onsdag, mars 24, 2021

Karantänlivet fortgår, fast på olika håll

God morgon! Prövar att göra ett inlägg, det var ju så himla längesedan, förutom ett kort ett i söndags.

Här stod tulpanerna stolta och krispiga, när jag kom till Ack Värmeland du sköna för dryga måndagen sedan! Och de stod sig lika vackra hela tiden!

Solen sken så den nästan sprack och ut sprang Diego!
Måndagslunchen visade jag i söndagsskyltningen (Sushi och veteöl) och här var nästa dags frukost.

Hembakat bröd med hemgjord smothie på bär och grönsaker, så väldans gott och vitaminrikt.

En hel del snö jämfört med Lidköping, som har det grönt överallt. Men man vänjer sig och solen sken och det inglasade uterummet kändes helt fantastiskt.

Nästa dagens lunch blev beställda räkmackor från Fagerås. De är minst lika stora som i Värmskog, jag lovar, och smakade underbart.

Den här apparaten mötte mig också när jag anlände. I den låg 15 ägg för kläckning.
Fortsättning följer. Ljus och Kärlek!

10 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar du har haft med delar av familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen inte ut att gå någon nöd på dig. Det vattnas i munnen när jag ser på den fina räckmackan!
    Vilken fin äggkläckningsmaskin. En sån skulle man ha haft när det begav sig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så bra Du verkar haft det och härligt vårvinterväder. Ack Värmland Du sköna... räkmackor är gott 😀
    Fina 💐 tulpaner 😍
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att du visar upp lite av ditt "nya" nästan normala liv i Värmland. Det går verkligen ingen nöd på dig. Är dock förvånad att det ligger så mycket snö kvar där. Här har det ju varit barmark i fler veckor nu.
    Det ska bli roligt att följa kycklingarna som kläcks. 15 nya kycklingar - de genererar ju en massa ägg... sedan alltså. Tror det här inlägget hos Freedomtravel kommer att intressera dig. Det är perfekt tajmat till den där kläckmanicken:
    https://www.freedomtravel.se/2021/03/fakta-om-agg/

    Fortsätt och njut!

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga dagar du har haft med nära och kära. God mat, god dryck och gott sällskap! Då kan man inte begära mer.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  6. Först när jag tittade på sista bilden som hastigast tänkte jag : Vilken stor äggkokare!" Ska bli kul att se resultatet. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga dagar och god mat på det! Kan ju inte bli bättre :-)

    SvaraRadera
  8. Vilka sköna dagar du haft i Värmland! Och roligt att byta miljö är det ju också.
    Välkommen hem!
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Så härliga dagar här i Värmland du fick och vilken fin bildfångst du delar med oss från dina dagar :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så härligt det ser ut och att få vara med familjen är underbart.
    Inte kan en räkmacka vara god? Så måste jag tänka, för jag längtar så otroligt mycket efter en räkmacka, går ju inte att få tag på bra räkor här. Räkmacka är blad det bästa jag vet!
    Rolig kläckningsmaskin.

    SvaraRadera