev glad.
    Bra med videosamtal. Jag har inte haft det, Ànnu, men dÀremot har Mysingen det, titt som tÀtt.
    Varm glögg kan vara hur gott som helst. Gillar den vita glöggen.
    Kram och sköt om dig, Gerd.

    SvaraRadera
  11. SĂ„ roligt med en julklapp!
    Ja, denna julen blir lite mÀrklig. Men det Àr tur man kan ringa videosamtal med sina kÀra.
    Kram

    SvaraRadera
  12. En julklapp kÀnns rÀtt, sÄ rÀtt men sist och slutligen Àr det ju gesten som Àr den finaste.
    Lite glögg, en pepparkaka och Àdelost hör julen till ocksÄ för min del.

    MĂ„ndagskram!

    SvaraRadera
  13. Åre Choklad Ă€r bland de finaste chokladen du kan köpa i vĂ„rt avlĂ„nga land. Har sjĂ€lv delat ut olika strutar med varierande text och alla har gillat innehĂ„llet.
    Du ser, mitt lilla motto "allt ordnar sig" kom vÀl till pass igen. Jag önskar bara att fler familjer kan och vill fira denna annorlunda jul som du och din familj gör. Det gÀller ju att "kunna" tekniken nÀr man Àr Ättio eller nittio Är gammal...

    SvaraRadera
  14. Har Ni bestĂ€mt om Du ska fira jul med dotter eller? Glögg Ă€r gott 😊 köper lite olika och Ă€ven alkohol fria sĂ„ jag kan lĂ„ta Elin & Brisa dricka utan kĂ€nna att jag gör fel ☕️
    SĂ„ mysigt med en julklapp 🎁
    đŸ€—
    Nu Ă€r det strax sĂ€ng sĂ€ng sova sova sova 😮
    Go natt kram

    SvaraRadera
  15. JĂ€ttesnyggt inslaget.

    SvaraRadera
  16. SmÄ julgÄvor Àr underbara, sÀrskilt dÄ de överraskar oss.
    Choklad Àr ju aldrig fel heller för en som gillar choklad :-D
    Tack för att du Àr med och sprider mÄndagsglÀdje!

    SvaraRadera
  17. Fint att fĂ„ en överraskande julgĂ„va! Önskar en fin jul!

    SvaraRadera