lördag, maj 29, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖 MOD

Veckans bokmÀrke bestÄr idag av ett vykort, som jag fick av MOD - Mer Organdonation, som ett av alla tack, som jag fÄtt under Ären som jag varit och Àr volontÀr.

Tanken pĂ„ detta mĂ€rke uppstod nĂ€r jag igĂ„r fick en frĂ„ga om vad "volontĂ€rt arbete för MOD" Ă€r? 
Att vara volontÀr Àr ju oavlönat ideellt arbete. MOD Àr en icke statligt finansierad ideell förening som jobbar med pÄverkan för att ingen ska behöva dö i vÀntan pÄ ett nytt organ.

Men att jag blev sÄ engagerad i just MOD Àr av personliga skÀl. Jag sköter sedan flera Är om och publicerar alla personliga berÀttelser pÄ MODs Facebook, som sedan hamnar pÄ MODs hemsida.

En sĂ„dan klurig himmel som det var igĂ„r! Första bilden Ă€r kl 12, sen kl 15 och sist pĂ„ kvĂ€llen. 

Det var ett strÄlande vÀder igÄr och jag nyttjade hela dagen i detta tecken. Frukost, lunch, middag pÄ balkongen, solstolen, cykelturen fram genom stan och runt, lite fotosafari. En del lÄnga telefonsamtal med barnen. Ja, livet kom emellan och bloggvandringen blev bitvis satt Ät sidan.

Idag Àr det kanonvÀder igen och jag tackar och ler stort!

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!
Ljus och KĂ€rlek🙏

10 kommentarer:

  1. trevligt kort, ett tack glÀdjer, vackra foton.

    SvaraRadera
  2. Stort tack för det svaret, en bra sak att engagera sig i helt klart.
    Ingen ska ju behöva dö under vÀntan pÄ ett organ.

    HÀr skiner solen just nu, hoppas verkligen den fortsÀtter med det.

    Ha nu en fin Lördag.

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt fotosafari och bokmÀrke!
    Vilket fint volontÀr arbete du gör <3
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket fint och vÀlförtjÀnt bokmÀrke och hÀrliga bilder :-)

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint bokmÀrke med ett viktigt budskap. Dessutom vÀldigt fina bilder frÄn din stad. HÀr lyser solen frÄn klarblÄ himmel vilket passar perfekt i dag.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
  6. SĂ„ vackra himlabilder!
    Ha en fin lördag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Organdonation Ă€r verkligen kluvet - de flesta vill gĂ€rna te emot organ ifall det Ă€r nödvĂ€ndigt men samtidigt Ă€r det flera som inte vill donera - en mĂ€rklig kombination i mina ögon... Du vet gör mot andra som Du vill andra ska göra mot Dig 🙏 och dĂ„ Ă€r det sjĂ€lvklart med donation 👍
    Din himmel var fantastisk đŸ€©
    VĂ„rvĂ€drets ombytlighet gör himlen ofantligt vacker 😍
    Ditt bokmĂ€rke Ă€r sĂ€llsynt 😊
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du gör verkligen ett enastÄende arbete med MOD och roligt med detta kort som en pÄminnelse om det.
    Och att du Àr engagerad förstÄr jag till fullo.
    HÀrligt att det fina vÀdret Àr tillbaka likadant hos oss. SÄ gÄrdagen blev en utedag frÄn morgon till sen kvÀll med roligt innehÄll.
    Lika fint idag sÄ det Àr bara att glÀdjas Ät Ànnu en strÄlande utedag.
    Vackra bilder frÄn fin fotosafari
    Önsksar dig en fin lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Oh, vad skönt med en riktigt fin dag och bara kunna njuta av den. Det Àr du vÀl vÀrd.
    Fantastiskt arbete du gör för MOD!
    Skön kvÀll!

    SvaraRadera
  10. Jag förstÄr att du engagerar dig i MOD och sÄ bra att det finns. Vilka vackra bilder . Tulpanprakten Àr enorm och den sista bilden Àr urtjusig. Tack för omtÀnksamma kommentarer. Kram

    SvaraRadera