mÄndag, januari 18, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 18 januari

God morgon utan blÄ himmel, sÄ det blir ganska fÀrglöst Àven idag. Nu Àr vÀrsta kylan borta och jag befinner mig runt nollan.

Dessa bilder Àr frÄn min promenad i förrgÄr. NÀr jag nÀrmade mig mitt hus fick jag syn pÄ dessa pulkaÄkare och det gjorde mig glad. Barns lek Àr alltid rolig.
IgÄr gick jag runt pÄ campingen och kollade till det bland helgfirare och bofasta. Bilder kanske kommer i morgon.

Idag fick jag lön frĂ„n staten och med den förhöjningen har jag rĂ„d att köpa mig en trisslott 😂 fast jag vet inte om jag vill 😁 jag har det bra.

Glad att jag Àr pensionÀr. NÀr covidsjuka blev inlagda Àven i Lidköping tror man att de smittade medicinpersonalen, dÄ de flesta blev och Àr sjuka. VÄrden har det tufft.

Orsakullan stĂ€ller frĂ„gan: Jag blir glad nĂ€r jag... ser andra ha roligt.

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör till temat, att sprida lite mĂ„ndagsglĂ€dje! 😀

Ljus och KĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Verkligen optimistiskt att Äka pulka i all den dÀr snön, jag log stort nÀr jag sÄg bilderna :-)

    Klart du ska köpa en trisslott för alla dom dÀr extra slantarna!

    Ha en fortsatt glad dag :-)

    SvaraRadera
  2. Visst har vÄrden och vÄrdpersonalen det tufft. Visserligen gÀller ju vÀldigt strikta restriktioner för all vÄrdpersonal men det Àr lÀtt hÀnt att de Àven kan bli smittade utanför jobbet. VÀldig tur att man satte igÄng och vaccinerade vÄrdpersonalen. Men det kan ju förstÄs skilja mellan olika kommuner.
    Kul med barnen som Äker pulka. SÄg mÄnga hÀr igÄr som ocksÄ gjorde det. Men det verkar som om vi hÀr har mer snö. Ingen grönska i backarna hÀr .
    Önskar dig en fin mĂ„ndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vi har ju faktiskt mera snö Àn ni!
    Ha en riktigt glad mÄndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vad mysiga bilder! Hoppas du har en bra start pÄ veckan :)

    SvaraRadera
  5. Ja, jag förstÄr att du Àr glad över att vara pensionÀr i tider som dessa.
    Visst Àr det hÀrligt att se barns lycka och glÀdje nÀr det har snöat och pulkorna kommer fram. Det Àr vi inte bortskÀmda med hÀr kan jag sÀga.

    Kram och glad mÄndag!

    SvaraRadera
  6. Det var optimistiskt - att Äka pulka pÄ den lilla backen nÀstan utan snö. Men huvudsaken Àr ju att barnen har roligt.
    HÀr var det ocksÄ runt nollan. Helt okej!
    Skrattade got, för jag nÀmnde ocksÄ lönen i mitt inlÀgg idag. Precis som du Àr jag glad att jag Àr pensionÀr, trots att jag Àlskade alla mina jobb. Det bÀsta med pensionÀrslivet Àr att man inte behöver passa tider lÀngre:-)

    SvaraRadera
  7. kul nÀr man kan Äka pulka, gÄr inte varje Är

    SvaraRadera
  8. Statens kaka Àr liten men sÀker... sÄ var det förr i alla fall ;-)

    Mycket lite snö... och ingen kyla.
    HÀr fryser jag nÀstan dÄ jag gÄr utanför dörren, det har sedan i onsdags mestadels varit omkring en minus 18 som varmast. Nu ikvÀll kom den verkliga iskylan.

    kram

    SvaraRadera
  9. Visst blir man glad över att se glada mĂ€nniskor! Å skönt att vara pensionĂ€r i dessa tider , och slippa jobba pĂ„ sjukhus i alla fall!
    HA det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag Àr ocksÄ sÄ glad att jag Àr pensionÀr, speciellt i dessa tider.
    Man behöver inte gÄ upp tidigt och jobba hela dagen, men pengarna kommer ÀndÄ. Tror vi gjort oss förtjÀnta av dem!

    SvaraRadera