måndag, februari 01, 2021

Glad måndag 1 februari / vabruari

Jag säger välkommen till en ny månad även om februari numera kallas vabruari, så är den en månad närmare våren! 

Lördagsbuketten får symbolisera Glad måndag idag 😁 Det var så längesen som jag hade snittblommor hemma och varför, ja det finna bara en orsak.

Här var jag ute och gick. Kallt som attan, men får vara glad om solen skiner.

Avslutar med en filmsnutt från strandpromenaden.
Att jag sedan i morse vaknade till att snön vräkt ner och jag hörde plogen, det kan vi tala tyst om.

Det är Carita som är inspiratör till temat, att sprida lite måndagsglädje! 😀

Orsakullan:  Vegetariska dagen idag, vad äter du som är helt vegetariskt? Jag är blandätare, så därför kan jag inte svara på frågan.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Här var det väldigt länge sedan jag hade snittblommor också. I och med att vi får maten hemlevererad så har fredagsbuketten runnit ut i sanden liksom. Men jag ser ju hur vackra dina tulpaner är så jag borde nog komma till skott liksom.

    Kram och glad måndag!

    SvaraRadera
  2. En bukett tulpaner är ju alltid vackert!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härliga vinterbilder! :-)

    Jag brukar äta vegetariska pizza, men med extra skinka, så det kanske kan räknas som fusk? ;-)

    Ha en fortsatt glad start på månaden!

    SvaraRadera
  4. Tack detsamma!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera

  5. Fin strandpromenad, fast det inte var någon snö, men isen har lagt sig på Vänern i alla fall.
    Här har vi mycket med snö och jag tycker det är vackert och gillar snön. Men, vi människor är olika.
    Ha en finfin dag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  6. Tulpaner blir man glad av!
    fin promenad där vid sjön och några som tänkte åka skridskor såg det ut som ...
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ett steg närmare bättre tider... nu är jag less på kyla och snö, vi har liksom bara två alternativ antingen snö i massor eller rysligt kallt.
    För närvarandet har vi ungefär 70 cm snö och minus 18.

    Tulpaner är ett fint vårtecken.
    Samma lika är det kanske med semlor ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det fint med snittblommor! Jag har nog köpt en bukett varje vecka precis som jag brukar göra. Men ofta gör jag det på "torget" och där är det ju gott om plats och stort urval.
    Och visst är det skönt med dessa vackra dagar. Jag njuter till fullo och igår blev det 11 km men uppdelat på tre omgångar. Helt ljuvligt. Likaså idag. Bara att njuta.
    Fint längs din strandpromenad. Här var det rena folkvandringarna längs vattnen igår. Så roligt att så många ger sig ut och går tillsammans och i alla åldrar. Kaffetermosarna var också med hos många.
    Önskar dig en fin måndag. Har varit ute ett par varv idag och helt ljuvligt för det var vindstilla.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Mysig strandpromenad ,-)
    Tulpanerna var fina, köper inte ofta, men någon tulpanbukett nu i februari brukar det bli,-))
    Har varit ute och njutit av en kall fin vinterdag! Ha det gott KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  10. Hej hej!

    Fin vintrig videosnutt :) Så det är snö hos er idag! här är bara sol & -15

    Vegetariska dagen, det var ett fint påfund *hjärta* jag är vegan & äter & lagar sååå god mat :) :)

    Varm Kram i vårt vinterland *hjärta*

    SvaraRadera
  11. Är såååååå avis på dig att du inte hade någon snö. Känns nästan konstigt att folk åker skridskor på vattnet medan det är snöfritt på land. För mig hör is och snö ihop på något sätt. Men som du skriver - du är ikapp nu. Vi ska ju också få en omgång snö igen imorgon. Helt okej med med, då det då blir betydligt varmare;-)
    Som du vet är tulpaner inte min grej;-)

    SvaraRadera
  12. Vilken fin strandpromenad. Och en del åkte skridskor tyckte jag mig se...

    SvaraRadera