onsdag, januari 20, 2021

En av de kyligare dagarna

Morsning!
Idag tog jag mig en lååång morgon, så skönt. Jag vaknade 07.40 av att någon med flickröst ropade "mamma". Det där har jag varit med om förut och vet inte vem det är.

Nåväl, jag lyssnade på dagens nyheter genom en podd (så bekvämt när jag ligger i sängen). Sedan hämtade jag dagens lokala tidning och låg och läste den i den ställbara sängen, också väldigt bekvämt.

Nu är frullen i magen, så kanske jag ska passa på att ta en promenad innan det snöblandade regnet kommer igen. Här är en plusgrad nu.

Vackert ve älva för några dagar sedan.

Jag tror att även hästpostiljonen frös.

Kallt då. Denna dam stod och gjorde åkarbrasa förut, hon frös så hon skakade där hon väntade på någon.

I eftermiddag ska jag dra hem en kundvagn fylld med varor från Willys luckor. Jag har inte handlat varken mat eller vin sedan Sarah körde hem mig den 2 januari (för arton dagar sen) och hjälpte mig att storhandla! Med tiden har jag lärt mig att planera, vill inte betala plockavgift alltför ofta, och har inte lidit brist på någonting. Nya färdigheter 😂på gott eller ont 😍

Orsakullan: När pandemin är över vill jag... ja, vad vill jag? Känns så fjärran, men som jag tidigare skrivit, så vill jag umgås med familjen!

Ljus och Kärlek 🙏

7 kommentarer:

  1. Ser härligt ut!
    Förstår att du inte handlar oftare än vanligt, jag gör likadant, men tillslut måste man ju.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Skönt med lugna mornar och oftast har man ju som pensionär all tid i världen. Men visst är det skönt att komma ut en stund.
    Och det får du ju när du ska hämta varorna. Vi handlar ca en gång i veckan på ICA eller Hemköp och det fungerar så bra med allt. Och sedan köper jag kött, skaldjur och fisk i hallen eller i en specialbutik. Vill aldrig köpa detta färdigpackat och jag har så bra specialbutiker nära.
    Fin bild från älva och visst är allt mycket vackrare med blå himmel.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Ja kvinnan på bildenbser ut att frysa och även ryttaren. Skönt att du kan lösa shopping med avstånd och inte behöva gå in i affären =)
    Nu längtar vi till pandemins ände.
    Kram

    SvaraRadera
  4. En riktig latmorgon med andra ord - underbart! Det är det rätta pensionärslivet, så ska det vara:-)
    Härliga bilder från ett kylslaget Linköping. Vet aldrig vad jag föredrar nollgradigt och grått eller många minusgrader och strålande sol. Ja, ögat njuter ju mera av sol och blå himmel såklart.
    18 dagar - du börjar bli en prepper! Det är ju den nya trenden att man ska "samla på sig" livsmedel och en massa annat just ifall att "världen går under". Många har faktiskt bunkrat "torrfoder" bland annat.
    Jag gör som jag gjort sedan i juli ifjol, går och handla som vanligt. Och hittills har det gått alldeles utmärkt.

    SvaraRadera
  5. Härliga njutningsfulla förmiddagar gillar jag också. Blötsnö och nederbörd med samma blötsnö gillar jag inte!
    Så skönt att få storhandlat lite då och då.
    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vi lär oss och får nya vanor. Vi beställer från ICA-Maxi och det fungerar bra. Kostar en slant men så får det vara. Willy's här erbjuder inga alternativ vilket är lite synd.

    I dag var det verkligen råkallt och jag frös rejält när jag hade rastvakt.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  7. Duktigt av dig att planera inköpen så bra :-) Väldigt vacker bild från älva!

    Ha det gott!

    SvaraRadera