söndag, december 06, 2020

Skyltsöndag och andra advent

Tusen tack för alla grattis igår och jag gottade mig i min egen takt. Jag blev verkligen uppmärksammad med telefon och sång från flera, fick inte gjort något på hela förmiddagen 😂 precis som det ska vara!

Idag är mina skyltar helt i avsaknad av julens tema. Jag har i stället lagt ut en röd blå tråd av det jag fotade för en månad sedan.

Tråden är "vid Vänerns kant".

Jag gick en runda på campingen exakt för en månad sedan. En jättefin badstrand, en utav alla de otaliga längs Vänern. 

Bredvid stod denna information om den pilgrimsled som går från Lidköping ut till Läckö slott.

Avfallssortering med färg! Piggar upp!

Västra Sannorna, ett strandnära naturområde med höga naturvärden och biologisk mångfald. Alldeles nära mig.

Ganska nära ligger också restaurang Sjökanten.

Orsakullan säger: andra advent idag, tänder du ljusen? Ja, tänder ljus, ja! Men helt ärligt så tog jag inte upp just den ljusstaken, jag ville inte.

Dagens skyltskörd, och där går tacket till vår inspirerande bloggvän BP, som håller i detta roliga tema!


Ljus och Kärlek 🙏

17 kommentarer:

  1. Det gick ju precis lika bra med en blå tråd. De färggranna tunnorna gillar jag verkligen. Det kanske inbjuder till mer sortering får man hoppas. Ha en fin andra advent.

    SvaraRadera
  2. Den egna takten är guld värd, följ den :-)
    Fin blå vänertråd i din skyltning!
    Önskar dig en fin vecka Gerd!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis än en gång i efterskott! Verkligen glada färger på soptunnorna. Ha nu en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blå tråd - snyggt skyltat igen :-)

    Ha en fin andra advent!

    SvaraRadera
  5. SORRY - att jag missade din födelsedag! Så här kommer ett GRATTIS i efterskott!!
    KRAM och trevlig advent/Susie

    SvaraRadera
  6. På söndagsmorgnarna tänder jag vanliga ljus, annars bara värmeljus. Man vill ju vara försiktig.
    Ha en fin andra advent!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Vad glad jag blir att du blev så uppvaktad! Du är värd all uppmärksamhet på din dag!
    Trevlig 2:a advent!

    SvaraRadera
  8. Så snygga sorteringstunnor du har fotat. Wow.
    Så roligt att du blev uppvaktad och firad på din egen dag igår.
    Fina skyltar Gerd!
    Tack för dem och ha en fin andra advent!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar din blåa tråd rätt igenom. Härligt att du blev så uppvaktad!! Grattis ännu en gång <3
    Trevlig 2 advent
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt att du blev nöjd med din dag. En blå tråd fungerar precis lika bra :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  11. Så kul att höra att Din dag blev bra <3
    En blå tråd och bra skyltning.
    Jag hoppas Du har en fin 2a advent.
    kram

    SvaraRadera
  12. "Välkommen till badstranden" - eja vore vi där ... Bra att du kunde njuta av din födelsedag.

    SvaraRadera
  13. Jätteroligt att det blev en bra födelsedag för som vanligt är det ju inte.

    Vad trevligt med en blå tråd och det är alltid fint att gå längs vattnet. Fina skyltar och bilder. Och perfekt med Vänern på så nära håll.
    Önskar dig en trevlig 2:a advent-
    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Jag hajade till på Framnäs. Det fanns en plats i min barndomsby som har samma namn. Jag gick tom 1:an 2:an och 3:an i Framnäs skolan. Ja vänern kan jag tänka mig ha många fina badplatser.
    Trevlig skyltning du bjuder oss på.

    SvaraRadera
  15. Sista skylten var en klar höjdare, väl i klass med spanjorernas mañana, mañana - hahaha! Å vi pensionärer kan ju leva upp till citaten också:-)

    Jättekul att du blev uppvaktad igår. Fattas bara, det är ju faktiskt din födelsedag och du har en stor familj!

    I Solna har vi en Framnäsbacken, och den tänkte jag på när jag såg att en badstrand i Lidköping har samma namn. Mycket finare Framnäs hos dig, då den i Solna bara är en ganska brant backe som går mellan hus byggda på 1940-talet.

    Att det fanns pilgrimsleder i Sverige visste jag inte. Soptunnorna älskar jag! De bjuder verkligen in till sopsortering. Snyggt.

    En toppen skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  16. Som alltid en perfekt skyltning - och jag gillar din blå tråd genom temat! Snygga soptunnor!
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Borde dom inte tagit undan den första skylten vid det här laget? Pilgrimsled vore kul att testa. Med sådär snygga avfallsburkar går det ju nästan inte att låta bli att källsortera.

    SvaraRadera