torsdag, juli 01, 2021

TrĂ„kTorsdag đŸ€Ż

Den hÀr fina vyn frÄn StadstrÀdgÄrden var absolut inte trÄkig, sÄ den fÄr inleda, sÄ ingen tappar hakan av ledsamheter.

VÀdret Àr vÀxlande molnighet med inslag av regn, 14 grader kÀnns som 13. Lite trÄkigt.

Det hÀr Àr min trÄkiga arm. Ivrigt sönderbiten av tvÄ bromsar, för jag antar att inte en klarat av bÄda saxbetten, och sprutat in gift, usch. Fick ju en broms i knÀvecket för ett par veckor sen och den sÄg jag.

Detta skedde i förrgĂ„r och jag har slitit med detta hemska i tvĂ„ dagar nu. Duttat pĂ„ AfterBite och smörjat med Xylocain. Tagit pĂ„ tandkrĂ€m, tvĂ€ttat. Chattat med Doktor24 (ingen hjĂ€lp, bara formulĂ€r att fylla i) 🙏😂
Man kan ocksĂ„ krossa en Alvedon i vatten och smeta pĂ„.  
Förr hade jag ett akutpaket mot getingstick och för myggor klĂ„dstillande tabletter.  

Det Ă€r KajsaLisa som Ă€r uppfinnaren av TrĂ„kTorsdag đŸ˜« och jag hĂ€nger pĂ„ ibland.

Fr.o.m. idag kan man ladda ner sitt vaccinationsbevis. Det var trögt att komma in pÄ sidan och jag antar att det var mÄnga som var heta pÄ gröten. Det Àr giltigt i tre mÄnader, dÀrefter fÄr man söka nytt.

Orsakullan: Hur mÄnga par skor finns i din din Àgo? Pju, dÀr fick jag rÀkna... mÄnga mÄnga, dÀrför att jag söker alltid det optimala för mina besvÀrliga fötter.

Men Torsdag nu med Ljus och KĂ€rlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Fy för bromsar! VÀldigt trÄkigt att du blev attackerad pÄ det dÀr viset, hoppas det lÀgger sig snart.

    Fina blomsterbilder :-)

    Ha en braig start pÄ den nya mÄnaden, förhoppningsvis utan bromsar - utom pÄ cykeln dÄ ;-)

    SvaraRadera
  2. TrĂ„ktorsdag, sĂ„ trĂ„kigt det lĂ„ter. Men jag förstĂ„r dig mer dĂ„ jag ser armen, Usch, vilka bett. Är du allergisk? NĂ„got klĂ„dstillande brukar vara det enda som hjĂ€lper emot insektsbett. Eller i alla fall lĂ€ttar klĂ„dan.
    Vackra foton pÄ blomsterbilder.
    Mysingen har tagit fram ett vaccinationsintyg, gick bra.
    Sköt om dig och se upp för bromsar.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  3. Tack och lov har jag aldrig besvÀrats av nÄgon broms. Det sÄg inte kul ut det dÀr. Hoppas du fÄr bukt med det snart. Kram

    SvaraRadera
  4. Blommorna đŸ€©
    Huvva för att bli attackerad och biten pĂ„ detta viset đŸ„șđŸ˜©đŸ˜„
    Skor har en förmĂ„ga att bli mĂ„nga 👟😜 igĂ„r slĂ€ngde jag mina ”ut och gĂ„ med hund” skor som trampat ut i skog Ă„ mark mĂ„nga mil Ă„ nu gjort sitt, sĂ„ nu mĂ„ste nya bra ”ut och gĂ„” skor inhandlas dĂ„ jag behöver bĂ€ttre skor.
    Ha en fin 1 juli đŸ€—

    SvaraRadera
  5. Hydrocortison har jag alltid hemma mot insektsbett. "Det funkar för mig" i alla fall.
    Mamma pÄstod alltid att jag "hade pippi pÄ skor". Jag fattar inte var hon fick det ifrÄn, för jag har inte alls speciellt mÄnga par.
    Ha en trevlig trÄktorsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. SÄ illa! Verkligen trist! Kanske kan du fÄ en stark kortisonsalva och tabletterna "betapred" pÄ VC. Jag har de plus en adrenalinspruta som hjÀlper mig vid svÄra bett.
    LÀtt hÀnt att halsen svullnar igen pÄ mig.
    Jag lyckades i morse pÄ första försöket att fÄ covidintyget och nu har jag det bÄde i tefonen och pÄ papper. KÀnns bra.
    Hoppas du fÄr lindring mot betten.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Usch och fy för betten. Hoppas att huskurerna har effekt för det ser ont ut. Desto trevligare med dina andra vackra bilder.

    Kram och god torsdagskvÀll!

    SvaraRadera
  8. Bromsar Àr ju inga höjdare direkt, hujeda mej, hoppas det blir bra sÄ fort som möjligt, inget kul sÄdant.
    SÄg pÄ nyheterna om det dÀr vaccinationsbeviset, mÄnga mÄga mÄnga som ville ha ett direkt dÀr förstÄr jag.

    Skor Àr ju viktiga, och helst ska de ju fylla sin funktion till fullo, noga sÄdant dÀr ju.
    Frugan har "specialinlÀgg" för att kunna gÄ utan problem, dyra var de men vÀl vÀrt sitt pris.

    Ha nu en fin kvÀll.

    SvaraRadera
  9. Ja, trÄkigare inlÀgg fÄr man leta efter- AlltsÄ jag menar absolut inte första och sistabilden som Àr helt underbara och lÄngt ifrÄn trÄkiga, utan att du blev biten av ett antal bromsar. Vet precis hur det kÀnns, och det vÀrsta Àr att det kan klia i tre veckor och sedan lÀmna "prickar". Konstigt att bromsar alltid lÀmnar minst tvÄ stick. Det Àr sÀllan de sticker bara en gÄng.
    Det dÀr med tandkrÀm var helt nytt för mig. Tack för det tipset.
    HÀr har det varit högsommarvÀrme den senaste veckan. Idag upp till 30 hÀrliga grader och blÄ himmel:-)

    SvaraRadera
  10. Blomsterbilderna Àr ju allt annat Àn trÄkiga :)
    Men det dÀr insektsbetten och övriga skadorna ser inte lika trevliga ut.

    SvaraRadera
  11. Fy, sÄ jobbigt för dig. Ser inte roligt ut.
    Hoppas du kan fÄ hjÀlp till sist!

    SvaraRadera
  12. Bromsbett Àr inte kul, hoppas svullnaden gÄtt ned. Fina blombilder i alla fall. Begriper inte varför man skall söka nytt efter tre mÄnader, Àr man vaccinerad sÄ Àr man vÀl, jÀttetrÄkigt.
    Tack för lÀnken.

    SvaraRadera