fredag, maj 28, 2021

Fem en fredag đŸŒ» prestation

God morgon! Nu Àr boken utlÀst och den fÄr höga poÀng av mig. Jag har ocksÄ jobbat en del volontÀrt med MOD. TvÀtten Àr avklarad och jag sov i nya lakan.

Äntligen vaknade jag till solsken. Fast redan 05.30 och kunde inte somna om. Men trots det, kan det vara bĂ€ttre?

 
Bilderna Àr ifrÄn stadstrÀdgÄrden i Lidköping. Lika vackert som vanlig och nu i maj mÄnad.

Nu Ă€r det Ă„ter dags för den roliga - Elsamatildas fem frĂ„gor, som denna veckan handlar om prestation.
  1. Vad bidrar du med lite mer Àn vad dina grannar gör? Inget sÀrskilt, jag tycker jag har fina och skötsamma grannar. Kanske att jag snabbare sÀger Hej!
  2. Vad senast gjorde du som du blev stolt över? NĂ€r jag nyss fick 498 likes och 30 kommentarer pĂ„ ett par foton som jag tagit med min tvĂ„ Ă„r gamla mobil och delat i en lidköpingsgrupp. Det var kul 😁
  3. Vad gör andra bÀttre Àn du? StÀdar! Jag fÄr ont i ryggen och tycker dessutom det Àr skittrÄkigt!
  4. NÀr presterar du som bÀst? Under tidspress eller problemlösning.
  5. Vilken idrottsgren presterade du bÀst i under skoltiden? Jag var totalt kass i idrott. Det har aldrig intresserat mig. DÀremot motion, gillas! Helst cykling.
Orsakullan: Jag vill lÀra mig... att utveckla fotograferingen.

Ljus och KĂ€rlek🙏

16 kommentarer:

  1. Vilka underbara planteringar ni kan njuta av i er stad. Det Àr verkligen roligt att man satsar sÄ mycket pÄ blomsterarrangemang. Grattis till sÄ mÄnga likes för visst Àr det roligt nÀr bilderna uppskattas.

    Kram och god fredag <3

    SvaraRadera
  2. Än en gĂ„ng bevisar du hur vacker din stad Ă€r!
    Idrott jag var ocksÄ skitdÄlig i. Kast med liten boll var min gren, en gren som alla som inte dög nÄgonting till fick sig tilldelad.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. HĂ€rligt med solen! HĂ€r regnar det just nu...

    Min svÀrmor tyckte det var jÀttekul att stÀda, i övrigt var hon rÀtt normal ;-)

    Fina bilder!

    Ha en riktigt braig fredag :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du tar sÄÄ fina bilder! Man fÄr nÀstan en lÀngtan att besöka din stad och se hela hÀrligheten med egna ögon. Jag har faktiskt aldrig varit i Lidköping. Har du varit i Enköping? Den kallas ju ofta för parkernas stad, och jag inbillar mig att du skulle gilla alla fina parker hÀr! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. visst Àr det mördande trÄkigt att stÀda! jag var ganska förtjust i gymnastik och idrott. cykling och simning har jag aldrig varit sÄ förtjust i

    SvaraRadera
  6. Underbara blomsterbilder, inte konstigt att du fÄr mÄnga likes. För första gÄngen i mitt liv promenerar jag, varje dag... försöker anvÀnda bra saker till stÀdning, sÄ jag inte fÄr ont i ryggen, knÀskura Àr inte bra... inte knÀjobba i trÀdgÄrden heller.

    SvaraRadera
  7. Visst Àr det skönt att solen Àr tillbaka. Och att du vakna tidigt och se den gÄ upp gör en ju pigg.
    FörstÄr att du inte kunde somna om.
    KÀnns som om alla blommor nu fÄtt ny kraft nÀr solen avlöser regnet. FörstÄr att du gÀrna tar en svÀng till er vackra stadstrÀdgÄrd för att se alla fina blommor som Àr planterade.
    Boken har jag pÄ min lÀselista sÄ dne blir nÀsta efter den jag lyssnar pÄ nu, "Alla tvÀttar hÀnderna" av Emma Frans som Àr forskare och epedemiolog och som handlar mycket om hur Sverige och olika forskare har förhÄllit sig till pandemin. VÀldigt intressant.
    Kul att lÀsa dina svar om att prestera.

    Utveckla fotograferingen vill jag ocksÄ och har nyligen avslutat en kurs pÄ ett par eftermiddagar dÀr jag anvÀnt systemkameran och det nya makroobjektivet. Kursen var internetbaserad men ett par eftermiddagar sÄgs vi i mindre grupper. Vi fotograferade olika teman och fick feed back pÄ bilderna. SÄ roligt och givande.

    Trevlig kvÀll-
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Det Àr vÀldigt mycket som andra gör bÀttre Àn man sjÀlv - det vore ju kon stigt annars! Jag Àlskar inte heller att stÀda, det erkÀnner jag gÀrna. VÀldigt mycket vackra blombilder pÄ din blogg nu!

    SvaraRadera
  9. Sol och blomster 😍
    Du Ă€r en duktig fotograf 😊
    Kram

    SvaraRadera
  10. Minns din stad frÄn min barndoms somrar, kul att fÄ Äterse det pÄ din blogg.
    Nostalgi för mig.
    StĂ€dning ÄR skittrĂ„kigt tycker jag med men med ett glas vin blir det roligare ;)

    Arbetat volontÀrt med MOD, vad Àr det?

    Ha en fin kvÀll nu.

    SvaraRadera
  11. Fina foton frÄn din stad, synd att jag var dÀr i februari!
    StÀdning Àr verkligen inte kul, dÀremot brukar man bli nöjd efterÄt. NÀr killarna bodde hemma anlitade vi stÀdhjÀlp, jÀtteskönt, fast det krÀvde en del plockning innan, sÄ det blev ju lite stÀdning i alla fall.
    Kul med sÄ mÄnga likes pÄ ditt foto, Grattis!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Blomsterutsmyckningarna i StadstrÀdgÄrden Àr fantastiskt fina. Men det Àr ju Lidköping i ett nötskal - den trÀdgÄrden Àr stadens ögonsten:-)
    Jo du, 498 likes och 30 kommentarer skulle jag ocksÄ vara stolt över. Bra jobbat dÀr!
    StÀdning - dÀr Àr vi helt överens. Det Àr vi pÄ frÄga 4 ocksÄ. Femman dÀremot - dÀr Àr vi helt olika. Jag bara Àlskar "Fem en fredag":-)

    SvaraRadera
  13. Er det ikke nydelig nÄr det endelig har blitt sol og en smak av sommer? Det er bare Ä nyte flotte blomster i alle hager og parker. God helg!

    SvaraRadera
  14. ni har verkligen vackra och vÀlskötta parker och planteringar i fina Lidköping! HÀrligt med lite sol nu efter allt regnande!
    Gymnastik var aldrig nÄgot för mig heller, men jag kunde springa fort :)
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt maffiga blomsteruppsÀttningar, hÀr har kommunen inte bidragit med en endaste blomma Ànnu, i bÀsta fall dyker det upp nÄgra stackars urnor före midsommar...
    Visst Àr stÀdning skittrÄkig, flyttstÀd Ànnu vÀrre, sÄ den har jag Äter lejt bort, kÀnns sÄ skönt. Denna gÄng flyttar jag dessutom sÄpass lÄngt att jag inte kan Äka tillbaka för att stÀda...Idrott och motion tycker jag gÄr hand i hand

    SvaraRadera
  16. Vilka bra frÄgor, och Ànnu bÀttre svar!

    SvaraRadera