tisdag, maj 25, 2021

Trees on Tuesday and mix

Jag har verkligen varit ute och försökt att föreviga all den blomster- och trädprakt som nu "härjar" i mitt närområde. Det är så inspirerande och gott för själen. Önskar bara att jag kunde hålla kvar den nyutsprungna grönskan lite till!

Denna bild är från vår vackra Stadsträdgård.

Här en bild från mitt bostadsområde. Fullt med blomträd!

Syrénbilderna är från mitt besök på Limtorget.

Det känns som om allt har exploderat samtidigt, både hägg och syrén och allt annat vackert. Men, snälla vädret, var har du gömt värmen?

Igår förmiddag satt jag länge i solstolen och lyssnade på en bok. Det är "Innan ni tog oss" av Lisa Wingate. Välskriven och berörande men jag är bara på kapitel 13 av 31 än så länge.

Romanen bygger på den sanna historien om hur barn från fattiga förhållanden kidnappades och såldes till välbärgade familjer. Så hjärtskärande. Här utspelar det sig i Memphis 1939 på en båt på Mississippifloden.

Orsakullan: 1) Jag förstår mig inte på människor som... krigar, bråkar, misshandlar.

2) Jag är så gammal så att jag minns... vårt första telefonnummer. Det var 256.

3) Tro det eller ej men... i den grupp på Facebook som heter "Lidköping i bild", har jag fått 446 likes för några bilder nyss och 211 på en annan!

4) Jag tänker nästan alltid på... mina barn och barnbarn.

Ljus och Kärlek🙏

10 kommentarer:

  1. Det blommar och grönskar verkligen vackert hos dig nu! :-)

    Vårt första telefonnummer var 545 :-D

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Boken där förstår jag att den berör, har en kompis som också råkat ut för det fast i "vår tid".
    Hon har precis fått fatt i sin familj i hemlandet, efter över 30 år, som hon togs ifrån för så längesedan.

    Ja, nu blommar det ordentligt ute, härligt.

    Ha en fin dag nu.

    SvaraRadera
  3. Du har lyckats föreviga vårblomster från dina hemtrakter!!
    Ja vilka hemska människor som krigar, misshandlar och mobbar=(
    Mitt barndoms telefon nummer började med 158
    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker stad du bor i! Det måste vara härligt att kunna gå ut och njuta av all blomsterprakt.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Så vackra och hoppfulla vårbilder!
    Vad roligt att du fått så många like på Lidköpingssidan.
    Ja, som vi längtar till de små.
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor... hos Dig är sommaren verkligen på gång 😊
    Klart Du får många likes på Dina fina bilder 🤩
    Kram

    SvaraRadera
  7. Verkligen en massa vackra blommor i din fina stad!
    Jag har svårt att hinna med bloggandet ... men förhoppningsvis får jag snart mer tid :)
    Mitt första telefonnummer var 28805 ... det sitter kvar i minnet!
    Ha en fin fortsättning på denna dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det är verkligen vackert i naturen just nu och jag önskar att denna period varit längre. Tyvärr är vädret uruselt så man får njuta via fönstret.
    Den har jag läst och jag tyckte den var bra.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig blomsterprakt i ditt älskade Lidköping! Så vackert och jag nästan supa in doften av syrenerna:-)
    Vilket minne du har! Jag kommer inte ihåg mina föräldrars första telefonnummer... 446 likes för dina bilder - det förstår jag helt och hållet. Dina foton ÄR fantastiskt fina:-)

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga bilder från en ljuvlig tid! Man får njuta så mycket det går!
    Vårt första telefonnummer var 6-siffrigt! Visst kommer jag ihåg. Min mormor som bodde i Uddevalla hade 5-siffrigt. Kommer ihåg det också!
    Kramar

    SvaraRadera