tisdag, april 20, 2021

Tisdagsfika

God morgon, solsken 🌞 

Jag har verkligen utnyttjat solstolen dessa soliga dagar - med en bok i öronen, ja jag har läst ut tre! 

Bloggen har legat på latsidan, i alla fall med vandringar i Blogglandia. Fånga solen är prio 1 för att få vitaminer och känna lite värme i ansiktet. Resten av kroppen har ibland varit under en filt, då det kan vara lite blåsigt. Igår hade jag 15 grader varmt!

Så på eftermiddagen begav jag mig iväg ut på ett ärende. Skulle hämta ut lite medicin på ett apotek lite längre bort som har färre besökare. Men så anonym man känner sig under masken! Vem är du? Vem är jag?

Passade på att njuta av lite tulpaner och magnolia.
Soligt och fint idag också, Får passa på för i slutet av veckan blir det kallare igen.
Det passar ju bra att ta den där utefikan med väninnorna i eftermiddag då. Det är två månader sen sist nu med dessa två och nu blir det inne i stan.

Svar på frågan om hur vaktelägg smakar: De smakar som vanliga ägg, lite segare i skalet bara. Jag har även ätit ankägg och gåsägg, samma där, de smakar ägg!

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Jo, den sociala biten blir ju aningen lidande nr man går maskerad med munskydd.
    I början kände jag mig bara dum då nästan inga andra hade munskydd men nu har ju fler börjat maskera sig, då känner man sig ju inte så ensam längre ;)

    Ja, ägg är ju ägg, antar jag.

    Ha en fin Tisdag.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att den sociala biten är oerhört viktig med begränsningar. Härligt att ni kunde ses pp en fika och att du har kunnat sola och tanka batterierna. Väl behövligt i dessa dagar. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du prioriterar utevistelser i finvädret framför att sitta inomhus framför datorn :-)

    Ha det gott med gofika i glada vänners lag!

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt med dessa soliga dagar. Och toppen att du kunnat nyttja stolen i solen på balkongen.
    Strålande sol även här idag och nya trevligheter väntar; långpromenad och utomhuslunch.Lika bra att passa på i det fina vädret.
    Önskar dig en fin dag med utefika och trevlig samvaro tillsammans med dina väninnor.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Inte visst jag att du hamnat bakom galler😊. Häftig bild i alla fall.
    Så härligt med både tulpaner och magnolia. Nu går det fort i naturen hos dig.
    Trevligt att kunna träffa väninnorna i verkligheten igen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så kul med en date i eftermiddag, hoppas ni får soligt och trevligt! Ja, nu har våren verkligen kommit, men vi vill inte ha kallt igen!
    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Har hört att ankägg är mer gummiaktia 🥚
    Kylan och till å med snö är tydligen att vänta redan i morgon.
    Med mask 😷 är man skyddad och trots det är obekvämt så är det bara att gilla läget... men många går utan trots ökad smitta 🦠
    Skönt Du har Din balkong 👍
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är nog många av oss som gärna prioriterar att njuta av fina vårdagar! Det kan snabbt svänga för kallare väder lär vara på gång redan till helgen.
    Jag bär alltid också mask när situationen så kräver. Hellre det säkra före det osäkra.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  9. Såklart att bloggen får komma lite vid sidan om. Det finns ju ett "riktigt" liv utanför ��
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du kan lugnt råna en bank med den munderingen. Synd bara att alla banker är kontantfria nuförtiden;-)
    Ja, vilka fantastiskt fina dagar vi har haft sedan i lördags. Även här har balkongen utnyttjats maximalt utan behov av mössa och/eller pläd, och det trots att vi inte haft mera än max 12,5 grader. Men vår balkong ligger ju i sydväst läge.
    Hoppas du hade en härlig utefika med kompisarna.

    PS. Suverän bild på Magnolian:-) DS.

    SvaraRadera
  11. Det var ett roligt spegelkonstverk (?) det där!
    Kallare ska det bli hos oss också, men sommaren ÄR på väg!

    SvaraRadera
  12. Passa på att njuta av solen i dag, för nu väntar bistrare tider. april kan man inte lita på. Vilken härlig magnolia!
    Jag har ätit måsägg och det är riktigt gott, åtminstone om man får dem i en pannkaka. Det var 1959 när jag jobbade på Stora Karlsö. Kokerskan där gick ut och plockade ägg och gjorde härliga pannkakor.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera