söndag, januari 31, 2021

Skyltsöndag 31 januari 2021

Söndag och skyltsöndag, det är något som hör ihop med BP, eller hur? Utan BP inga skyltar 😀 Idag säger vi hejdå till januari också!

Jag börjar denna skyltsöndag men ett par "klipp" från Vänermuseets utställning "HEMÅT - Skaraborgska serietecknare", där de presenterar sig själva.
Utställningen finns ute på backen.

Karin Käll, här är en grafisk formgivare med rötter i Skaraborg (Lidköping). Tänkte lite på BP här 😁
Inte lätt att läsa ut presentationerna på dessa skyltar. Dock, fler skyltar kommer...

Ljusskulptur i Lidköping utanför Folkets Hus.
Jag har haft med dessa ljuslyktor flera gånger men nu åker de med därför att de hör till serien om alla Konstverk i Lidköping. Jag kommer att fortsätta presentera flera allteftersom.


Det känns som om jag drömmer mer än någonsin och vilda äventyr med många inblandade. Så denna skylten passar in perfekt.

OrsakullanFör ett år sedan så…trodde jag inte att jag skulle vara med om en pandemi.  
Jag handlar gärna…god mat och dryck. Det är det som förgyller livet i dessa tider.

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Utställningar ute går fint an:
    Dina bilder av Ljuskskulpturerna är jätteläckra!
    Drömlivet, god mat och dryck är fina "medlevare" <3.
    Ha en fin vecka Ger

    SvaraRadera
  2. För ett år sedan ironiserade jag över pressens "överdrivna rapporterande" om en kommande pandemi och återanvände ett ord jag hittat i någon artikel - Pressdemi.
    Så fel jag hade!!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk ljusskulptur! Så vacker och en skylt helt i min smak.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Ja så sant dom det är sagt att drömmar är orimliga tills man vaknar upp och inser att det var bara en dröm. Vilken fin ljusskulptur!! Ja under pandemin ska man unna sig gott som aldrig förr.
    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka trevliga skyltar! Och roligt att få se lite från Vänermuseets utställning. Fint att de har den utomhus. Här har de privata museerna öppet men inte de statliga. Men givetvis med begränsat antal som kan vara där samtidigt.
    Ljuslyktorna är jättefina! Och roligt med konst som är tillgänglig.
    Här har vi strålande väder idag så nu väntar runda nr 3 för idag. Lika bra att passa på.
    Stor kram och trevlig söndag.

    SvaraRadera
  6. Ljusskulptur/ljuslyktorna får högsta betyg, var gång jag hör/läser Skaraborg tänker jag Ankeborg ;-)
    Ingen hade väl kunnat tro för ett år sedan att pandemin skulle bli så allvarlig och långvarig.
    Mat och dryck hör till livets goda.
    Idag har jag faktiskt bloggat, kan inte missa Skyltsöndag med BP :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin och annorlunda Skyltsöndag från ditt fina Lidköping:-) En strålande idé att ha utställningen utomhus. Tänk så kreativ olika "institutioner" har blivit under detta pandemiår. Inget ont som inte har nåt gott med sig. Det var riktigt intressant att läsa att Lidköping har hela tolv kände serietecknare. Det visste jag inte. Det ska bli hur kul som helst att se mera från utställningen.

    Å lampkonsten är ju sååååååå i min smak - läckert!

    Gillar herreguco:s förklaring till vad en dröm är - klockrent!

    Håller förresten med dig om drömmar. Tror det hänger samman med att livet just nu är ganska händelselöst. Då sätter hjärnan igång och skapar lite spänning. Det är i alla fall min mans tes;-)

    Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länkarna:-)

    SvaraRadera
  8. Ljusskulpturerna är så vackra!
    Jag drömmer helt galna drömmar om att resa nu, inte konstigt kanske när man längtar efter det!
    God mat och dryck ja, det handlar jag mer än gärna!
    HA en bra start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härlig skyltning! Den där ljusskulpturen är riktigt häftig!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Kul innehåll, rätt förtjust i vuxenserier. Häftig skulptur och du tog bilden vid rätt tid på dygnet, när den säkert är som vackrast.

    SvaraRadera
  11. Så fina dina ljus skulpturer lyser upp. Bra där :)

    SvaraRadera
  12. Gillar ljusskulpturen, häftig!
    Kul sista bild, stämmer så väl.

    SvaraRadera