mÄndag, april 19, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 Mitt Ă€ggfack

Jag börjar dagen med olika sorters storlekar pÄ Àgg. Det beige och det gröna samt det största kommer frÄn Sarah och de pyttesmÄ Àggen kommer frÄn en uppfödare av vaktlar i nÀrheten av dÀr Sarah bor.

Jo, jag har införskaffat köpeÀgg frÄn Willys ocksÄ, sÄ jag har. Det Àr jÀttebra och nyttig mat, som jag blir glad och mÄr gott av.

Tulpaner, pÄskliljor, pingstliljor och paraplyer frÄn Lidköping! LÀste om att paraplyerna fanns Àven 2018 och 2019. Hur kunde jag missa dem??

Mitt under pandemin toppar akuten i Lidköping listan av Sveriges bÀsta akutmottagningar!

Det Ă€r Carita som Ă€r inspiratör😁 till temat "Glad mĂ„ndag".

Orsakullan: Jag har aldrig... smakat vaktelÀgg förrÀn sist gÄng jag var i VÀrmland. DÄ fick 30 st följa med mig hem. Jag har snÄlat lite pÄ dem eftersom det Àr dyra delikatesser.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Glad mÄndag till dig med! Vilken lyx med hemvÀrpta Àgg.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Coolt med det gröna Àgget :-) HÀr sÀljs det massor av vaktelÀgg i affÀrerna, men jag har aldrig köpt hem nÄgra. DÀremot har jag Àtit mÀngder av dom eftersom dom Àr vÀldigt vanligt förekommande pÄ tapas :-)

    Ha en fortsatt glad mÄndag!

    SvaraRadera
  3. VaktelÀgg har jag aldrig provat, undrar om man kan fÄ tag i det hÀr?
    FÄr googla pÄ det.
    Men Àgg i övrigt gÄr det Ät en hel del hÀr periodvis, gott pÄ alla vis och tydligen nyttigt ocksÄ har jag hört.

    Vackert med de dÀr paraplyerna tycker jag, originellt.

    Ha det sÄ fint nu.


    SvaraRadera
  4. Vill ha vaktlar men vet inte riktigt vad jag ska göra med dem under vintern.
    Nu har Ă€ven ”vi” fĂ„tt kycklingar tre smĂ„ svarta som bor hos vĂ„r schweiziske vĂ€n 😊
    Bara en vecka gamla med ÀndÄ klarar de sig sjÀlva, naturen Àr otrolig.
    Ägg Ă€r bra mat.
    Även idag sol ☀️
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken hÀrlig Àggröra! Roligt med alla olika Àgg! VaktelÀgg har jag aldrig smakat ... spÀnnande att kunna göra det :)
    Önskar dig en glad fortsĂ€ttning pĂ„ denna mĂ„ndag!
    Kram

    SvaraRadera

  6. Önskar dig ocksĂ„ en fin mĂ„ndag. Och det verkar ju helt klart lovande med blommor, fina Ă€gg och Ă€ven lĂ€sa att Lidköpings akutmottagning tillhör de bĂ€sta i landet.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. DĂ„ har du ju i alla fall smakat av dem nu. Är de godare Ă€n andra Ă€gg?
    Jag aldrig smakat det.
    Ha en glad mÄndagskvÀll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Vilka fina Àgg! SpÀnnande med ett grönt Àgg mÄste jag sÀga! VaktelÀgg skulle jag gÀrna köpa nÄn gÄng. Vet inte riktigt hur man kan servera dem? Men det gÄr förstÄs att googla tips ;)

    SvaraRadera
  9. Nu ska jag slÄ till pÄ torsdag nÀr jag veckohandlar. Jag menar vaktelÀgg sÀljs ju hos den lokala ICA och efter att ha sett dina "minis" ett antal gÄnger blir jag sugen igen:-) Sedan Àr det största Àgget verkligen imponerande. Hur lyckades du med att frakta hem alla Àgg utan att de blev omelett av dom;-)

    Älskar de glada paraplyerna - mera sĂ„nt, tack:-)

    Kul med att Lidköping kom pÄ en sjÀtteplats i "tÀvlingen" om bÀsta akutmottagning. Otroligt med tanke pÄ att Lidköping Àr en sÄ liten ort och att det "största" akutmottagningar finns runt storstÀderna. Stort GRATTIS!

    SvaraRadera
  10. Svar: Js, det Àr ju precis som du skriver. Det Àr "utlÀnningarna" som tar initiativ till samvaro. Inte svenskarna, tyvÀrr. Vid vÄrt bord fanns det fyra nationaliteter, varav bara en svensk. Det var min spanska granne som hade tagit initiativet. Ingen av oss andra orkar/vill/har lust. Synd egentligen. Vi diskuterade det faktiskt under det en och en halv timme vi satt i solen!

    Testa bara pÄ ploj och se hur det Àr hos dig. UnderhÄllande Àr det och det Àr ju faktiskt roligt med "social samvaro" i dessa tider - sÀgs det.

    SvaraRadera
  11. Roligt med ditt Ă€ggfack. Ägg kan faktiskt var vackra.
    Fina vÄrtecken frÄn dig.
    Fantastiskt att ha landets bÀsta akutmottagning, grattis!

    SvaraRadera
  12. De fÀrggranna paraplyerna gör vem som helst MÄndags-glad!
    Och sÄ mÄnga olika Àgg - alla Àtbara kan jag tÀnka mig - jag har aldrig Àtit/tillrett sprÀckliga Àgg :-)

    SvaraRadera