torsdag, januari 14, 2021

TvättTorsdag

Några till foton från en lite snöpudrade promenad i förrgår! Här ser vi det stängda biblioteket (inglasat) i bakgrunden. Den byggnad i vilken jag jobbade i åtta år, fast då på FK Telefonkundtjänst och Internetsupport. Det var där 1999  som vänskapen med Carina uppstod, vi hade så roligt💕gud vad vi skrattade ofta!


Nu förbereder jag strax frukost och sedan går tvättstugerejset och på eftermiddagen blir det en videofika med fina väninnan Lena, kul!💕

Här syns Stadshotellet centralt. Där har jag ätit ett antal goda middagar och även varit på flera mediala kurser för Lena Ranehag. Längesen nu.

På tal om restauranger så finns det inga uteserveringar i Lisch längre. Och mina vänner träffar inte andra vänner just nu. Smittan är för nära.

I älva simmade änderna så gott. De var sex till antalet men jag fick bara med mig tre på bild.

Orsakullan frågar:
Berätta om något alla borde se. Utforska våra närområden, där finns så många skatter som man kan bli hemmablind över. Det finns några vandringsleder som jag inte tar mig ut till längre, då jag inte har bil.

Tjugondag knut åker (nu) julen ut? Ja, det lilla jag hade, det åkte ut igår.

Vad behöver du rensa bort? Olika rensningar pågår ständigt. Just nu är det i gamla papper. Allt sparas inte i datorn.
 
Ljus och Kärlek 🙏 

10 kommentarer:

  1. Även här pågår tvätt, men bara en maskin i badrummet, så det är lätt avklarat.
    Önskar dig en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Fina bilder - bänkarna är verkligen läckra!

    Jag borde nog också gå lös på tvätten, men inte idag. Lever ibland efter devisen "Varför göra idag sånt som du kan skjuta upp till imorgon?" :-D

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Videofika har jag inte testat. Än.

    SvaraRadera
  4. Vilka roliga bänkar ,-)
    Härligt med en arbetskompis som man har roligt med ,-))
    Glasväggen eller fönster var enorm. Kul att ha kvar som härligt minne!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Videofika låter kul. Kram

    SvaraRadera
  6. Fina bilder med sol och glimtar från stan Trevligt med en promenad men visst ser det lite öde ut. Men solen skiner och det piggar ju upp. Lite trist kan jag tycka att inga serveringar är öppna men å andra sidan finns det inga kunder kan de ju inte ha öppet.
    Visst är smittan påtaglig och det viktigast är ju att göra det man själv är bekväm med vad gäller det sociala.
    Önskar dig en trevlig torsdag och videofika låter trelvigt. Tog tidigare en vända med en vän i snöfallet och då blev det kaffe under gång. Inte läge att slå sig ner. Men trevligt var det.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Även här har det tvättats men det fixade husse medan jag jobbade. Smidigt och bra får jag säga.
    SÅ trevligt det låter med videofika. Man får helt enkelt se nya möjligheter nu.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vissa dagar känns det som om jag tvättar jämt... ja visserligen sköter tvättmaskinen grovjobbet men tvätten ska ju ändå tas hand om både före den åker in i maskinen å efteråt.

    Med tanke på det som inträffat känns covid19 mest bara besvärligt, i denna stund är distans mindre skoj.

    kram

    SvaraRadera
  9. Gillar bilden med "skateboardrampen" som säkert är någon slags bänk. Himla läckert!
    Ja, tänk att änder inte verkar frysa där i det iskalla vattnet. Okej, det gjorde ju din dotter Sarah inte heller nu när jag tänker efter;-)
    Gamla papper är nåt man sorterar (läs: mest slänger) ganska ofta tycker jag. Om jag ramlar över nåt jag anser jag inte behöver längre så ryker det. Ett evighetsjobb nästan.

    SvaraRadera
  10. Tack för fikan! Så trevligt att ses, så nära, men ändå så långt borta.

    SvaraRadera