onsdag, februari 10, 2021

Ett mysterium

God morgon, kyliga onsdag med 11 minus - känns som 13!

Började dagen med en god frukost. Iittala porslin och servett. Assietten är Rörstrands Empir. 

Det står Mjörn på ljuset jag hade glömt att tända. Det står även Strömshaga på ljuset. Nu är ju frågan om Mjörn hänvisar till sjön Mjörn eller till ön Mjörn? Här fick jag lära mig något nytt, jag kände bara till sjön och det kanske var den? 😁
 
Avslutar med en söndagspromenad på campingen för tio dagar sedan. Det var inte så kallt då, utan rätt behagligt enligt mig. Jag har ett motstånd mot kölden, det hjälper inte att säga att det är så vitt och fint. Kom snart, kära vår💮

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Vilken god frukost!
    För min del får våren gärna komma, ju snabbare desto bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du åt nog en nyttigare frukost än jag gjorde igår i alla fall. I dag blev det väl lite bättre.
    Ha en skön onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Mums för frukost, nästan det godaste måltiden på dagen! Kanske det skulle smaka bra med stekt ägg idag?! Tack för tipset och ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar verkligen muggen och frukosten ser mumsig ut :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som om du fick en både nyttig och god frukost.
    Vintern har sina fördelar, men det är inte alla som tycker om dom.
    Jag älskar denna årstid, om det inte är halt och ännu så länge så är det så kallt så då är det inte så halt och kommunen sandar.
    Men jag förstår dig. Du vill ut och cykla.
    Var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. En god frukost och fin dukning piggar upp. Muggarna har vi också och de kommer fram nästan varje dag. Favoriter! Och likaså servetterna som hör till.
    Vad gäller Mjörn kan man ju undra om det är ön eller sjön. Jag har varit vid båda. Trevliga besök!
    Visst har vi haft strålande dagar och jag har verkligen njutit av dem men på dagen har det varit runt -5 så det har fungerat bra och även med mitt ansikte. Vinden har varit obefintlig och det gör ju mycket.
    Visst kommer våren så småningom och den är absolut välkommen.
    Önskar dig en fin onsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Gillar när du visar ditt fina porslin!
    För mig är också bara Mjörn en sjö vid Alingsås.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Fint porslin 😍 för mig är Mjörn... nä jag har ingen aning, känner visserligen till namnet å tänker sjö men vars nånstans ingen aning 🤷🏻‍♀️
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jaa, du Gerd är det sjön eller ön? Du åt en god frukost, fint uppdukatpå fint porslin med servett, lärde dig något nytt.
    En ö ligger i en sjö (eller hav) och då ljuset är tänt kan du kanske tänka att du sitter på ön med sjön omkring?
    Eller kanske kontakta tillverkarane och fråga ...
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ingen snö!!!! Här är bara vitt, vitt, vitt och åter vitt och iskallt -8 och kallare kommer det att bli under natten och imorgon. Jag vill också ha vår!!! Gärna för flera dagar sedan.... jag är så trött på vinter och kyla.
    Frukosten ser god ut och fint porslin både i tallrik och mugg.

    SvaraRadera
  11. Nu har jag lärt mig två saker om Mjörn. Hade varken hört talas om sjön eller ön. Man lär sig så länge man lever.
    12 minus i morse, 6 minus nu, men konstigt nog har det snöat igen ikväll. Suck säger jag bara. Men på lördag ska det visst bli varmare. Håller tummarna:-)

    SvaraRadera