tisdag, januari 05, 2021

Ingen badkruka, minsann

Redan innan nyår hade hon bestämt sig, min tuffa yngsta. Så på självaste nyårsaftonens förmiddag tog vi jeepen och åkte till närmaste sjö. Över stock, över sten. Sedan gick vi in i skogen och letade en öppen vak.

Naturen var härlig men jag fryser, bara jag tittar på bilden 🥶

Men har man bestämt sig, så har man.

Klart det var iskallt, det var ju nollgradigt. Men hon tyckte det var underbart - efteråt 😍

Det har visst blivit än mer populärt med vinterbad nu i pandemin. Uppfinningsrikedomen är stor när det gäller att hitta på saker att göra.

Corona påverkar mycket mer än vad man tänker på. Som levande njurdonator har jag rätten till gratis årlig hälsoundersökning. I mars är det sex år sedan donationen. Men min koll 2020 frös inne pga pandemin. Man har nu tagit bort många besökstider och i stället lagt in telefontid, efter tagna prover. Fick en telefontid 20 januari men även den blev avbokad.

Avslutar inlägget med en bild från Framnäs tåghållplats, ett snorkast ifrån ICA, Willys och en vacker himmel.

Jodå, i morgon Trettondagen, kommer "Stad i ljus", fina bilder. 
Trevlig Trettondagsafton med ljus och kärlek 🙏

9 kommentarer:

  1. Jag har väldigt svårt att förstå vinterbadarna, men de är ju många, så de måste ju ha rätt. Det ÄR SKÖNT!
    Ha en fin Trettondagshelg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Jösses... Jag hade en nyårstradition förut med nyårsdopp. Men då var temperaturen runt 14 - 15 grader, då är det ju typ ingen sport.
    Väldigt tufft av dottern din!

    Ha en fin trettondagsafton!

    SvaraRadera
  3. Men oh, jag fryser bara av att titta på bilderna när hon badar!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Imponerande och bra gjort av dottern din! Jag är ytterst tveksam till om jag skulle klara det...

    Kram och god trettondedagsafton!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat! Här hos oss ser vi nästan varje dag vinterbadare men så har det varit alla år. Så hos oss här det inget nytt just för i år. Men jag avstår. (Har dock förr vinterbadat många gånger)
    Trist med dina avbokade tider. Undrar varför.Här har jag har mina läkarbesök, röntgen, provtagningar och annat precis som vanligt-Men kanske är läkarna hos er omdirigerade till sjukhusen. Hoppas du får en ny tid för det är ju bra att du kollas upp.
    Önskar dig en trevlig Trettondagsafton.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Gokväll!

    När himlen är vackert kvälls rosa & fin så blir jag alldeles varm, för det har vi inte varit bortskämda med på hela dec.

    Vackra sockor :) jag har båbörjat 3 par men har fortfarande bara en av var färdig ha ha & att vinterbada har blivit väldigt populärt minsann, inget för mej heller men jag kan förstå att det känns skönt efteråt ;)...
    ... & vacker var du i Nyårs skrud!

    Fin & skön fortsättning på nya året & jag hoppas verkligen du får din hälsokontroll snart! allt kan ju inte få stanna...

    Kram kram *hjärta*

    SvaraRadera
  7. Vinterbad, jösses, tuff dotter du har!
    Trist att du inte får din årliga hälsokontroll, pandemin drabbar verkligen alla mer eller mindre! Tack för en fin solglimt där på sista bilden!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hoppsan det är helgdag i Sverige imorgon, det hade jag glömt. Ingen helgdag här i Wales.
    Blir rösen bara jag ser på badbilderna, fy så kallt det ser ut. Inget för mig.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  9. OMG! Sarah måste vara sadomasochistiskt lagd. Nej, fy f*******n. Jag menar att man grillar ute vid noll grader kan jag har viss förståelse för, liksom att man huttrande spelar boule, men att hoppa i plurret - aldrig i livet. Förstår att det måste ha gjort ont att följa;-)

    Här har man också gått ifrån fysiska läkarbesök utan de ringer upp. Inga inställa "telefonbesök" för min del än. Men det lär nog komma snart.

    Ser mycket fram emot bilder från "Stad i ljus".

    SvaraRadera