söndag, december 20, 2020

Skyltsöndag 4 Advent 🎄

God söndagsmorgon den fjĂ€rde Advent! 

SÄhÀr i juletid hade jag normalt sett haft flera uppdrag inom kyrkan. Det som har varit sÄ mysigt med julkrubba och julsÄnger.

 Jag har Ă€ndĂ„ haft bĂ„de mail, telefonsamtal och utomhusbesök.

HÀr var jag inne i en liten galleria innan restriktionerna hÄrdnade.

HĂ€r tittade jag in hos Guldfynd i samma galleria.

HÀr visar jag upp en bild pÄ "Reflecting Dreams" (reliefkakelvÀgg) frÄn Konst i Lidköping. Konststycket finns ovanför Biblioteket, dÀr som jag jobbade tills 2007 pÄ dÄvarande FörsÀkringskassan. Just nu Àr Biblioteket, som jag sÄ ofta besökt, stÀngt p.g.a. pandemin.


Ett roligt skyltsöndagstema, som vĂ„r inspirerande bloggvĂ€n BP, hĂ„ller i! Utan BP - ingen skyltsöndag, sĂ„ Ă€r det bara!

Orsakullan: Digital verkar vara 2020s nya sĂ€tt att umgĂ„s. Hur ser du pĂ„ teknikens under? 

Jag kan vÀl sÀga att det varit min rÀddning. DÄ jag bor ensam och inte kunde trÀffa mina barn pÄ lÀnge, sÄ var ett gruppvideosamtal rena förlossningen. Herregud, vad vi skrattade första gÄngen i början av april! Vi pratade och skÄlade i en hel timme!

Ja, sen har det blivit flera videos. Har Àntligen kunnat "umgÄs" med smÄttingarna, fast de varit blyga att se farmor pÄ en skÀrm.

Ljus och KĂ€rlek 🙏 och till kvĂ€llen ska hela familjen ses pĂ„ video med lite glögg till! 💖 

13 kommentarer:

  1. Visst har tekniken rÀddat oss undan tristessen detta mÀrkliga Är. Speciellt under den tiden som vi satt i karantÀn.

    Snyggt skyltat!

    Ha en fin fjÀrde advent!

    SvaraRadera
  2. Kikar in till dig Gerd & önskar dig en hÀrlig 4 advent :) va rÀdd om dig kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt skyltat!
    Å visst Ă€r det bra med den nya tekniken, tur att den finns!
    HA en fin 4de advent!

    SvaraRadera
  4. Bra Du har tillgÄng till teknikens under :) och kan hÄlla kontakt med nÀra & kÀra.

    *Bilden som stals nÀr bilen var fastkedjad i elementet och var en cykel* var klart bÀst :D

    kram

    SvaraRadera
  5. Fint skyltat!
    Ja, tekniken har ju varit till stor nytta och glÀdje. Verkligen. Och ett helt ok alternativ att ses. Barnbarnen hör nÀstan dagligen av sig via Facetime och det Àr sÄ roligt. Zoom Àr ocksÄ sÄ bra dÀr vi mÄnga kan ses och prata. (Finns ju annat ocksÄ men vi har fastnat för Zoom)
    Ja, de nya restriktionerna Àr hÀr men det Àr ju fortfarande bara rekommendationer. TyvÀrr! Inget alls som Àr tvingande. Söligt tycker jag, att regeringen inte satte fart med pandemilagen lÄngt tidigare. Och nu föreslÄr FHM svagt att det kan bara bra med munskydd i kollektivtrafiken. (Fast de inte sjÀlva tror pÄ det. Konstigt.)
    Kul att du kunnat umgÄs med de smÄ via tekniken och gör ni det oftare sÄ vÀnjer de dig kanske.
    Sista skylten Àr rolig. NÄja, bil eller bild? NÄgot oklart. Men sen var det en cykel. Trolleri pÄ hög nivÄ.
    Önskar dig en skön söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Kan inte sÀga att jag Àr sÄ förtjust i vita julgranar, men den hÀr med nallarna Àr riktigt fin och annorlunda. Kul!
    Guldfynd har ju fÄtt vara med ett antal gÄnger hÀr hos dig. Börjar undra om du faktiskt har köpt nÄt dÀr ocksÄ;-)
    "Reflecting Dreams" Àr riktigt, riktigt lÀckert. Kan tÀnka mig att det blir en hÀftig effekt nÀr solen skiner och/eller nÀr man sÀtter spottar pÄ reliefen.
    Skrattade gott Ät sista skylten - hahaha, inte mÄnga rÀtt dÀr inte;-)
    HÄller med dig om det "digitala livet" bÄde före och under pandemin. Men inte skulle jag kalla det "rena förlossningen". Förlossningar gör vÀl svinont har jag förstÄtt;-)

    Tusen tack för en hÀrlig Skyltsöndag och lÀnken:-)

    SvaraRadera
  7. Den nya tekniken har nog rÀddat mÄnga i tider som dessa sÄ jag Àr tacksam för att den finns.

    Kram och god fjÀrde advent!

    SvaraRadera
  8. Jo man vÀlkomnar den nya tidens teknik :) Kram och en fortsatt 4<.e advent :)

    SvaraRadera
  9. Den som skrev artikeln mÄste ha haft svÄrt att bestÀmma sig för vad som blev stulet. Jag sÀgare som du: Tack och lov för tekniken. Nu kÀnns inte barn och barnbarn sÄ avlÀgsna ÀndÄ. Ha en fin fjÀrde advent.

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt, det dÀr tidningsklippet!!!! HUR kan man fÄ till det sÄ?

    SvaraRadera
  11. Sent omsider hittade jag in till din Skyltsöndag !
    Tidningsartikeln, haha...
    Busfrö och mÄnga andra fina skyltar!
    Du fÄr ha en fin mÄndag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ha ha, den polisrapporten blev nog rÀtt snurrig, vad var det som stals egentligen :)

    SvaraRadera
  13. Hahaa! En stulen bild blev en stulen bil som sedan ÀndÄ var en cykel :-)
    Busfrö - ett roligt namn pÄ en affÀr. Svenskar kan!

    SvaraRadera