söndag, januari 17, 2021

Skyltsöndag ⚠️

En rejält stor skylt mitt inne i centrum av Lisch hittade jag i tisdags (noterar vackert väder). Och mattan kostar nästan 500 spänn. Hela färgkartan också.

Giraffen finns  på De la Gardieskolans fasad sedan 1988. I kvarteret Giraffen. 
Lite kul konst, tycker jag, som har sett detta sedan jag flyttade till Lidköping 1999.

Dessa soffor i vågor kom till lidköpingsborna 2011 och meningen är att man ska kunna lägga sig och vila en stund. Sofforna är gjorda i kakel. Jag har visat dem förut, senast för ett par dagar sedan, då lite snöpudrade, men nu visar jag dem som "Konst i Lidköping".

Vackra speglingar i vattnet. I högra byggnaden finns den fotvård som jag brukar anlita. Men huset bredvid till vänster, där finns en skylt! Det är Sparbanken Lidköping, en fristående bank av Swedbank.

Bilden talar för sig själv. Knyckt från nätet.

Visst är det skyltsöndag idag! Ja, just det, som vår inspirerande bloggvän BP, håller i 😀 Gillas!

Orsakullan: Jag unnar mig gärna... Ett glas rött vin eller en öl till middagsmaten.

Ljus och Kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Haha, ja sista bilden talar absolut för sig själv ��
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig tavla! Sen gillar jag både giraffen och bänkarna också :-)
    Sista bilden är bra, men jag undrar om snögubben skulle trivas så bra i Florida? ;-)

    Snyggt skyltat!

    Ha en skön söndag :-)

    SvaraRadera
  3. Ama: Jag ändrade i texten, det framgick inte förut att det var en matta (inte en tavla).

    SvaraRadera
  4. Färgrikt och glatt skyltat :-)
    Emaljkonst är jätteläckert!
    Om sista bilden tänker jag att vi är alla på väg - mer eller mindre och om Florida når Florida innan smälten så kommer ju en sommar ... och en vinter igen.
    Ha en fin kommande vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt skyltat hos dig som vanligt. Den sista bilden tycker jag är klockren :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  6. Fina speglingar i vattnet. Ja många vill nog lifta till Florida men inte jag. Vintern är så härlig med skridskor, skidor, skoter och massa annat. Trevlig skyltning :)

    SvaraRadera
  7. Fina bilder/skyltar! Kul med giraffen! Sofforna piggade också upp både i färg och form . Inbjuder till att slå sig ner i.
    Speglingsbilden är verkligen vacker och fint med alla detaljer som även kommer fram i speglingen.
    Nätbilden var kul och visst kan man längta efter att kunna resa igen.
    Önskar dig en fin söndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Wow den stora färgglada mattan för under 500kr tja jag hade slagit till med en gång - inget att tveka på, urläcker!
    Sedan ställer jag mig bredvid snögubben tror jag - men jag gör nog en egen destinationsskylt för Florida känns lite osäkert.....
    Härligt skyltat! Ha en bra söndagskväll.

    SvaraRadera
  9. Alltså den där mattan - den hade jag köpt direkt - om storleken varit den rätta vill säga. Mattan är ju hur billig som helst, om priset avser mattan alltså och inte ör reklam för en färgskrivare hos Kjelle;-)
    Giraffen är så söt och annorlunda, då den är gjord i emalj. De färgglada kakelbänkarna som jag undrade över för några dagar sedan - nu fick jag svaret. Älskar dom och hoppas att solen når dom under sommaren så att de kan utnyttjas flitigt.
    Bilden med speglingarna är en höjdare - så läckert! Å japp, Florida skulle inte sitta fel om det inte vore för ett viss virus...
    En härlig Skyltsöndag. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Oj det var färgglatt i första bilden, Giraffstreetart var kul. Känns som han i sista bilden är på väg till fel ställe.

    SvaraRadera