fredag, mars 26, 2021

Fem en fredag - John Blund

God morgon och jag hoppas att det blir en finare dag än vad bilderna visade från onsdagens tripp till stan. 

Ett gråvitt påskris, om än vackert, så hade en blå himmel varit mer önskvärd!

Här åt jag frukost en kort stund igår morse. Bilden till vänster är från föregående dag klockan 14.00, då var solen go. Trägolvet är byggt av snälle yngste svärsonen. Balkongen ska bli min oas, än mera i år, har jag bestämt. Städat och fint.

Det är fredag och dags för den roliga - Elsamatildas fem frågor, som denna veckan handlar om John Blund.
  1. Vad är det sista du gör innan ögonen stängs för natten? Tar mina ögondroppar.
  2. Vad handlade din senaste dröm om? Jag brukar ofta drömma att jag kör bil (har ingen bil längre).
  3. Hur många timmar sömn per natt brukar du få? Mellan 8 - 10 timmar.
  4. Är du en morgonlärka eller nattuggla? En med åren lite trög morgonlärka.
  5. När sover du som bäst? I frisk luft, vill gärna ha en springa fönster öppet.
Nu ska jag ta tag i morgonsysslorna och jag önskar alla en trevlig fredag med ljus och kärlek 💓🙏🥀

19 kommentarer:

  1. jag väntar och väntar att jag ska bli morgonlärka....

    SvaraRadera
  2. Så mysigt du har på din balkong. Å här har du en nattuggla av stora mått, att jag är vaken redan nu på morgonen är förvånande!
    Ha en fin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Då behöver vi lika mkt sömn, jag mår bäst mellan 8-10 blir mysigt på balkongen sen med blommor o så :) vi skall snart fixa på vår balkong med nya möbler mm ha en fin helg kram fina du <3

    SvaraRadera
  4. Så skönt att kunna sova så länge. Så många timmar blir det inte för mig, i alla fall inte under arbetsveckan. En balkong kan verkligen vara en oas.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  5. En balkong är verkligen guld värd - speciellt i dessa dagar.

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  6. Det ser jättefint ut på din balkong.

    SvaraRadera
  7. Isj ja her er det spådd regn i helga, men jeg vil ha sol i påsken.

    SvaraRadera
  8. Oj, man har börjat med påskpynt redan.
    Vad härligt att du har din fina balkong, betyder mycket att kunna komma ut i solen, utan att behöva "gå ut".
    Jag är så glad att du haft en fin tid med familjen och att du nu kan njuta av hemmalivet ett tag.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  9. Balkong måste ju vara ett ”måste”då man bor i lägenhet... när mina föräldrar flyttade hemifrån, från bondgården till liten lägenhet utan balkong vantrivdes min mor och efter drygt ett år flyttade de till eget hus... att inte kunna sitta ute eller ha blommor funkade icke för min mor.
    Jag förundras över detta med att köpa påskris...
    Vädret är lite hipp som happ 😜
    Gillar Ditt balkonggolv 😍
    Men än är det långt till något blomsterliv 🌺 Kristihimnelsfärsdag då öppnar Växthuset sin försäljning och då är det dax för våren 😎
    Kram

    SvaraRadera
  10. det är så trevlig att sitta ute och äta frukost. men här har det varit för kallt och för blåsigt ännu så länge

    SvaraRadera
  11. Det är ett måste med balkong när man bor i lägenhet. Att kunna ta sin kopp och gå ut och sätta sig på morgonen. Det är guld värt!
    Jag är också i behov av mycket sömn. Visst är det skönt med öppet fönster i sovrummet, "nästan" året runt!
    God natt!

    SvaraRadera
  12. 8-10 timmar är en utopi för mig. Jättefin balkong!

    SvaraRadera
  13. Humm du försvann allt jag skrivit. Jag skrev i alla fall att det där med att köra bil, känns som en vanligt förekommande sak. Själv drömmer jag ofta att jag krockar eller kör för fort. Inget har jag gjort ;D

    SvaraRadera
  14. Jag sover sämre nu än jag gjort förut, men det beror väl kanske på att man är mindre i farten än förr i tiden.
    Jag måste ner på samhället och se om vi har något påskris i Klinte i år. Det får nog bli en vända i morgon.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Skönt med en balkong och att göra den fin. Och ditt trägolv är så fint. Vi hade det här men tyckte det var bökigt att behöva ta i det på vintern och sedan lägga ut det på våren. Vi har ju inget tak över så träet gillade inte snön. Men vi har löst det på annat sätt.
    Vi åt både frukost och en sen lunch idag på balkongen men nu i kväll fick vi flytta in med vårt fredagsbubbel.
    Hoppas du haft en bra fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig balkong! Där kommer du att få uppleva många njutbara dagar och kvällar!!
    KRAM & TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera
  17. Bra där! Balkongen är min oas också, och har så varit i flera år. Jättefint med trägolvet, ombonat. Glöm bara inte att olja in det två gånger per år.

    Vad gäller frågorna så är vi lika förutom att jag är kvällsmänniska. Å du, Paula och jag verkar motbevisa alla som påstår att "gamlingar" behöver mindre sömn än arbetsföra personer - hahaha:-)

    SvaraRadera
  18. Vilken trevlig balkong, snyggt golv! härligt att redan nu kunna äta frukost ute. Det kommer väl så småningom här, men pratas om snö till påsk och något bakslag lär det väl bli innan våren tar vid ordentligt, även om jag inte vill ha några...trevlig helg!

    SvaraRadera
  19. Håller helt med dig om att det ska vara svalt och skönt i sovrummet, men då ska man också ha ett varmt täcke att burra upp sig under. Du har en trevlig balkong, jag har en liten uteplats med trätrall på baksidan, den är inte omgärdad utan fortsätter rakt ut på gräsmattan. Ganska skönt när man har djur.Du och jag kan ta varann i hand, sover ungefär lika mycket. Ibland rodnar jag när jag vaknar och ser hur länge jag sovit...
    Ögondroppar höll jag på med under en period, provade alla tänkbara för att slippa rinniga ögon. Hittade dock inga som fungerade, så nu har jag gett upp.
    Fin fortsättning på helgen!

    SvaraRadera