torsdag, februari 04, 2021

En alldeles ovanlig ljus dag

Gomorron, torsdag! Kallt, rysligt kallt, men vackert!
En motsolsbild från "ve älva" Lidan, som numera är isbelagd. Jag tog cykeln och växlade mellan cykling och gång. Cykeln kan ju vara som ett stöd också ibland.

Cyklade genom Stadsträdgården, som var höljd i vinterskrud. Ängen den var frusen och inga blommor fanns.

Här en bit nedanför sjukhuset också i motsol.

Idag har jag tänkt mig en cykeltur igen, men åt ett annat håll. Jag var faktiskt inne på Intersport igår och köpte ett par nya överdragsbyxor (termobyxor). Hittade exakt samma som jag köpte för åtta år sedan, som jag tyckte de var uttjänta vid detta laget, annars mycket nöjd. Jag måste tänka "rätt kläder" i kylans nio minus. Intersport hade ett system med en klädnypa, max 30 i affären. Tror vi var fem.

Så här hade jag klätt upp mig inför en videofika. Saknar alla fester och att klä upp mig till tänderna. Man måste få känna sig fin ibland.
Min outfit här: en mörkblå sammetsklänning, en svart pälsväst, ett samiskt handgjort halsband och ett par Gudrun Sjöden-örhängen.

OrsakullanHar du börjat planera något för sommaren 2021 ännu? Det fungerar inte att planera som läget är nu. Men önska går ju.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Här gav du ordet "cykelstöd" en ny innebörd :-)
    Vackra vinterbilder och en jättefin bild på dig!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Visst vill man klä upp sig ibland och få känna sig lite fin. Och bilden på dig är jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga vinterbilder.
    Du är modig som cyklar i det där underlaget, förstår att du måste kliva av i bland och gå. Var rädd om dig då du är ute och cyklar, ser förrädiskt ut.
    Fin är du på din fikastund.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så vackra vinterbilder! Vi har minsann sol här också.
    Så fin du gjort dig inför videofikat. Här lasar man omkring i jeans och tröja som vanligt.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder på omgivningen och på dej också! Ja, man längtar verkligen till det mer normala!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Underbar bild på en underbar kvinna!!
    Ser fram att få prata med dig i morgon och även ta en fika=)
    Så fina kläder inför mötet÷)
    Vilka tjusiga bilder på vintersäsongen men det ser kallt ut.
    Ha det gott vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder och så fint med sol,snö och motljus. Visst är det skönt att komma ut även om det är kallt. Och bra klädsel är ju A&o. Att investera i det är ju att investera i friskvård och sig själv.
    Var ute med en väninna igår på Djurgården med långpromenad och lunch och då blev det 11 km. Vi hade då -7 grader men ordentligt klädda var vi. Tror vi var ute i fem timmar varav dryga en inomhus för lunch. Skönt att värma sig.
    Kul med videofika och visst är det roligt att klä upp sig. Jättefin bild!
    Önskar dig en fin torsdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Du har blivit en riktig baddare på att ta bilder i motljus. Suveränt fina foton. Å vilken blå himmel. Vad gäller snömängden så har vi ungefär lika mycket, men hos dig är det soligare än här.
    Så modig du är att cykla i den här kylan. Hoppas du har dubbdäck på dina cykeldäck.
    Himla fin selfie på dig. Ja, jag vet ju hur du älskar att klä upp dig. Det är ju egentligen ingenting som hindrar dig att göra det närsomhelst nu också - egentligen alltså.

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga vinterbilder från din stad. Ja, en cykel kan fungera väldigt bra som stöd också.
    Så fin du är på bilden inför er fika. Numera blir det inte mycket av att klä upp sig men jag hoppas vi kan ta nya tag i sommar. Dock är jag inte säker på att det blir så stor skillnad...

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  10. Fina vinterbilder, jag är imponerad att Du fortfarande cyklar trots snö och aningen mindre bra plogat.
    Så fin Du är på Din uppklädda bild, Du är en förebild i många hänseende... att klä upp sig har i princip blivit bortglömd dessa tider.
    kram

    SvaraRadera
  11. Du var så fin för fikan! Man behöver lite "klä upp sig" ibland, även om det är hemmavid och över nätet. Jag ska bättra mig!
    Stor affär och lite folk, tror inte det är någon fara, men jag är ju ingen expert.
    Så vackert med alla snö hos dig. Njut!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Du bor i Lidköping förstår jag. I områdena kring Stadsträdgården och sjukhuset har jag gått många gånger. En period gick jag i skolan i det hus som idag inrymmer Musikskolan. Det har blivit så fint sen Stadsträdgården kom till, fanns ju inte på den tiden. Lidköping är en av mina favoritstäder. Jag ångrar att jag inte stannade kvar där, men så blev det inte.
    Hälsningar Börje.

    SvaraRadera