torsdag, februari 11, 2021

Bestämt mig

Vissna tulpaner är också vackra. Nej, jag är inte vissen. Jag skådar en fläckvis blå himmel, lite sol och elva minusgrader.

I förrgår bestämde jag mig äntligen. Det har tagit mig över en månad att komma fram till beslut. Dottern tyckte att det var på tiden nu 😂 Jag ska inte säga att jag är trög utan mera att jag måste känna in att jag gör rätt. Jag har vacklat lite fram och tillbaka men magkänslan sade rätt från början 🤗

Jo, jag har skickat efter en tyngdfilt. Inte täcke. Och filten kommer hem till dörren, den väger sex kilo. 

Lite färg i tillvaron. Spegling, som jag medvetet tog upp i kameran.

OrsakullanVad är det godaste du ätit? Skulle jag svarat för många år sedan hade det blivit rökt sik med skarpsås eller ryggbiff med pommes frites och bea. Idag skulle jag säga oxfilé med potatisgratäng.

Vad är värdefullt för dig? Familjen.

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Jamen det var väl skönt att äntligen komma till skott med beslutet :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag har också funderat på detta med tyngdtäcke, men undrar vilken vikt kunde passa bäst.
    Visst är vissna tulpaner fina :-)
    Och här har vi minus 18 grader... brrr! Ska bli varmare på lördag, skönt!

    SvaraRadera
  3. Jag känner faktiska inget som helst behov av ett tyngdtäcke/filt. Hoppas dock att du kommer att trivas med det.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Alltid bra att fatta ett beslut. Och du har ju funderat på det ett bra tag. Blir säkert bra. Jag har testat men detta är inget för mig. Vill ha ett så lätt täcke som möjligt och det trots att vi även vintertid sober med fönstret öppet.
    Vad gäller det bästa jag ätit skulle svaret bli som så ofta hos mig att "det beror på".
    Önskar dig en fin torsdag.
    Här väntar nya upplevelser idag och solen skiner. Dock är det kyligt. Men med bra kläder så är det helt ok.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Bra att du har fattat rätt beslut! Du har inte bråttom för det är bättre att ta ett säkert beslut sakteligen.
    Du får berätta sedan om du gjorde rätt beslut=)
    Härlig spegling i bilden!
    Ja jag gillar nästan all mat men en god oxfile med gratäng låter supergott!
    Ta hand om dig <3
    Kram

    SvaraRadera
  6. Man blir så nöjd när man äntligen bestämt sig! Det gäller ju att få rätt tyngd på täcket, säger dom som kan.
    Jag har ingen aning, men någon berättade det för mig!
    Nu hoppas jag att du blir supernöjd med ditt täcke!
    Varma covidfria kramar!

    SvaraRadera
  7. Blir nog bra nu då Du bestämt Dig.
    Go mat varierar med mitt mående, årstid och livet.
    Familjen är viktig.
    kram

    SvaraRadera
  8. Just nu kollar jag på Go kväll och vårens färger, hur vi ska klä oss i vår. Ser Du oxå programmet... vad gillar Du kläd-dockorna?
    kram

    SvaraRadera
  9. Nej, vissna tulpaner är INTE vackra. De är fula. Sorry;-)

    Fick faktiskt googla tygndfilt för att förstå varför man vill ha en filt som väger 6 kilo över sig. Hoppas du blir nöjd med ditt köp. Det är ju ofta så att det man initialt har bestämt sig för blir bäst.

    Bilden med den röda speglingen är fräck. Tänkte först att det var cyklen som reflekteras i pölen, men vid närmare eftertanke är det nog något annat. Frågan är bara vad...

    SvaraRadera
  10. Grattis till att du äntligen kommit till skott! Hoppas att du ska trivas bra med tyngdfilten. I dag stod jag och höll i ett tyngdtäcke som vägde 5 kg. Var nyfiken på hur det kändes och kom snabbt fram till att nej, det är inget för mig. Ska bli intressant att höra vad du tycker så återkom gärna med en rapport.

    Kram

    SvaraRadera