onsdag, april 07, 2021

Kyligt en Onsdag

God morgon! Åter igen en solig men iskall dag igår. Tror det blir samma idag.
Här visar jag en bild över vad Stadt planerar nu i pandemin. Jo, de ska göra en rejäl uteservering. Klokt tänkt!

Jag bär mina balkongväxter fram och tillbaka, då det är kallt på nätterna. Här är en söt liten nejlika. Just nu är det halvsoligt och +3 grader bara.

Här varar julen ända över påska. En ljusslinga, för all del, som glittrar och blänker. Det är ju liksom vår nu och inget hemskt mörker.

Japp, det var dagens nyheter, förutom att jag nu lyckats boka en tid för vaccinering. Det har varit väldigt rörigt, minst sagt. Idag ska det visst dyka upp ett brev, stod det i lokala tidningen, jaha.

Mot tvättstugan om ett par timmar... Orsakullan undrade vad som var iskallt idag och jag svarar iskalla vinden på balkongen!
Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Grattis till den inbokade tiden! Här har vi ingen aning om när det blir av, men äldre kompisar som också är skrivna här i Spanien har fått sina första sprutor, så det är på gång i alla fall.

    Ha en fin dag! Förhoppningsvis stiger temperaturen också.

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog bäst att flytta in vårväxtrrna under de kalla nätterna. Skönt att solen värmer upp lite under dagen. Hoppas nu att du får en vaccintid och besked på posten=) Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Toppen med bokad vaccinationstid, nu vill vi ha lite värme också.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till att ha kommit så långt att du fått en vaccinationstid i alla fall. Det är inte det enklaste!
    Iskall blir man så fort man sticker näsan utanför dörren.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Grattis till den inbokade tiden!
    Även här är det kyligt och vinden vass så vårblommorna får helt klart vänta. Hittills har april varit kallare än mars. Typiskt aprilväder helt enkelt :D

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  6. Ja, du - iskalla vindar verkar det vara överallt - även här! så nåt utejobb är inte aktuellt.....

    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Verkar komplicerat det där med att få vaccintid. Hoppas brevet dyker upp snart.
    Så fina nejlikor.
    Det var frost här i natt och bara 3 grader här nu.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  8. Kyliga vindar men sol nu på eftermiddagen. Har försökt boka tid via nätet, men då jag äter blodförtunnande medicin så var jag tvungen att ringa VC - och de lovade att höra av sig ... inom fyra veckor :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vad trevligt med en rejäl uteservering. Tror många längtar efter det nu. Här är det full fart på dem .
    Fint att du kunnat boka en tid för vaccinering. Jag hoppas att det blir min tur i veckan eller nästa. Men det är enkelt att boka via appen "alltid öppet" eller via vårdcentralen. Men just nu är det de mellan 74 och 80 år som är på g och där är det knepigt att nå dem-
    Här har vi ledlampor på balkongen så det lyser upp. Ljusslingan tog vi ner i slutet av februari. Vi har också eluttag på balkongen så vägglampan lyser upp när mörkret sänker sig.
    Önskar dig en trevlig onsdag .
    Stor kram

    SvaraRadera
  10. Skönt Du vet att vaccinering är på G så Du blir lite friare... mamma får andra sprutan i början av maj.
    Vårblommor utomhus 🌺 gillar nejlikor som krukväxt utomhus, igår köpte jag vallmofrö som jag ska så 😊
    Iskallt och blåsigt trots sol - jag har dock knappt varit utomhus. Har vilat mig i form.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Gerd!
    Tack för tipset om din dotters medverkan. Så bra hon gör det, tack vare dina foton och dokumentation.
    Bra med stor och rymlig uteservering ��
    Kram

    SvaraRadera
  12. Mycket smart av Stadt! Kul att hotellet har råd att satsa efter drygt ett år av nästan strypta inkomster.
    Samma temperatur här, men jag är bara tacksam att jag slipper snö... förhoppningsvis.
    Tycker faktiskt om alla som har sin LED-belysning på året om. Jag menar det blir ju ändå mörkt även under sommaren, och då är det roligt med lite extra belysning efter klockan 23.

    Får väl gratta till din bokade tid för vaccinering. Hoppas innerligt att du slipper Astra Zenecas vaccin och att du klarar dig från biverkningar.

    SvaraRadera