söndag, april 04, 2021

Skyltsöndag 💚 PĂ„skdagen đŸ„

Allra först sĂ€ger jag stort Grattis till Villa Lidköping BK som tog SM-guld igĂ„r. Veckan innan tog damerna SM-guld. AlltsĂ„ har Villa tvĂ„ SM-guld!⭐
Jag Ă€r inte ett dugg idrottsintresserad, men bor man i Lisch, sĂ„ mĂ„ste man hĂ„lla pĂ„ Villa! 💖

TvĂ„ flugor pĂ„ smĂ€llen, som man sĂ€ger, men det Ă€r idag bĂ„de PĂ„skdagen och rolig Skyltsöndag a´la BP😁

FÀrsk bild frÄn onsdagens promenad i kvarteret. Förmodligen nÄgon avflyttande hyresgÀst. En rolig slogan.

IgÄrfÀrsk bild frÄn en mysig restaurang Skafferiet. TyvÀrr ingen uteservering mer Àn för tvÄ personer, men innan pandemin var jag hÀr flera gÄnger, supergod mat. I stÀllet för menyn fick jag en lÀcker spegelbild.

Denna skapelse har jag visat tidigare, men nu Ă€r det ett nytt foto, pĂ„ "konstverket" pĂ„ elcentralen i Konst i Lidköping.


I april Ă€r det vĂ„r, hur klĂ€r du dig? SĂ„ att jag inte fryser, alltsĂ„ mössa, vinterjacka, handskar đŸ˜‚

Ljus och KĂ€rlek🙏

12 kommentarer:

  1. Din sista bild Àr helt underbar och sÄ sann, sÄ sann!
    Ha en Glad PĂ„sk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Klart att man mÄste hÄlla pÄ stadens lag och gratulera dem Àven om man inte Àr sÄ sportintresserad.

    Snyggt skyltat hos dig och den sista Àr ju klockren!

    Kram och god pÄskdag <3

    SvaraRadera
  3. Grattis till Din stads tvĂ„ SMguld đŸ„ł
    Bra skyltat som vanligt 👍
    Ha en fin söndag, kram

    SvaraRadera
  4. Jag blev lite full i skratt nÀr jag tittade in hos dig idag. Vi Àr lite inne pÄ samma tema. Ha en fortsatt trevlig pÄsk!

    SvaraRadera
  5. Stort grattis till bÄda vinsterna för Lidköping. SÄg en del av damfinalen och en del av herrarnas final igÄr. JÀtteroligt med vinsterna.
    Fina skyltar!
    Och visst flyger vi vidare och med stor flexibilitet. Absolut.
    Synd att uteserveringen hÀr Àr liten men kanske har andra öppnat nu i pÄsk.
    Nu blir det utgÄng för oss i det vackra men lite kyliga vÀdret och med besök/lunch pÄ nÄgon trevlig uteservering. Lika bra att passa pÄ. Frukost blev det pÄ vÄr egen uteservering.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Grattis Villa till tvÄ SM guld! Trevlig pÄseglad skyltning du bjuder pÄ. En fortsatt trevlig pÄsk helg till dig :)

    SvaraRadera
  7. Det dÀr med att hÄlla pÄ lag kÀnns otroligt viktigt för mÄnga. Jag Àr sÄ oinsatt, min familj hejar pÄ Leksand i allt. Jag orkar inte ;) , har aldrig haft ron att titta pÄ lagsport :)

    SvaraRadera
  8. Grattis till guld!
    Sista bilden.....ja, sÄ bra! Ha ett fint upplopp av pÄskhelgen nu =)

    SvaraRadera
  9. Stort GRATTIS till SM-guldet. Med tanke pĂ„ att Villa fick ladda upp med ett helt lag dĂ€ckat med Covid-19 Ă€r det en fantastisk bedrift att slĂ„ AIK. Å jag hĂ„ller ju pĂ„ Hammarby sĂ„ - bra att Villa vann:-)

    Vilken könsdiskriminerande reklam pÄ den bilen - hahaha:-) Men lite söt var bilden faktiskt.

    Speglingen hos Skafferiet Àr verkligen lÀcker. Hoppas de fÄr tillstÄnd eller har möjlighet att utöka antalet uteplatser. För regeringen har ju bestÀmt att uteservering Àr gratis för restaurangÀgarna Àven i Är.

    LĂ€ckert Ă€ven med trĂ€det pĂ„ el-centralen. Å att vi kvinnor Ă€r flexibla - ja, det var ju inget nytt, men kul att fĂ„ det bekrĂ€ftat;-)

    En jÀtterolig Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och lÀnken:-)

    SvaraRadera
  10. Samma hÀr, inte idrottsintresserad, men kul ÀndÄ med SM-guldet. :-)

    Speglingen i skyltfönstret blev som en tavla.

    Det blev lÀckert med trÀdets skugga mot elcentralens fasad.

    SvaraRadera
  11. Haha det dÀr konstverket pÄ elcentralen Àr lika vackert som ett vi har mitt i Ludvika. Ser ut som ett ufo med tre horn i pannan.
    Fin bild pÄ Skafferiet, kan de inte ordna med uteservering till sommaren? Finns det ingen trottoar dÀr det vore möjligt, hur kan de överleva annars? Damma och StÀda, ja jag skulle gÀrna anlita dem varje vecka om pengapungen tillÀt, men skulle inte vilja sitta i deras telefonvÀxel och svara med det namnet dagarna i Ànda.
    Ha en fin efterpÄskenvecka

    SvaraRadera