torsdag, april 08, 2021

Arbetsplats på Torsdag

God morgon! Jag fick ett infall på påskafton. Jag kände för att möblera om i sovrummet. I arbetsdelen. 

Eftersom jag har ett datorbord sedan länge, som fortfarande känns praktiskt, med alla uttag på plats för min laptop, som jag inte alls gillar att ha i knät, så sökte jag en bättre bländfri plats. Alltså, bort från fönsterväggen. Precis som sängen, så har det här datorbordet farit runt i rummet. Sängen har funnit sin plats, nu hoppas jag att bordet också är klart.

Nu är jag tillbaka som det var från början, då jag köpte bokhyllor och bord i körsbärsträ, redan i Ed. Det är, hör och häpna, 23 år sedan! Samtidigt fick jag nu rensat en hel del. Ordning och reda. Pengar på freda´.

Idag skiner solen men det är faktiskt minusgrader! Detta är verkligen aprilväder. Ska mina balkongväxter få komma ut eller ska de stanna inne, det är frågan, det.

Ljus och Kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Bra med rotation av möbler. Man måste hitta en bra arbetsplats =)
    Här är det Aprilväder men mestadels sol med hårda stormar. Hursomhelst så kan mina trädgårdsväxter tåla klimatet. Trevlig torsdag Gerd och kram <3

    SvaraRadera
  2. Bra att ha det bländfritt! Här brukar jag få dra för jalusierna ifall jag ska kolla på datorn när solen skiner in. Det funkar det med :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Fint att du hittat rätt plats för din dator.
    Ha en fortsatt fin torsdag. Å visst väntar vi alla på värmen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bländfritt måste man ha. Vilken ordning och reda du har bland dina pärmar! Jag är imponerad. Det är ett nätt litet kontor du har. Kram

    SvaraRadera
  5. Ser bra ut ... omväxling förnöjer! Ordning och reda som sagt!
    Ha en bra torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så trevligt med lite ommöblering. Det ser ju jättetrevligt ut. Hoppas att du kommer att trivas!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Roligt att möblera om och i ditt fall också praktiskt för blandad vill man ju inte bli. Tycker det såg ut att bli väldigt bra. Fint att få rensat lite också-

    Stor kram och trevlig torsdag.

    (Sol hos oss men kyligt men det blev ändå en ång utevistelse och 9 km. Mina blommor fick inte gå ut idag, tyckte det blåste väl mycket här uppe på balkongen. Soligt också att jag kunde blivit vaccinerad idag.
    Fick erbjudande om olika tider och olika platser. Men jag valde att vänta till på onsdag och gå till VC. I Stockholm bistår Vaccin Direkt bl.a. på Älvsjämässan, Karolinska och Sabbatsbergs sjukhus.Så både vaccin och tider verkar det nu finnas här för "min" åldersgrupp.)

    SvaraRadera
  8. Vi köpte köksbord å stolar i svart smide och körsbärsträ hösten 1999, men nu är det utbytt 😊
    En bra plats att sitta vid när man gör sitt arbete är ju bäst och dessutom om man nu tänker efter före 😜 kanske man kan möblera å ordna så man sitter bra å slipper värk... det såg vi ju på Go kväll för nån månad sedan 😀
    Minusgrader blåsigt och sol här hos mig å enligt min mor ska det komma två decimeter snö till i morgon.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Å jag som trodde att jag hade många pärmar kvar efter utrensningen. Men när jag tittar på din bokhylla så inser jag att jag inte alls har många pärmar:-)

    Hoppas du trivs med din nya arbetsplats. Ibland är det rätt roligt att möblera om. Det känns ju som nåt nytt då, trots att man inte köpt nåt nytt.

    Soligt här nästan hela dagen. Ingen blåst heller, men kallt var det - max fyra grader. Men nu har temperaturen masat sig upp till fem grader.

    SvaraRadera
  10. Så bra att du hittade en bättre plats för ditt datorbord. Hur ljuset faller in är verkligen viktigt. Själv sitter jag gärna med min Mac i mitt knä men när jag använder min laptop sitter jag vid ett bord. Skumt men så äer det.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  11. Fin arbetsplats! Kul att möblera om ibland. Jag har satt ut penseer ...

    SvaraRadera
  12. Det är skönt att möblera om ibland och få det lite bättre. Det viktigaste är att man trivs och att det är funktionellt.
    Det blev jättebra hos dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Roligt att möblera om, känns som något nytt.
    Har ju sett hur det var förut när jag gick husesyn med dig, fint så också, men kul att ändra lite ibland.
    Jag får gå en ny husesyn nästa gång vi ses.

    SvaraRadera