onsdag, februari 03, 2021

Ha en fantastisk dag! 💖

En mumsig frukost! Lena Linderholms egentillverkade porslin, köpt pÄ Kinnekulle för nÄgra Är sedan, jag föll pladask. Riktigt glÀdjeporslin, kanske inte i allas smak, men i min.

Första februarisnödagens kvĂ€ll. 

Ack, ack, ack! Uteliggarna har det kalltđŸšČ🏂 Lika mycket snö idag men med en strĂ„lande sol, sĂ„ kan det locka till en promenad.

Jag skrev ju tidigare om den jĂ€ttekartong som mina smĂ„ batterier kom i via postboxen. Jag tyckte jag ville framföra Ă„sikten om klimatsmarthet osv och mailade till leverantören. Fick svar, jodĂ„ det skulle framföras till ansvariga, samtidigt som killen i kundtjĂ€nst önskade mig en fantastisk dag. Ja, det var ju snĂ€llt, gillar positiva mĂ€nniskor, men jag hade nöjt mig med en fin dag😁

OrsakullanLjuset Àr pÄ vÀg tillbaka, hur mÀrker du av det? Jo, det mÀrks pÄ morgnarna, jag behöver inte tÀnda lampan.

Hittade det hĂ€r söta fotot pĂ„ prinsessan igĂ„r och norpade det. Visst Ă€r Sally ljuvlig👾 tycker Farmor.

Jag önskar alla en fin dag 💖 med ljus och KĂ€rlek 🙏

18 kommentarer:

  1. Jag tycker nÀstan att jag mÀrker det mest pÄ eftermiddagarna, men visst har morgnarna börjat ljusna lite ocksÄ.
    Jag tycker att ditt porslin ser jÀttetrevligt ut!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. JÀttefin bild pÄ Sally! :-)
    Jag tycker frukostporslinet Àr jÀttefint!

    Ha en fin dag du med :-)

    SvaraRadera
  3. Ja lite överkant fÄr jag medge att skicka enstaka kvantitet i en stor lÄda. Jag gillar verkligen ditt fina porslin!! Lite plus pÄ den trista vardagen=)
    Vilken söt tjej och pÄ födelsedagsbarnet!!!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. SĂ„ gullig Sally!
    Riktig vinter hos dig. Ta det varligt och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. JÀttefin bild pÄ Sally!
    Lena Linderholm tycker vi om och med glada fÀrger. Jag Àr vÀldigt förtjust i det "provencalska" mönstret. Köpte en hel del tidigarem bÄde porslin och textilier i hennes butik i Vaxholm dÀr hon dÄ sjÀlv ofta sÄlde sina saker. Numer bor hon bl.a. i StrÀngnÀs.
    Bra att du skickade dina synpunkter till firman. Och hoppas att de slutar med att skicka stora kartonger med lite innehÄll.
    Visst blir det en bra dag! Halvsol hÀr och jag ska ut pÄ trÀff med promenad och lunch med en vÀninna pÄ DjurgÄrden. Och en bÄttur dit.
    Önskar dig ocksĂ„ en trevlig dag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Dricker ja varken kaffe, te eller choklad sÄ jag har ingen nytta eller glÀdje av sÄ fint porslin - men jÀttefint var det!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. JÀttefin bild pÄ söta Sally!
    Och jag gillar ocksÄ ditt porslin!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Porslinet var verkligen jÀttefint mÄste jag sÀga. SÄ hÀrligt med fÀrgglatt porslin som gör en glad sÄ dÀr :D.

    SvaraRadera
  9. Lens Linderholm Àr otroligt duktig ,-) Snyggt!
    Sally jÀttesöt tjej ,-)) Och vilken hÀrlig glad blick! ,-)
    HĂ€rligt med vinter!
    Ha det jÀttefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Visst Àr Sally ljuvlig!
    Jag brukade titta in i Lena Linderholms butik nÀr jag kom till Vaxholm. MÀrkligt nog har hon flyttat ut till Kastellet, dit man mÄste ta en bÄt ... fattar inte hur de tÀnkte dÀr?!

    SvaraRadera
  11. Visst Àr Sally ljuvlig <3
    Även hĂ€r snöar det ju och jag som trodde att vi skulle slippa...
    Bra att de lyssnade nÀr det gÀllde kartongen.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Visst Àr det dÀr ett porslin att bli glad av! :) Kan tÀnka att man ocksÄ kan bli glad av Sally :) Jag blir ocksÄ glad av sol och snö!!! Ha det fint!

    SvaraRadera
  13. Frukostbrickan med kopp blir man ju glad av, helt klart.
    Nu har du fÄtt lika mycket snö som vi, Ätminstone nÀstan, dÄ det snöade lite till idag hÀr. Ingen sol alltsÄ.
    Sally Ă€r sĂ„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„ himla söt. Än en gĂ„ng sĂ„ fastnar jag pĂ„ hennes vackra ögon och att hon liknar sin moster Sarah.

    SvaraRadera
  14. Svar: Har ju sagt det förut - jag ger upp med din familj;-) Moster, faster - ja ett tag trodde jag ju till och med att du bara hade tre barn... SÄ jag Àr nog hopplös pÄ "familjeförhÄllanden".
    Men Sally Ă€r vĂ€rldens sötaste tjej. Å en himla tur att du ocksĂ„ tycker att hon liknar Sarah;-)

    SvaraRadera
  15. SÄ fint porslin sÄ!
    Å Sally Ă€r en reko brud, det finns ju en lĂ„t som heter sĂ„!
    JÀttesöt Àr hon farmors yngsta hjÀrta!
    Ja, nu har vi verkligen vinter, som tur Àr sÄ gÄr vi mot ljusare tider!
    MÄ sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. SÄ blev det riktig vinter Àven hos dig! Synd om uteliggarna nu.
    Gillar din hÀrliga frukostkopp!
    HÀrlig bild pÄ fina Sally!
    Önskar dig en ny fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Din mugg Àr underbar <3
    Sally Àr verkligen söt <3
    VÀdret Àr som vÀdret Àr ;-)
    Uteliggare borde fÄ komma in i vÀrmen... det Àr synd om mÀnniskorna.
    Ljuset... vi gÄr mot rÀtt tid.
    En skön torsdag önskar jag Dig <3
    kram

    SvaraRadera
  18. LInderholmskt fint; fina flickan Sally, vi Àr rÀtt mÄnga i den klubben som har sötaste och goaste banrbarnen. Finaste klubben vÀrlden över :-)
    SÄ trevlig kille du pratade med nÀr du pÄpekade.
    Önskar god torsdag!
    Kram

    SvaraRadera